#1
|
||||
|
||||
Onstabiel toerental tijdens opwarmfase
Mede VW-Freaks,
Ik heb een probleem met de golf II (1.3I NZ) Tijdens de opwarm fase zaagt de motor behoorlijk. Vooral bij de 50-70 Graden is het het ergst. Naarmate de motor warmer word gaat die rustiger lopen, maar nog wel een klein beetje onstabiel. Maar verder niet hinderlijk. Koude start is verder prima, en daar doet de klacht zich niet/nauwelijks voor. Ik heb alleen nog de blauwe Temp. sensor vervangen. En verder nog niet echt de tijd gehad om er naar te kijken. Misschien dat dit voor iemand een bekender probleem is? Alvast bedankt
__________________
Your Signature Last edited by vw dennis : 26-09-2006 at 21:23. |
#2
|
||||
|
||||
Geeft een defecte vacuum vervroeger dezelfde problemen?
__________________
Your Signature |
#3
|
||||
|
||||
Typisch gezeik met de stat. toeren regelklep. Dat is die ronde cilinder die voor je cilinderkop geplaatst is. Schoonmaken met remmenreiniger, beetje wd-40 erin en dan gaat het meestal weer wel. Wat bij mijn auto helpt: Een keer vol gas geven zodat de max. schakelaar gemaakt wordt. Doe dit trouwens wel zo snel dat je dus niet 6000rpm aan het raggen bent...
|
#4
|
||||
|
||||
Kijk ook de rotor en verdeelkap goed na!!
__________________
WWW.MIVW.NL |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Als jij je werk goed gedaan heb, is dat morgen binnen
__________________
Your Signature |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Voor me cilinderkop zit verder niks, alleen een uitlaatspruitstuk.
__________________
Your Signature |
#7
|
||||
|
||||
Inmiddels alle vacuumslangen vervangen, en rotor + verdelerkap, maar geen resultaat. Iemand nog tips?
__________________
Your Signature |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
ik heb dit ook eens gehad,lang geleden,als je voor de auto staat heb je de dikke slang wat van de luchtfilter/luchtmassameter komt er zit onderaan een luchtschuif met een slang erop als die slang gescheurt of ingescheurt is loopt ie belaberd koud zit onderaan die dikke slang,hoop dat je hier wat aan hebt. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Oke, ik weet wel welke slang je bedoelt, ik zal hem eens even nakijken. Bedankt
__________________
Your Signature |
#10
|
||||
|
||||
Even uit het stof halen,
Het "onregelmatig" lopen word erger als ik m'n rem in trap. Intussen ook de onderdruk slang van de rembekrachtiger vervangen. Zou het misschien in de bekrachtiger zelf kunnen liggen? Of nog iemand tips wat het misschien anders zou kunnen zijn?
__________________
Your Signature |
#11
|
|||
|
|||
Stationairtoerental te laag?
Benzine-drukregelaar. Toerental 800+_50 |
#12
|
||||
|
||||
Oke zal dat een morgen even bekijken op werk, denk niet dat die te laag staat, maar wie weet (heb geen toerenteller)
__________________
Your Signature |
#13
|
|||
|
|||
Onregelmatig toerental bij een koude start
Dit komt wel eens voor. Ik verneem in dit forum over opties die in principe op de tweede plaats komen. Bij dit soort storingen is het belangrijk om het meest voor de hand liggende oorzaak het eerst te controleren. Meet eerst of er op alle onderdrukcirquits voldoende onderdruk bestaat. Indien op één cirsuit de onderdruk niet of onvoldoende is dan is er sprake van een lek in het onderdruksysteem en begint men de slangen op lekkage te controleren. Indien daaraan geen gebreken worden geconstateert controleren we de werking van de onderdruk doos/dozen. dit doen wij door er een slangetje aan te bevestigen en er door te blazen. Indien men er door kan blazen is de onderdrukdoos lek en moet verangen worden. Indien er vertragers of ventielen tussen zitten dan deze op de juiste werking kontoleren. Je zult het defect op deze wijze naar tevredenheid kunnen oplossen. Metname het verschijnsel wat je ondervindt bij het intrappen van de rem bevestigd dat er iets met het vacuumsysteem niet in orde is. Geert Last edited by Chanmaster : 26-10-2006 at 19:40. |
#14
|
||||
|
||||
Dat is eigenlijk juist het mooie... Koude start loopt die perfect, maar als die warmer word gaat het probleem zich pas echt voor doen. Maar ook dit zal ik eens nakijken.
__________________
Your Signature |
#15
|
|||
|
|||
Als je hem start dan komt er meer brandstof[hoger toerental]naar maate de motor warmer wordt minder brandstof.[lager toerental] en dan begint het!
Wat gebeurd er als je electrice verbruikers aan zet? |
#16
|
||||
|
||||
Dat zit denk wel goed denk, hij gaat niet slechter lopen als ik verbruikers aanzet.
Maar het rare vind ik, dat die merkbaar slechter gaat lopen, bij ingetrapte rem. Misschien toch iets met vacuum niet goed?
__________________
Your Signature |
#17
|
||||
|
||||
ik denk dat hij hetzelfde probleem heeft als ik met de zilveren golf Jan.
Is ook NZ maar bij mij blijft hij te laag op toeren lopen... Plus dat de binnenverlichting meedanst op de toeren van de motor, dus zeg maar licht flikkert |
#18
|
||||
|
||||
Ga zaterdag denk even het rembekrachtings systeem afdoppen bij het spruitstuk. Als die wel goed loopt, zal het in me rembekrachtiger zitten.
En als die nog steeds beroerd loopt, kan ik dat van het lijste schrappen. Maar ik moet er eens een zaterdag voor vrij maken, en er even serieus naar gaan kijken.
__________________
Your Signature |
#19
|
||||
|
||||
Nog even wat.
Het komt 100% zeker doordat ik elektrische verbruikers inschakel. Zonder elek. verbruikers loopt die gewoon goed, maar zodra ik het licht aanzet gaat die zagen. Normaal rij ik altijd met verlichting en audio aan, net even zonder gereden, dus zodoende kwam ik erachter. Dus even de laadspanning bekijken, en de accu controleren. Welk onderdeel bij een NZ zorgt ervoor dat je toertal iets omhoog gaat, als er verbruikers aangaan? (voor het geval dat je dynamo en accu goed zijn)
__________________
Your Signature Last edited by vw dennis : 01-11-2006 at 15:34. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Je regelapparaat regelt de inspuiting toch??
__________________
WWW.MIVW.NL |