#1
|
||||
|
||||
lekkage koelvloeistof
Shit, gisteren ging plots mijn koelsysteem lekken (spuiten!)
In mijn inlaatspruitstuk (1.6, 53kW, 1988, Pierburg 2E2, ..) zit een slang waarnaast een tweede "gat" zit om eventueel nog een slang op aan te sluiten (voor intercooler ofzo??) waar dus bij mij een soort metalen dop op zit. Deze is gaan lekken (klein gaatje in het midden), kan ik zoiets los kopen, of weet iemand een manier om deze (tijdelijk) te repareren? Ik had er zelf een schroefje in gedraaid om het iig tijdelijk te dichten, maar die hielp niet echt. Ik heb er nu effe geen foto van... maar die zal ik wel maken.
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002 |
#2
|
|||
|
|||
Ik heb eventueel nog wel een spruitstuk liggen.[Van een 1.6]
En als je het wil repareren moet je het met zilver of koper solderen. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Asl ik heel eerlijk moet zijn heb ik geen zin meer om het spruitstuk te verwisselen, net 1,5 jaar geleden complete kop en alles eraf gehad, pakkingen vervangen alles. Je kunt er ook zo k*t bij als de kop er nog opzit. Maar hoe moet ik met koper solderen dan? neem aan niet met een gewone soldeerbout.
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002 |
#4
|
|||
|
|||
Koper moet je met een brander solderen.[gas en zuurstof]
Je kunt het met tin proberen,maar ik denk niet dat je het dan warm genoeg krijgt om te solderen. Om het spruitstuk los te maken zijn 11 boutjes 3 van de carb. en 8 van het spruitstuk,dus dat valt wel mee. Denk om te solderen dat het er ook af moet. |
#5
|
||||
|
||||
even ter verduidelijking een foto van over welke dop het precies gaat:
(nep advertentie) ZIE RODE PIJL. http://koopjes.marktplaats.nl/auto_...l?complete_ad=2 edit...nieuwe link:
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002 Last edited by sansan : 09-08-2006 at 14:43. |
#6
|
|||
|
|||
is een vriesprop. Als het goed is dit het nr.N011 904 3
oude eruitslopen ,daarna het spruitstuk verwarmen en de vriesprop met een laagje water in de vriezer[+-3uur] daarna samen voegen |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Super methode...nog nooit eerder van gehoord Amen aan de volkswagen guru |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Oke! je weet zelfs het nummer! Betekent dat als je vergeet antivries erin te doen dat die dop bij bevriezing (=uitzetting volume) eraf plopt bij wijze van behoud van "echte" onderdelen? Of heet ' ie vriesprop omdat je hem in de vriezer moet leggen om hem erin te krijgen Maar bedankt, is dus los verkrijgbaar, kan nooit veel kosten Dan het andere probleempje nog en hij rijdt weer...http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=23196 By the way, ik ga de advertentie weer van MP halen (bedankt voor het lenen van de fotoruimte)
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002 Last edited by sansan : 03-08-2006 at 23:01. |
#9
|
|||
|
|||
is inderdaat een prop die bij bevriezing eruit klapt[zitten ook aan de achterkant vh motorblok]
was al 50euro geboden |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, stom he. had er nog zo bijgezet: niet op reageren
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002 |
#11
|
||||
|
||||
Het dopje heb ik eruit gekregen (met veel moeite, maar wat wil je, ding zit er al 18,5 jaar in ). Ook heb ik nieuwe gehaald van welliefst €28 per stuk. Dure hobby.. gelijk maar 4, je weet nooit of je er 1 molt of niet)
Dan ga ik hem vandaag of morgen met de gasbrander/vries truc erin fierljeppen.
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002 |
#12
|
|||
|
|||
hoop dat het gaat lukken
ik heb het bij een onderblok gedaan[lag uitde auto] bij een ander oud onderblok voorzichtig eruit geslepen en toen met die truck erin gedaan warm zet uit en koud krimpt suc6 |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Nieuwe vriesdoppen hoef je niet warm / koud te maken, die tik je vast door stuiken van het materiaal.....door de vorm van de dop (alleen als ie nieuw is) sla je hem vanzelf vast door er met een stuk rond in de juiste maat midden op te tikken ...... Verschil tussen warm stoken en bevriezen in water werkt niet echt daar is het temperatuurs verschil te klein voor.....vast krimpen gebeurt met vloeibare stikstof......das - 76 of meer |
#14
|
||||
|
||||
Het is gelukt!
Ik heb de truc half toegepast. Heb het spruitstuk verhit met een brander, maar het dopje gewoon kamertemperatuur. Toen idd met een mooi passende dikke bout en een hamer erin getikt, ging prima. Nu hopen dat 'ie blijft zitten Ik kon er best aardig bij trouwens, ik ben ook bezig (zie andere thread) om de vacuumslangetjes en de choke te vervangen, dus de carb was er al af. Alles is weer gebeurd, morgen proberen te starten ben benieuwd kunnen we weer ps, was trouwens een flauw grapje van die €28. ze waren maar €0,28 per stuk. Het leven is zo duur nog niet
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002 Last edited by sansan : 10-08-2006 at 13:12. |
#15
|
|||
|
|||
alweer een GOLF probleem minder
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Allen bedankt voor de tips!
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002 |