#1
|
|||
|
|||
Golf 2 aanpassen
Zoals ik in dit toppic al zei moet er een servo en automaat boite inkomen.
Ik da dacht eerst dat het een mk1 was maar na de papieren nagekeken te hebben is hij van '85. Het gaat om een 1300 golf match. Is dit ook zoals bij een golf 1 dat er geen standaard boite op een 1300 kan maar wel een van een polo 6N? Hoeveel zou dit ongeveer kosten voor alle onderdelen die ik nodig heb? Dank bij voorbaat |
#2
|
||||
|
||||
sorry, maar wat bedoel je met "boite"?
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Dit betekent versnellingsbak |
#4
|
|||
|
|||
raar taaltje maar deze man heefd een auto maat bak en stuur bekrachteging nodig
voor een golf 1,3 l |
#5
|
||||
|
||||
ooooow, dat maakt de zaak al iets duidelijker, dat ik zoiets niet weet , ik woon toch zo kort bij de Belgische grens.....maareh, voor een automaat voor een 1300cc blokje zul je toch idd iets van een Polo 6N moeten hebben, van de Golf 1 en 2 zijn automaten die alleen maar op de "Big blocks" 1,5L, 1,6L en 1,8L (EA 827) passen.
|
#6
|
|||
|
|||
Ok.
Moeten er speciale aanpassingen gebeuren om een polo versnellingsbak op een 1300 te zetten of is dit gewoon 'plug and play'? En blijft de servo ook het zelfde zoals bij een golf 1? Aangezien ik al een aanbeiding heb gekregen voor een stuurbekrachtiging met alle onderdelen voor een golf 1. |
#7
|
||||
|
||||
speciale aanpassingen geloof ik niet, de 1300cc Golf 2 Motor en de 1400cc en 1600cc Polo 6N motoren behoren tot de kleine VW-motorenfamilie, de EA111, maar er zijn er hier die je daarover beter raad kunnen geven hoe dat zit met een automatische bak van een 6N aan een 1300 Golf 2 blok.
Ik denk wel dat je met een Golf 1 stuurbekrachtiging(servo) niets kan aanvangen, omdat die daar bij de grote motoren werd toegepast, ook hierbij zul je waarschijnlijk iets van een 6N nodig hebben. |
#8
|
|||
|
|||
Kan er iemand nog wat meer informatie geven over de stuurbekrachtiging en hoe het zit voor een automaat van een polo aan een 1300 blok te hangen?
|
#9
|
|||
|
|||
Ondertusen ben ik al teweten gekomen dat ik een gewone stuurbekrachtiging van een golf 2 kan gebruiken.
Nu zit ik nog altijd met het probleem van de versnellingsbak. Kan iemand mij hiermee helpen? |
#10
|
|||
|
|||
ondertussen heb ik ook enkelle foto's getrokken van mijn golf.
De echte kmstand De blok Het enige roest dat er aan is Niets dat niet gemaakt kan worden interieur is praktisch altijd beschermd geweesd met overtrekken. deze velg lag nog in de koffer. Als de aanpassingen gebeurd zijn zal ik normaal zoeken voor nog zo 3 velgen en een orginele radio. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Het stuurhuis gaat wel passen maar de bevestigings beugels van de pomp moet je denk ik wel van een 1300hebben. Bij een 1600/1800 zit hij op de waterpomp en die zit daar niet bij een 1300. Is een hele nette golf,zeker het interieur. |