![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik kreeg bij de APK wat aandachtspuntjes mee: Dorpels en bodemplaat behandelen.
Nu ben ik van plan om die aan te pakken voordat ze onder me vandaan helemaal weg roesten. Alleen weet ik niet hoe ik dit stapgewijs het beste kan aanpakken. Ik heb nog wat op het forum gezocht maar kan niet echt een stappenplan vinden. Hoe moet ik bijv. tectyl er het beste afhalen? slijptol oid? Auto op assteunen zetten of alles demonteren en omdraaien? Gaten in bodemplaat dichtlassen of met kunststofvezel dichtplamuren? Na behandelin alleen tectyl spuiten of ook iets anders? Ben een beetje een beginneling in dit soort dingen, maar wil graag nog in mijn Golf blijven rondrijden. Leuker om dit soort dingen ook zelf te doen. |
#2
|
||||
|
||||
![]() moet je even op internet naar een dinitrol behandeling kijken op bijvoorbeeld www.gosliga.nl is geloof ik niet eens zo duur en dan kan ie weer jaren mee
|
#3
|
||||
|
||||
![]() De gaten in de bodemplaat kun je beter dichtlassen, dichtplamuren met kunststofvezel, ik weet het niet, lijkt me niet zo een goed idee.....
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#4
|
||||
|
||||
![]() dat had ik niet gelezen van die gaten dan wordt het een ander verhaal verroeste metaal verwijderen en nieuwe erin lassen is altijd beter dan plamuren
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Maar kunststofvezel roest niet. Is het niet handig om kleine gaatjes daarmee te dichten?
Kan dit niet vanwege vereiste stijfheid/sterkte van de bodemplaat? Of hecht dit gewoon slecht aan metaal? |
#6
|
||||
|
||||
![]() glasvezel "reparaties" zijn een makkelijke snelle manier om een rotte bodem en koker toch apk waardig te maken.. ( matjes erin, plamuren, dikke laag tectyl) maar als ik een advies mag geven: laat deze handelingen over aan de loushe (of hoe je dat dan ook schrijft) autohandelaren. bovendien trekken polyesterhars en -plamuur vocht aan zodat het sneller opnieuw begint. Ik weet niet hoe het staat met je laskwaliteiten, maar er vast mensen in je omgeving die je kunnen helpen. lassen komt bovendien de stijfheid en sterkte van het chassis ten goede in vergelijking met glasvezel.
Beter 1 keer goed aanpakken dan Telkens weer een matige oplossing. groetjes..
__________________
Einzer eingezatst!! |
#7
|
||||
|
||||
![]() "louche"
![]() Bedankt, dan zal ik er wat meer werk van maken. Hoe krijg ik zo makkelijk mogelijk tectyl eraf? Is hier een oplosmiddel voor? En hoeveel tectyl heb ik weer nodig voor de bodem: 5 liter ? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Als het koud is zo veel mogelijk plakaten eraf steken. Kleine restjes eventueel verwarmen met verfstripper en weg steken. De laatste restjes met terpentine wegvegen.
Je hebt ongeveer 1-2 liter overspuitbare bodyschutz nodig (dan heb je wel zo'n spuit nodig voor die bussen). Wiebrand
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |
#9
|
|||
|
|||
![]() je hebt staalborstels voor op de slijptol een komborstel heet dat volgens mij?? daar gaat het het beste mee. en niet plamuren gewoon lassen. bij goede automaterialen zaken hebben ze wel (overzet) dorpels hoef je alleen maar te lassen en slijpen en niet zelf alles te vormen. osbo in roosendaal heeft mij ook geholpen maar niet met dorpels.
groeten chico |
#10
|
||||
|
||||
![]() Koudijs stralen, daarmee krijg je ook de tectiel eraf. De verf blijft dan echter wel zitten. Maar dat koudijs stralen is ook specialisten werk.
|