Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 10-08-2006, 17:56
Langedaik Langedaik is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 273
Default

Het schijnt dat belgen netter zijn met hun taal dan nederlanders.

Maar daar is hier weinig van te merken.
Reply With Quote
  #22  
Old 10-08-2006, 18:12
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by tombo
merci e jongen voor al den uitleg
als er ng iemand uitleg eeft laat maar komen


m'n beste maat is 'n belg, dus voor mij valt 't al lang niet meer op of 't nou belgisch of limburgs is
of 't komt omdat ik 'n limbo ben, dat kan ook...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #23  
Old 10-08-2006, 22:49
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Waar gaat dit alles inmiddels over? Een taal"strijd" tussen Belgen en Nederlanders? Of toch informatie over het kopen van een Golf 1 of 2? Een beetje meer on-topic blijven s.v.p.
Reply With Quote
  #24  
Old 10-08-2006, 22:51
BugDubs's Avatar
BugDubs BugDubs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 40
Send a message via AIM to BugDubs
Default

Altijd een auto kopen die van een oud vrouwtje of opa is geweest
__________________
GET VIP V-DUB or DIE TRYING!
Reply With Quote
  #25  
Old 10-08-2006, 23:15
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by BugDubs
Altijd een auto kopen die van een oud vrouwtje of opa is geweest


Aan jou wil ik mijn golf nog wel verkopen
Reply With Quote
  #26  
Old 10-08-2006, 23:40
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Aan jou wil ik mijn golf nog wel verkopen


dan ben jij dus een oud vrouwtje of een opa? Back2topic!
Reply With Quote
  #27  
Old 11-08-2006, 11:29
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Je begint bij het begin:

1) Kijk of alle plastic delen nog zwart zijn ipv grijs
2) Controleer de lak op schade
3) Proberen alle sloten, en zie ofdat het allemaal met dezelfde sleutel gaat, liefst een originele
4) Probeer alle ramen te openen te sluiten
5) Controleer de dakhemel op scheuren of vuil, altijd lastig om te vervangen en niet zo goedkoop
6) Kijk of alle lichten, ruitenwissers, sproeiers, radio (ontvangst), verwarming,... werkt
7) Kijk ofdat het blokje niet vettig is, lekkage onder de bougies/injectoren, duid op lekke koppakking
8) Kijk naar het koelvloeistof, zwart en witte shuim/mayonaise, duid op lekke koppaking.
9) Start de motor, let op verdachte geluiden tijdens het warmdraaien, moet altijd mooi draaien.
10) Terwijl de motor draait haal je het olievuldopje van het kleppendeksel, komt er witte rook uit, dan weet je dat er een motorrevisie nodig is (verlseten zuigerveren) Ook zou het dopje (als het losgedraaid is) moeten blijven liggen op het kleppendeksel (anders verliest hij te veel compressie door zuigerveren).
11) Controleer heel goed de reservewielbak en de achterste binnenspatborden (waar veerpoten zitten), daar roesten ze altijd (net onder de achterbank)
12) Controleer de wielkasten achteraan, vooral de kant waar de vulopening zit, in de hoekjes zijn ze ook altijd rot.
13) Controleer de deurdrempels langst de onder kant, vooral in de buurt van de achteras en aan de voorzijde.
14) Controleer de voorste spatborden en wielkasten
15) Controleer de frontplaat, vooral aan de onderzijde en waar ze raakt met de 2 spatborden

Dat is het zowat denk, als dat allemaal nog goed is heb je een prachtige wagen

Maar zo vind je er spijtig genoeg niet veel

16) Kijk ofdat er geen olie lek is aan de krukaskeerringen, als dat zo is lijkt het ofdat er olie uit de boite lekt (waar ze aansluit aan de motorblok), maar dat is dan gewoon olie die uit het blok komt.

Last edited by Roundup : 11-08-2006 at 11:32.
Reply With Quote
  #28  
Old 15-08-2006, 23:55
tombo tombo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by Langedaik
Het schijnt dat belgen netter zijn met hun taal dan nederlanders.

Maar daar is hier weinig van te merken.


wa pijsda da kik mij da ga aantrekke zeker
belg en nederlander zen zelfde
ma gewoon spreke ze in belgie oek frans ma das 1ding waar dak ni moe vn wete
Reply With Quote
  #29  
Old 15-08-2006, 23:59
tombo tombo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by Roundup
Je begint bij het begin:

1) Kijk of alle plastic delen nog zwart zijn ipv grijs
2) Controleer de lak op schade
3) Proberen alle sloten, en zie ofdat het allemaal met dezelfde sleutel gaat, liefst een originele
4) Probeer alle ramen te openen te sluiten
5) Controleer de dakhemel op scheuren of vuil, altijd lastig om te vervangen en niet zo goedkoop
6) Kijk of alle lichten, ruitenwissers, sproeiers, radio (ontvangst), verwarming,... werkt
7) Kijk ofdat het blokje niet vettig is, lekkage onder de bougies/injectoren, duid op lekke koppakking
8) Kijk naar het koelvloeistof, zwart en witte shuim/mayonaise, duid op lekke koppaking.
9) Start de motor, let op verdachte geluiden tijdens het warmdraaien, moet altijd mooi draaien.
10) Terwijl de motor draait haal je het olievuldopje van het kleppendeksel, komt er witte rook uit, dan weet je dat er een motorrevisie nodig is (verlseten zuigerveren) Ook zou het dopje (als het losgedraaid is) moeten blijven liggen op het kleppendeksel (anders verliest hij te veel compressie door zuigerveren).
11) Controleer heel goed de reservewielbak en de achterste binnenspatborden (waar veerpoten zitten), daar roesten ze altijd (net onder de achterbank)
12) Controleer de wielkasten achteraan, vooral de kant waar de vulopening zit, in de hoekjes zijn ze ook altijd rot.
13) Controleer de deurdrempels langst de onder kant, vooral in de buurt van de achteras en aan de voorzijde.
14) Controleer de voorste spatborden en wielkasten
15) Controleer de frontplaat, vooral aan de onderzijde en waar ze raakt met de 2 spatborden

Dat is het zowat denk, als dat allemaal nog goed is heb je een prachtige wagen

Maar zo vind je er spijtig genoeg niet veel

16) Kijk ofdat er geen olie lek is aan de krukaskeerringen, als dat zo is lijkt het ofdat er olie uit de boite lekt (waar ze aansluit aan de motorblok), maar dat is dan gewoon olie die uit het blok komt.


tog ene da mij goe eel uitleg geeft
das pijsek aless tesame nwa de rest ier eeft verteltt meci e manne
Reply With Quote
  #30  
Old 16-08-2006, 09:29
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

Quote:
Originally Posted by tombo
tog ene da mij goe eel uitleg geeft
das pijsek aless tesame nwa de rest ier eeft verteltt meci e manne


volgens mij is het een belg met een kapot toetsenbord, want hier wordt ik wel wijs uit, maar het is net een puzzel
Reply With Quote
  #31  
Old 16-08-2006, 10:12
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

het begint inderdaad toch langzaam irritant te worden, de rest hier (ook Belgen!) doet zich alle moeite om in zo duidelijk (en beschaafd) mogelijk nederlands alles op te schrijven, zodat het voor hem duidelijk is, maar meneer schrijft al zijn vragen en reacties in koeterwaals.
Reply With Quote
  #32  
Old 16-08-2006, 13:10
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,901
Default

@ roundup, mooie samenvatting!

@tombo, lees http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=23336

Ik ben ook belg, en ik spreek ook anders via msn... hier hou je het gewoon netjes
Reply With Quote
  #33  
Old 16-08-2006, 18:06
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Quote:
Originally Posted by DeNB3rt
@ roundup, mooie samenvatting!

@tombo, lees http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=23336

Ik ben ook belg, en ik spreek ook anders via msn... hier hou je het gewoon netjes


Inderdaad, ik ben ook een belg. En ik typ toch ook redelijk algemeen nederlands, wel is waar moet ik eerst 10 keer mijn post aanpassen
Reply With Quote
  #34  
Old 18-08-2006, 11:17
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 550
Default

Quote:
Originally Posted by tombo
juist ja kzen, nen belg
ma in belgie eme ze zo geen site van volkswage dus kom ik naar nederland voor uitleg
ha


Geen VW site in België,
Ik geloof dat deze vrij in de buurt komt,www.cleaned.be Ow ja hij is natuurlijk ook niet zo groot.
Maar op dit forum zijn ook al je vragen welkom.
Voor de rest succes met je zoek tocht.


Greetz Patrick.

Last edited by PVPMK1 : 23-08-2006 at 18:26.
Reply With Quote
  #35  
Old 18-08-2006, 18:54
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,901
Default

op cleaned is er niet echt een appart deel voor vw-golf1, en dat vindk wel kut, maar staan wel paar mooie projectjes op!

Alsook vele intressante topics als hier vindje daar niet, meer project topics
Reply With Quote
  #36  
Old 18-08-2006, 19:08
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

daar is 9 van de 10 topics: "hoe polier ik mijn velgen".....

en meeste lui laten daar alles in de garage of bij de carroserier doen..

zitten een paar goeie bij, maar meeste zijn meer showpikken dan dat ze daadwerkelijk hobbyen...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #37  
Old 18-12-2006, 13:49
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default

Quote:
Originally Posted by tombo
ma wat bedoel je met:
auto met apk koopn

een auto met apk kopen is bij ons in belgie een auto laten keuren voor verkoop
als je een auto gekocht hebt en die is niet gekeurt voor verkoop mag je nog een garage vriendelijk aanspreken om het te laten keuren met Z - platen (die groene)
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote
  #38  
Old 19-12-2006, 18:34
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Quote:
Originally Posted by tombo
wa pijsda da kik mij da ga aantrekke zeker
belg en nederlander zen zelfde
ma gewoon spreke ze in belgie oek frans ma das 1ding waar dak ni moe vn wete




Volgens mij versta ik beter Frans dan
wat jij hier heen brabbelt

Heb je echt zo op school leren schrijven/typen?

Anyway, succes met het zoeken naar een
MK1 of MK2
Reply With Quote
  #39  
Old 19-12-2006, 18:37
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Quote:
Originally Posted by Roundup
Inderdaad, ik ben ook een belg. En ik typ toch ook redelijk algemeen nederlands, wel is waar moet ik eerst 10 keer mijn post aanpassen




Wat staat hier nou weer? Geen touw aan vast te knopen
Reply With Quote
  #40  
Old 19-12-2006, 19:27
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Quote:
Originally Posted by Sponze®
Volgens mij versta ik beter Frans dan
wat jij hier heen brabbelt

Heb je echt zo op school leren schrijven/typen?

Anyway, succes met het zoeken naar een
MK1 of MK2

Zo hebben ze zeker geen Nederlands leren schrijven. Familie van mij woont er. Af en toe hoor ik wel eens een term voorbij vliegen maar verder. Perfect Nederlands. Zeker het schrijven!

Hij weiger het blijkbaar...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum