|
||||
|
||||
waterbalet golf 1
ik heb water binnenin mijn auto en het komt bij de middenconsole weg. Weet iemand van jullie waar dit weg komt?
Dacht zelf aan de kachel maar mischien is het iets anders Grts Ronald |
|
||||
|
||||
kijk eens onder de motorkap, of je afvoerrubbers niet verstopt zitten. De rubbers vd "bak" onder je voorraam, waar ook je ruitenwisser zit. Als deze nl. verstopt zitten, lekt het via je kachel de auto in.
|
|
||||
|
||||
die is niet verstopt, maar toch komt het met bakken naar binnen, vindt het wel raar.
|
|
||||
|
||||
inderdaad de afvoerubbers, zitten er twee aan beide kanten. gooi er eens water in om te kijken of het water wegloopt
|
||||
|
||||
heb je die plastic kap wel in je bladerbak?
Die zorgt ervoor dat het water niet recht je kachel in loopt en dus naar binnen |
|
|||
|
|||
kachelradiateur die lek is
die zit daar ook |
|
||||
|
||||
ja die kap heb ik wel onder de motorkap zitten. Ik zag vluchtig even dat er een bout miste die de kachel? vastzet. Dus waarschijnlijk zal dat het zijn. Alle uitlopen zijn mooi schoon.
|
|
|||
|
|||
Rubber van je ruiten wisser afdichting op het plaatstaal zit recht boven de schoepen van je kachel. Als de auto stilstaat lekt het water langs dit rubber in de kachel achter de water beschermingskap langs. Als je contact geeft pomp de kachel het water naar binnen!
Suc6 |
|
||||
|
||||
Wij hebben ook drie golf 1tjes bij huis en deze hebben ook alle drie het probleem dat met een goede regenbui de mat aan de bestuurderskant nat is. Bij ons lijkt het alleen alsof het achter het dashboard vandaan komt recht boven de pedalen, iemand hier ook al eens last van gehad of zou dit ook via de kachel komen?
|
|||
|
|||
Quote:
rubber van de kabel om de motorkap te openen |
|
||||
|
||||
Quote:
Stroomt het daar langs ja? Zal gelijk eens kijken want het water komt de laatste paar dagen nog wel stevig uit de hemel vallen Thanx
|
||||
|
||||
Als het koelvloeistof is zou het nogal plakkerig moeten zijn.
Is het niet gewoon je voorraamrubber dat aan vervanging toe is? Bij de modellen met oud dashboard zit er tussen dashboard en raam genoeg ruimte om te zien of er water langs komt. Ik weet niet of dat bij nieuwere types ook zo is? Toen ik dit probleem had heb ik gewoon met een tuinslang het voorraam natgespoten en gekeken of ik wat zag lopen. Het water liep bij mij rechtsvoor in de hoek zo in een straaltje naar binnen. |
|
|||
|
|||
ik heb het vroeger met mijn 1 ook gehad,het water liep zo mijn zekeringkast in.bij mij bleek het uiteindelijk het voorraam rubber te zijn dat lek was.
dus kom je er echt niet uit,kan je altijd daar nog naar kijken. en laat je niet misleiden,het water kan overal naartoe hevelen.bij mij ging het dus via mijn zekeringkast uiteindelijk naar de vloer achter de bestuurders stoel |
|
|||
|
|||
Gewoon het water even proeven. Dus ff met je vingertopje erin en dan even proeven.
En via het raamrubber gebeurt ook vaak. Zit er toevallig een dakje in?? |
|
|||
|
|||
Quote:
Alle golfjes 1 zijn oud |
|
||||
|
||||
Quote:
hij zal de late jaargangen bedoelen, modeljaar `81 t/m`83 (brede achterlichten) |
|
||||
|
||||
ik zal eens goed gaan zoeken. Ik heb alle matten, bekleding en isolatie eruit gehaald en ik zal morgen eens goed gaan kijken. De rubber van het voorraam lijkt me nieuw toe. Ik zal ook eens mijn zekeringkast controleren.
Als ik het gevonden heb dan zal ik even laten weten wat het was Grts Ronald |
|
||||
|
||||
Quote:
Wat bedoelt hij?
|
||||
|
||||
Quote: