#21
|
|||
|
|||
Het schijnt dat belgen netter zijn met hun taal dan nederlanders.
Maar daar is hier weinig van te merken. |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
m'n beste maat is 'n belg, dus voor mij valt 't al lang niet meer op of 't nou belgisch of limburgs is of 't komt omdat ik 'n limbo ben, dat kan ook...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#23
|
||||
|
||||
Waar gaat dit alles inmiddels over? Een taal"strijd" tussen Belgen en Nederlanders? Of toch informatie over het kopen van een Golf 1 of 2? Een beetje meer on-topic blijven s.v.p.
|
#24
|
||||
|
||||
Altijd een auto kopen die van een oud vrouwtje of opa is geweest
__________________
GET VIP V-DUB or DIE TRYING! |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
Aan jou wil ik mijn golf nog wel verkopen |
#26
|
||||
|
||||
Quote:
dan ben jij dus een oud vrouwtje of een opa? Back2topic! |
#27
|
||||
|
||||
Je begint bij het begin:
1) Kijk of alle plastic delen nog zwart zijn ipv grijs 2) Controleer de lak op schade 3) Proberen alle sloten, en zie ofdat het allemaal met dezelfde sleutel gaat, liefst een originele 4) Probeer alle ramen te openen te sluiten 5) Controleer de dakhemel op scheuren of vuil, altijd lastig om te vervangen en niet zo goedkoop 6) Kijk of alle lichten, ruitenwissers, sproeiers, radio (ontvangst), verwarming,... werkt 7) Kijk ofdat het blokje niet vettig is, lekkage onder de bougies/injectoren, duid op lekke koppakking 8) Kijk naar het koelvloeistof, zwart en witte shuim/mayonaise, duid op lekke koppaking. 9) Start de motor, let op verdachte geluiden tijdens het warmdraaien, moet altijd mooi draaien. 10) Terwijl de motor draait haal je het olievuldopje van het kleppendeksel, komt er witte rook uit, dan weet je dat er een motorrevisie nodig is (verlseten zuigerveren) Ook zou het dopje (als het losgedraaid is) moeten blijven liggen op het kleppendeksel (anders verliest hij te veel compressie door zuigerveren). 11) Controleer heel goed de reservewielbak en de achterste binnenspatborden (waar veerpoten zitten), daar roesten ze altijd (net onder de achterbank) 12) Controleer de wielkasten achteraan, vooral de kant waar de vulopening zit, in de hoekjes zijn ze ook altijd rot. 13) Controleer de deurdrempels langst de onder kant, vooral in de buurt van de achteras en aan de voorzijde. 14) Controleer de voorste spatborden en wielkasten 15) Controleer de frontplaat, vooral aan de onderzijde en waar ze raakt met de 2 spatborden Dat is het zowat denk, als dat allemaal nog goed is heb je een prachtige wagen Maar zo vind je er spijtig genoeg niet veel 16) Kijk ofdat er geen olie lek is aan de krukaskeerringen, als dat zo is lijkt het ofdat er olie uit de boite lekt (waar ze aansluit aan de motorblok), maar dat is dan gewoon olie die uit het blok komt. Last edited by Roundup : 11-08-2006 at 11:32. |
#28
|
|||
|
|||
Quote:
wa pijsda da kik mij da ga aantrekke zeker belg en nederlander zen zelfde ma gewoon spreke ze in belgie oek frans ma das 1ding waar dak ni moe vn wete |
#29
|
|||
|
|||
Quote:
tog ene da mij goe eel uitleg geeft das pijsek aless tesame nwa de rest ier eeft verteltt meci e manne |
#30
|
||||
|
||||
Quote:
volgens mij is het een belg met een kapot toetsenbord, want hier wordt ik wel wijs uit, maar het is net een puzzel |
#31
|
||||
|
||||
het begint inderdaad toch langzaam irritant te worden, de rest hier (ook Belgen!) doet zich alle moeite om in zo duidelijk (en beschaafd) mogelijk nederlands alles op te schrijven, zodat het voor hem duidelijk is, maar meneer schrijft al zijn vragen en reacties in koeterwaals.
|
#32
|
||||
|
||||
@ roundup, mooie samenvatting!
@tombo, lees http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=23336 Ik ben ook belg, en ik spreek ook anders via msn... hier hou je het gewoon netjes |
#33
|
||||
|
||||
Quote:
Inderdaad, ik ben ook een belg. En ik typ toch ook redelijk algemeen nederlands, wel is waar moet ik eerst 10 keer mijn post aanpassen |
#34
|
|||
|
|||
Quote:
Geen VW site in België, Ik geloof dat deze vrij in de buurt komt,www.cleaned.be Ow ja hij is natuurlijk ook niet zo groot. Maar op dit forum zijn ook al je vragen welkom. Voor de rest succes met je zoek tocht. Greetz Patrick. Last edited by PVPMK1 : 23-08-2006 at 18:26. |
#35
|
||||
|
||||
op cleaned is er niet echt een appart deel voor vw-golf1, en dat vindk wel kut, maar staan wel paar mooie projectjes op!
Alsook vele intressante topics als hier vindje daar niet, meer project topics |
#36
|
||||
|
||||
daar is 9 van de 10 topics: "hoe polier ik mijn velgen".....
en meeste lui laten daar alles in de garage of bij de carroserier doen.. zitten een paar goeie bij, maar meeste zijn meer showpikken dan dat ze daadwerkelijk hobbyen...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#37
|
||||
|
||||
Quote:
een auto met apk kopen is bij ons in belgie een auto laten keuren voor verkoop als je een auto gekocht hebt en die is niet gekeurt voor verkoop mag je nog een garage vriendelijk aanspreken om het te laten keuren met Z - platen (die groene)
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#38
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij versta ik beter Frans dan wat jij hier heen brabbelt Heb je echt zo op school leren schrijven/typen? Anyway, succes met het zoeken naar een MK1 of MK2 |
#39
|
||||
|
||||
Quote:
Wat staat hier nou weer? Geen touw aan vast te knopen |
#40
|
||||
|
||||
Quote:
Zo hebben ze zeker geen Nederlands leren schrijven. Familie van mij woont er. Af en toe hoor ik wel eens een term voorbij vliegen maar verder. Perfect Nederlands. Zeker het schrijven! Hij weiger het blijkbaar... |