#1
|
|||
|
|||
nederlands kenteken!
ik ben opzoek naar Nederlandse kenteken papieren van een gesloten t2 bus! eventueel te ruilen voor duitse papieren van een t2 uit 77 of misschien nog specialer:papieren van een nederlandse t2 uit 67!! het eerste jaar dat deze bus gebouwd werd! heel bijzonder!
|
#2
|
||||
|
||||
Wat moet je met die papieren dan?
Je kan een buitnlandse bus gewoon bij de RDW brengen, en een Nederlander zoner papieren.. daar kun je de papieren ook weer bijkrijgen via het RDW. Jens
__________________
KCN regio Fryslân |
#3
|
|||
|
|||
bij de rdw kijken ze toch echt anders naar je bus! ik ben nu drie keer op herhalings keuring geweest en iedere keer komen ze weer met een ander verhaal! met nederlandse papieren heb je alleen apk, en hoef ik niet meer naar die gasten bij de rdw...
|
#4
|
||||
|
||||
Dat hoef je sowieso niet. Je kunt gewoon em gewoon op papier invoeren bij de RDW (mits alle papierwerk in orde is) en bij elk willekeurig station laten keuren voor de APK...
__________________
1951 - Splitwindow... 1967 - 1300... |
#5
|
|||
|
|||
dat zou wel tof zijn als dat kan... ik weet niet hoe dat zit met een duits geschorst kenteken?
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat verhaal gaat alleen op voor personenauto's, voor een bus of een camper niet! Greetz Ron
__________________
Veni vidi velcro..... Ik kwam, zag, en bleef hangen |
#7
|
|||
|
|||
gezien mijn ervaring bij de rdw, wil ik het liefst mijn bus op de weg krijgen zonder tussenkomst van de rdw! (niet om dat ze niet aardig zijn !) ik zal het eens checken of dat invoeren i.d.d. zo makelijk kan, want alles is aanwezig qua papieren! en kan ik bij een apk station terecht....
|
#8
|
|||
|
|||
dat valt i.d.d. niet mee! probeer gewoon iets anders, wie weet... het is dat iedere keer dat ik daar geweest ben, ze me vertellen dat ze bij de vorige keuring niet critisch genoeg waren, met als uiteindelijke afkeuring: ondeugelijke bouw en algehele roest schade? dat zien ze pas na drie keer? ik weet het niet...
|
#9
|
|||
|
|||
jeej, straks weer een veilige bus erbij op de nederlandse wegen zo te lezen :S
wat is er nu echt mis met je auto ben? als die echt niet goed is en je gaat er op zo'n manier toch mee rijden slaat dat natuurlijk ook nergens op.. en rdw mensen zijn niet altijd zo onredelijk... dus er moet toch wel echt iets mis zijn met die bus van je neem ik aan... wat dan? |
#10
|
||||
|
||||
als het een bedrijfsauto is, kun je niet voor een schouwing naar de rdw, dat kan alleen met een personenauto,(een camper kán ook een personenauto zijn trouwens)
en trouwens de keuring is exact hetzelfde als een apk keuring, gewoon controle van de permanente eisen, dus ik zie het probleem niet zo, als de auto technisch goed is, dan krijg je ook geen problemen met de mensen van de rdw. maar volgens mij is het in dit geval: "als de boer niet kan zwemmen, ligt het ook aan het water" |
#11
|
||||
|
||||
Ik vind dit maar een verdomd vage omschrijving... what is the problem dude?
|
#12
|
|||
|
|||
ff voor de duidelijkheid, om meer inzicht in deze 'zaak' te krijgen zal ik beknopt om schrijven wat er is. ik heb zonder vooraf te weten een duitse type 2b uit 77 gekocht. dit is mijn droom bak! gesloten uitvoering super stoer!
het plan was om het mechanische gedeelte en al het laswerk snel te restaureren om zo snel mogelijk mobiel te zijn! veel tijd en moeite later naar de rdw voor een kenteken overschrijving plus apk. de keuring haalde de bus net niet: afstellen dimlicht, 1 band te weinig profiel, handrem arfstellen, en koker rechts voor kapot. meer niet! alle punten in orde gebracht en weer naar de rdw. nu hadden ze weer nieuwe dingen gevonden (terwijl bij een herhalings keuring alleen naar de lijst gekeken wordt) meer roest schade aan de kokers, en ontbrak de stabilisatorstang die ik op aanraden van de rdw eraf gelaten had! dus alles in orde gemaakt en weer terug! blijkt dat al het las werk, ook van de vorige keren, niet voldoet dus weer afgekeurd! ik mag dan wel een 'forum newbee'zijn maar dit is niet mijn eerste oldtimer die ik opknap en heb het samen met een vriend gedaan die al acht jaar ervaring heeft in vw bussen! we zijn dus op zoek naar een makkelijkere oplossing. |
#13
|
||||
|
||||
hajee is onderandere keurmeester bij de rdw..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#14
|
|||
|
|||
laat ik voorop stellen dat ik graag in mijn bus wil rijden! het liefst legaal!!!
toch denk ik dat je bij een apk station naar eigen keuze beteraf bent... |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Waar zit hem dat verschil dan in Hajee? Moet je de wagen dan niet op camperkenteken maar op een personenwagenkent. zetten? (Dus ook niet in het kwarttarief vallen ) En hoe is dat met campers die op "grijs kent." platen rijden? Is dat afhankelijk van het gewicht, of van de uitvoering? Greetz Ron
__________________
Veni vidi velcro..... Ik kwam, zag, en bleef hangen |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
je kunt een europese typegoedkeuring op een camper hebben, dan wordt het voor ons een"geel"kenteken camper(personenauto kenteken) is er geen europese typegoedkeuring, dan wordt ie toegelaten op bedrijfsautokenteken,(toelatingseisen zijn minder zwaar dan een personenauto, gordels zitplaatsen, remvertraging en dergelijke) dan krijgt ie een "grijs"kenteken. of ie voor het kwarttarief in aanmerking komt maakt niks uit, dat heeft daar niks mee te maken, heeft er alleen mee te maken dat ie naast de vereiste camperinrichting(zitplaatsen,-slaaplaatsen, bergruimte en een kookstel) ook voldoet aan de fiscale eisen wat betreft de minimum stahoogte( en weet niet precies de afmetingen ervan, da's weer de belastingdienst/douane die die regels bedacht heeft) maar zeg maar minimaal 170 hoog, en dan 100x70 (als voorbeeld) daarom heb je tegenwoordig zoveel hefdaken, want dan voldoen ze blijkbaar wel aan de minimale stahoogte, en hoef je dus slechts een kwart tarief belasting te betalen.. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
jullie hebben veel ervaring zo te zien, maar een busje apk waardig krijgen lukt niet na 8 jaar bus? als ik het goed begrijp, zijn voor een kenteken alleen de lassen niet goed afgelast, en dat moet je dat nog laten zien bij de rdw? is dat aflassen meer werk dan een nummer overlassen?? het is natuurlijk wel makkelijker een origineel nummer in te lassen, is ie gelijk meer geld waard: "te koop aangeboden: origineel nederlandse T2" 50% lassen van de omtrek van het te lassen onderdeel is goed.(bij roestschade) |
#18
|
|||
|
|||
meer geld maakt me niet uit! ik was benieuwd naar andere oplossingen! het is mijn enige auto op het moment dus met kenteken is mij meer waard! ondertussen ben ik er wel mee bezig om alles netjes rdw waardig af te bouwen dus, waarschijnlijk is mijn bus eerder rdw goed gekeurd dan óvergezet' op nl kenteken!
|
#19
|
||||
|
||||
@ Hajee, Muchos bedankto voor de info!
Dus ik kan de T3 Westy(hoogdak) uit Dld. gewoon in de buurt laten keuren. Heel mooi! Thnx! Greetz Ron
__________________
Veni vidi velcro..... Ik kwam, zag, en bleef hangen |
#20
|
|||
|
|||
Daar had ik mijn eigen ook op verkeken....ff met de pick up naar rdw voor controle en de rest zien we wel...maar ho
grijs kenteken moet altijd met apk bij de Rdw, en ik heb toch het idee dat ze daar wat zwaarder keuren als bij een gewoon garagebedrijf...maar goed naar 4 x terug te moeten uiteindelijk goedgekeurd naar mijn weten is het zo als je afgekeurd ben moet je alleen de dingen komen laten zien waar ie op afgekeurd is en kunnen ze hem niet afkeuren op "nieuwe" aspecten(correct me if I'm wrong) Wat ik wel echt shit vind is dat ik nu ook nieuwe platen heb met drie letters in het midden gr Djoek @ Stufke !! |