Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 18-05-2005, 18:00
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans

Send a message via MSN to Gijs
Default Hoe heet dit ding... :?

Hoi,

Nadat ik m'n blok uit m'n MK2 had gevist om het een en ander aan te vervangen, is er een klein dingetje kapot gegaan.

Nu wil ik die bij de VW Dealer hier gaan halen. Ben er al 2x heen geweest, maar 2x zonder iets weg gegaan. Die nurds achter die toonbank snapt niet wat ik bedoel, en is te lam om z'n pik van z'n kruk te halen en ff mee te lopen naar buiten. Echt zo'n hannes die denk dat ie alles van auto's weet, en alles kan, maar ondertussen niet eens een steeksleutel vast kan houden.

Maar dit terzijde :p

Nu zoek ik het onderdeel waar dat rood/gele draadje aan zit. Dit onderdeel zit rechts van het blok op de flens die weer op de kop vast zit. Dit draadje/onderdeel zorgt ervoor dat het wijzertje van de temperatuur op m'n dashboard uitslaat.

Weet iemand een part nummer ofzo? Of hoe dit ding heet? Ik vroeg naar een temperatuursensor, maar dat zal het wel niet zijn. Die hannes zei dat ik het onderdeel er het beste uit kon draaien en meenemen, maar dan loopt m'n KVS eruit...

Hulp gevraagd dus

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
Old 18-05-2005, 18:04
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

is je temp sensor....
Reply With Quote
Old 18-05-2005, 18:11
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to vwleusden

koelvloeistoftemperatuursensor (dies mooi voor scrabble)
Reply With Quote
Old 18-05-2005, 18:19
Rico Rico is offline
Postwhore

tjonge jonge, wat zijn jullie snel zeg!!!

gaan door voor de wasmachine!
Old 18-05-2005, 18:29
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict

dat ding zit toch aan de zijkant van het blok? en wat voor blok is het eigenlijk?
Old 18-05-2005, 18:33
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC

AZRAIL: D'r zit iets in je oog, of je 'leest' te veel in de playboy

Mensen die Lezen:
Rood Gele draadje.. Plaatje kijken: Tempsensor

Niet Lezen:
Plaatje kijken, midden in beeld: oliedruk sensor (d'r zitten nog net geen nietjes door).

PS: Als je vaker moeite hebt met lezen, begin met een stripboek: dan staan er tekst ballonetjes bij de plaatjes....

moehaha

Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
Old 18-05-2005, 18:34
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict

opgezocht: temperatuurvoeler voor koelvloeistoftemperatuurmeter: voor statioinair toerentalstabilisatie te gebruiken. 1 polig zwart. nummer 049 919 501 OF 027 919 501
Old 18-05-2005, 22:41
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline

Quote:
Originally Posted by AZRAIL
opgezocht: temperatuurvoeler voor koelvloeistoftemperatuurmeter: voor statioinair toerentalstabilisatie te gebruiken. 1 polig zwart. nummer 049 919 501 OF 027 919 501

Lekker veel (nuttige) reacties

Maar als ik met een van deze nummers naar die VW-pik ga, zou die dan blij zijn?

'05 BMW 130i trackday
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
Reply With Quote
Old 18-05-2005, 22:49
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

jep

maarre.... waarom bij de dealert... bij een onderdelenzaak (brezan ofzo) hebben ze die dingen ook wel.. scheelt weer `n euro
Reply With Quote
Old 18-05-2005, 23:34
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict

...WEL bij de dealer langs....maar dan alleen om die gast z'n kruk onder z'n pik vandaan te trappen. :biggrin:
Reply With Quote
Old 19-05-2005, 06:06
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Cabby 82 TDi

Klein briefje naar PON. Als je niet netjes behandeld wordt moet je er gewoon over zeiken want ongetwijfeld heeft iemand anders er ook last van.
Reply With Quote
Old 19-05-2005, 13:38
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Go0s-Golf
Lekker veel (nuttige) reacties

Maar als ik met een van deze nummers naar die VW-pik ga, zou die dan blij zijn?

als het goed is zijn dat de onderdeelnummers van VW zelf dus dan zal dat pikkie wel blij zijn
Old 20-05-2005, 13:55
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict

en al gelukt?
Old 20-05-2005, 14:09
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline

Nog geen tijd gehad om langs die pik te gaan :p Zal volgende week worden ben ik bang

'05 BMW 130i trackday
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
Reply With Quote
Old 22-10-2006, 22:37
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by AZRAIL

Tsja, oude thread maar wel on-top voor mij

M'n tempmeter in de dash geeft niets aan. De Radiator fan slaat wel keurig aan en af zoals het hoort. Nou heb ik deze mk2 pas kort en de vorige eigenaar vertelde dat die meter het bij hem ook nooit had gedaan (hij had deze auto sinds 2001 (toen is de gasinstallatie er uit gegaan volgens RDW).

Nou ben ik al een tijdje aan het zoeken geweest en ben tot nu toe tot de conclusie gekomen dat de bedrading een puinhoop is. Misschien door de uitbouw van de gas unit ofzo want her en der hangen losse stekkers (onder de dash en onder de kap), echt heel fijn dus

Affijn, bij de temp sensor zat een draad met een stevige breuk (zichtbaar) er in dus die draad t/m stekker op de sensor vervangen en dat helpt blijkbaar niet want de meter geeft nog steeds niets aan
Maar nou komt die draad die naar de sensor gaat uit een stekkertje tesamen met een andere draad, zeg maar een soort splitsing van 1 naar 2 draden.

Die tweede draad gaat ook naar de ene of andere voeler aan het spuitstuk en tesamen leken ze aan de andere zijde van die splitstekker de draadboom in te gaan. LET WEL, "leken" want bij nader onderzoek blijkt er een extra draad naast de draadboom te lopen en die verdwijnt ergens door het schutbord naar achter de dash. Een gewone zwarte draad dus ook niet op kleur terug te vinden onder de dash want daar ligt nog een reeks zwarte.
Maar...... voor hij door 't schutbord verdwijnt zit er ook nog een gammele aftakking aan (hebben ze een stukje draadmantel weggehaald en een draad om het bloodliggende koper gewikkeld (zelfs niet getaped ofzo) en aan de aardedraden bij aangesloten bovenaan op een klepdeksel bout.
Los van dit prutswerk lijkt het mij een wat vage verbinding want dan kan die temp sensor sowieso volgens mij nooit meer werken, toch

Oke, lekker zooitje dus zoals je ziet met als gevolg dat ik geen flauw idee heb welke draad ik nu moet hebben om die tempmeter op de dash aan de praat te krijgen. Het is een PN blok (mk2 is 1.6 bj. '91)

O ja, die andere "voeler" aan het spruitstuk (aan de schutbord zijde), iemand een idee wat dat voor een voeler is? Kan het ding namelijk nergens vinden in tekeningen of zou dat een left-over zijn van die gas unit? Kan er desnoods wel foto's van maken maar misschien weet iemand het ook zo wel? Misschien moet die nu juist weer wel aan die aardedraden aangesloten zijn? Lijkt me trouwens ook sterk want het is ook een enkeldraads sensor net als de temp sensor maar you never know

Alvast bedankt.
Reply With Quote
Old 23-10-2006, 07:20
Chanmaster Chanmaster is offline
Forum Newbee

Smile

Vertel eens welke kleuren hebben de draden?
Reply With Quote
Old 23-10-2006, 18:54
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Chanmaster
Vertel eens welke kleuren hebben de draden?

De draad die aan de tempsensor zat is rood tot aan de splitsstekker (heb ik nu tijdelijk een zwarte met rode arcering aan gedaan). De draad naar de andere voeler (denk tenminste dat het ook een voeler;/sensor is?) is een zwarte draad en aan de andere kant van die "splisting" gaat hij dus als dikke zwarte draad naar binnen

Kleur is dus niet echt nuttig denk ik?

Maar heb er even wat foto's van gemaakt, ook niet echt super maar beter wil niet zo tussen blok en schutbord in

Oke, dit is de gewone sensor:

en hier de genoemde splitsstekker. Bij de rode pijl zijde komen er dus twee draden uit naar beide sensors waar onder de bovenstaande temp sensor voor de meter in de dash en aan de andere zijde van deze "splitter" (aan het lichtbruine deel in m'n hand) zit die dikkere zwarte draad die ik noemde:

en hier (wederom bij de rode pijl) die sensor (?) waarvan ik niet weet waar dat ding voor is maar die aan de andere draad zit (de tweede vanaf de splitsstekker), hij zou dus volgens mij dan tesamen met de andere sensor signaal geven aan de dash temp meter, toch?

Iemand een idee wat deze laatste sensor is en hoe ik nu de temp meter op de dash aan de praat kan krijgen?

Last edited by J_Fix : 23-10-2006 at 18:57.
Reply With Quote
Old 23-10-2006, 18:59
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic

ow ja, ik weet dat er nog olietroep op het zit maar dat komt zodra ik de bedrading op de juiste plek heb
Reply With Quote
Old 23-10-2006, 21:51
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

welke dealer ben je geweest? udenhout denbosch?
Reply With Quote
Old 23-10-2006, 22:28
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
welke dealer ben je geweest? udenhout denbosch?

Dealer? Voor de aankoop bedoel je? Hij is particulier gekocht maar de dealer hier (Autohaas Apeldoorn) is niet erg behulpzaam bij vragen over dit soort zaken. Is meer een nette pakken zaak
Reply With Quote
Reply

Posting Rules