Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-10-2006, 19:53
flippepijn's Avatar
flippepijn flippepijn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 14
Default Bodemplaat en dorpels behandelen

Ik kreeg bij de APK wat aandachtspuntjes mee: Dorpels en bodemplaat behandelen.
Nu ben ik van plan om die aan te pakken voordat ze onder me vandaan helemaal weg roesten. Alleen weet ik niet hoe ik dit stapgewijs het beste kan aanpakken. Ik heb nog wat op het forum gezocht maar kan niet echt een stappenplan vinden.

Hoe moet ik bijv. tectyl er het beste afhalen? slijptol oid?
Auto op assteunen zetten of alles demonteren en omdraaien?
Gaten in bodemplaat dichtlassen of met kunststofvezel dichtplamuren?
Na behandelin alleen tectyl spuiten of ook iets anders?

Ben een beetje een beginneling in dit soort dingen, maar wil graag nog in mijn Golf blijven rondrijden. Leuker om dit soort dingen ook zelf te doen.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-10-2006, 19:59
FolkertMk1's Avatar
FolkertMk1 FolkertMk1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 784
Default

moet je even op internet naar een dinitrol behandeling kijken op bijvoorbeeld www.gosliga.nl is geloof ik niet eens zo duur en dan kan ie weer jaren mee
Reply With Quote
  #3  
Old 25-10-2006, 20:00
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

De gaten in de bodemplaat kun je beter dichtlassen, dichtplamuren met kunststofvezel, ik weet het niet, lijkt me niet zo een goed idee.....
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #4  
Old 25-10-2006, 20:44
FolkertMk1's Avatar
FolkertMk1 FolkertMk1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 784
Default

dat had ik niet gelezen van die gaten dan wordt het een ander verhaal verroeste metaal verwijderen en nieuwe erin lassen is altijd beter dan plamuren
Reply With Quote
  #5  
Old 26-10-2006, 11:14
flippepijn's Avatar
flippepijn flippepijn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 14
Default

Maar kunststofvezel roest niet. Is het niet handig om kleine gaatjes daarmee te dichten?
Kan dit niet vanwege vereiste stijfheid/sterkte van de bodemplaat? Of hecht dit gewoon slecht aan metaal?
Reply With Quote
  #6  
Old 26-10-2006, 13:27
Tommy_cc_'s Avatar
Tommy_cc_ Tommy_cc_ is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 145
Default

glasvezel "reparaties" zijn een makkelijke snelle manier om een rotte bodem en koker toch apk waardig te maken.. ( matjes erin, plamuren, dikke laag tectyl) maar als ik een advies mag geven: laat deze handelingen over aan de loushe (of hoe je dat dan ook schrijft) autohandelaren. bovendien trekken polyesterhars en -plamuur vocht aan zodat het sneller opnieuw begint. Ik weet niet hoe het staat met je laskwaliteiten, maar er vast mensen in je omgeving die je kunnen helpen. lassen komt bovendien de stijfheid en sterkte van het chassis ten goede in vergelijking met glasvezel.

Beter 1 keer goed aanpakken dan Telkens weer een matige oplossing.

groetjes..
__________________
Einzer eingezatst!!
Reply With Quote
  #7  
Old 26-10-2006, 20:11
flippepijn's Avatar
flippepijn flippepijn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 14
Default

"louche"

Bedankt, dan zal ik er wat meer werk van maken. Hoe krijg ik zo makkelijk mogelijk tectyl eraf? Is hier een oplosmiddel voor?

En hoeveel tectyl heb ik weer nodig voor de bodem: 5 liter ?
Reply With Quote
  #8  
Old 26-10-2006, 22:45
Racelook's Avatar
Racelook Racelook is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 504
Default

Als het koud is zo veel mogelijk plakaten eraf steken. Kleine restjes eventueel verwarmen met verfstripper en weg steken. De laatste restjes met terpentine wegvegen.

Je hebt ongeveer 1-2 liter overspuitbare bodyschutz nodig (dan heb je wel zo'n spuit nodig voor die bussen).

Wiebrand
__________________
B-Extreme B-Tuning

1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!!
Reply With Quote
  #9  
Old 31-10-2006, 19:40
chico 11 chico 11 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 3
Default

je hebt staalborstels voor op de slijptol een komborstel heet dat volgens mij?? daar gaat het het beste mee. en niet plamuren gewoon lassen. bij goede automaterialen zaken hebben ze wel (overzet) dorpels hoef je alleen maar te lassen en slijpen en niet zelf alles te vormen. osbo in roosendaal heeft mij ook geholpen maar niet met dorpels.

groeten chico
Reply With Quote
  #10  
Old 31-10-2006, 20:18
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Koudijs stralen, daarmee krijg je ook de tectiel eraf. De verf blijft dan echter wel zitten. Maar dat koudijs stralen is ook specialisten werk.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum