#1
|
|||
|
|||
1300 of 1600 als daily?
Ik ben opzoek naar een leuke daily. Momenteel rij ik dagelijks in deze bolide:
Ik begin het echter zonde te vinden om er dagelijks mee te rijden, zeker in de winter. Bovendien heb ik helaas een paar keer te maken gehad met vandalisme danwel lomp gedrag van enkele landgenoten en daar heb ik eerlijk gezegd ook een beetje genoeg van. Omdat ik het altijd al toffe wagens gevonden heb is mijn oog daarom gevallen op een golf 2. Nu heb ik 2 leuke op het oog die er beiden goed uitzien. Echter is de eerste een 1.3 inj. en de tweede een 1.6 carb. Nu is mijn vraag of er nog veel verschil zit tussen deze 2 motoren in onderhoud, benzineverbuik en betrouwbaarheid. Ik hoop dat jullie me hierbij wat tips kunnen geven. Last edited by cabriofreak : 14-09-2006 at 10:09. |
#2
|
||||
|
||||
poeh mooie auto..
onderhouds verschillen vallen omdat beide auto's niet meer nieuw zijn toch reuze mee. en veel sloperijen en onderdelen toch altijd nog te krijgen. dus aan een nette golf 2 met een gemiddelde kilometerstand heb je vaak jarenlang plezier
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#3
|
||||
|
||||
carburateurs die VW misbruikt zijn niet de beste.
Ik rijd zelf een 1.3i uit 1990 als dagelijks wagentje en tot nu toe valt het mee. Heb alleen 1x gezeik gehad met de inspuitcomputer na het vervangen van de koppelingsplaat en drukgroep maar dat bleek een standaard probleem te zijn bijna. Verder komt een 1.3i best aardig vooruit vind ik.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#4
|
||||
|
||||
1300 is goed mee te rijden en is zuinig.
1600 net wat meer pit maar die electrische carbs geven over het algemeen problemen. Heb ze beide gehad en ik zou toch voor de 1300 gaan bevalt mij erg goed |
#5
|
||||
|
||||
Toevallig deze week een gute-faht uit 1990 zitten te lezen.
1300i (3F met 75pk) polo tegen 70 pk 1600 golf met elektriek carb. Conclusie: voor de ruimte de golf, voor de sportiviteit de Polo. Maar goed: Golf 1300i = NZ met 55 pk, en ook die komt economisch en vlot mee in t verkeer. Beide gaan niet nieuw meer zijn, maar bij de NZ is er storings-technisch veel meer info beschikbaar, en komt onderhoud meer neer op 'zoek en vervang' dan 'zoek, repareer en bid dat je nu wel het juiste vervangt' 1600 elektrische carb. Qua vermogen stelt t t.o.v. je Porsche natuurlijk allemaal tegen
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#6
|
|||
|
|||
Allen bedankt voor de informatie tot zover!
Quote:
Dat weet ik uiteraard en dat is geen probleem. Des te leuker is het dan weer om in de P te rijden als ik hem een keer uit de garage pak . |
#7
|
|||
|
|||
Vanochtend hebben we besloten te gaan voor een zwarte 1.6 pasadena uit 1991. Hij ziet er nog super uit, zowel van binnen als van buiten en rijdt ook absoluut niet verkeerd. Zodra ik hem heb zal ik wat foto's plaatsen.
|
#8
|
|||
|
|||
Dit is hem dus geworden:
|
#9
|
||||
|
||||
netjes hoor
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
De glimt nog best goed.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#11
|
||||
|
||||
Ziet er netjes uit.
Die 3.2 van je is echt superstrak !! |
#12
|
|||
|
|||
Dank voor de complimenten.
Het mooie is dat de 3.2 nu ook mooi blijft dankzij de golf. De P komt nu alleen nog buiten bij mooi weer en in de weekenden. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
wel een porsche rijden, maar wel een kapotte schutting en vuilniszakken in de tuin...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Haha... ja de schutting is wel aan een opknapbeurtje toe . En de vuilniszakken zitten vol met tuinafval na een grote snoeibeurt (ging niet meer in de container). Maar ik ben met je eens dat het er wel een beetje sjappie uitziet |
#15
|
||||
|
||||
nette golf
glimt nog goed zeg |
#16
|
||||
|
||||
mooie Golf, en 1600cc is naar mijn mening de juiste keuze!
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#17
|
||||
|
||||
Mooie aankoop.
|