#1
|
||||
|
||||
los veertje in chokehuis golf2 Pierburg 2E2|?
Hallo,
Ik ben inverband met (nog steeds) slecht lopende motor mijn carburateur aan het nalopen. Betreft: golf2 1600, Pierburg 2E2 carb Ik heb hem er inmiddels afgehaald, schoongemaakt, vacuumslangetjes vervangen. Nu heb ik het chokehuisdeksel eraf (onderstaande foto) en ligt er een los spiraalveertje in, weet iemand hoe/waar die hoort of kan ik beter het gehele chokehuis vervangen (weet iemand wat dat ongeveer kost?) En kan het daar wel aan gelegen hebben dat de motor stoterig rijdt (vooral bij lage toeren)?
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002 |
#2
|
||||
|
||||
Niemand iets?
Kan het losse veertje ervoor gezorgd hebben dat 'ie rottig liep. Wat is de functie van het spiraalveertje? Naast dat veertje zit er ook zo'n wikkelbladveer, die is gewoon goed. Weet iemand wat zo'n chokedeksel ongeveer kost, is het verstandig om bij de sloop te halen?
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002 |
#3
|
||||
|
||||
Dat veertje is een bimetaal en zorgt ervoor dat je chokeklep open of dicht gaat. Dit is dus temperatuurafhankelijk. Nu hangt waarschijnlijk je klepje los. Hij zou dicht kunnen vallen en de motor kunnen verzuipen. Bij de mijne heb ik het huis zo gedraaid dat hij bijna niet meer dicht gaat. Dit omdat hij bij koude motor toch al rijk genoeg staat.
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Oke, bedankt. Ik heb er vandaag 1 op de sloop gehaald met de hoop dat 'ie effe meegaat maar heb jij hem dan met de klok mee of tegen de klok in gedraaid?En weet iemand waar het electr. draad voor is wat uit de choke komt?
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002 Last edited by sansan : 07-08-2006 at 20:20. |
#5
|
||||
|
||||
Ik vraag het eienwijs nog een keer:
Weet iemand waar het electrische draad voor is wat uit het chokehuis komt, dit is slechts één draadje met een stekkertje eraan? niet waar die pijl staat maar die zwarte draad aan de linkerkant op de figuur.
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002 Last edited by sansan : 09-08-2006 at 13:32. |
#6
|
||||
|
||||
Het slecht lopen van m'n motor is nog steeds niet verholpen na het vervangen van alle vacuumslangen en het vervangen van de defecte choke.
Nu kwam ik het volgende tegen: Zou dit OORZAAK van het probleem kunnen zijn (m.i. wel), of is dit het GEVOLG van iets anders, kan zoiets zomaar gebeuren? Hij is duidelijk kokend heet geworden ergens door... (heb welleens gehoord van een defecte Hallsensor, wat is dat, waar is die voor?)
__________________
Golfie2 1600 sinds maart 2002 |
#7
|
|||
|
|||
Die draad uit het chokehuis is voor de elektrische verwarming van de chokespiraal. Hoe een en ander aangestuurd wordt kan ik zo niet zeggen.
Zo hoort een rotor er idd niet uit te zien. Er hoeft niet direct een oorzaak voor te zijn, kan net zo goed slijtage/ouderdom zijn. Een kapotte hall-sensor heeft hier niets mee te maken, die geeft trouwens eenvoudig gezegd aan de onsteking een seintje (puls) wanneer er gevonkt moet worden.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
hoi ik heb een vraag iuk zie dat er een draad loop van je stastionair afslagkep dat dat ding tussen je wasthermostaat maar bij mij zit er geen stekker op en weet n iet waar deze naar toe loopt of vandaan komt, zou je voor mij eens willen kijken of een foto willen maken zo daat ik hem kan aansluiten want die van mij blijf 2000 toeren draaien ookal is ie warm. alvast bedankt
__________________
We gotta move |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Dan heb jij denk ik een PN (51 kW) blok met een 2ee carburateur. Die heeft dit idd niet. |
#10
|
|||
|
|||
Kan het niet zo zijn dat het ligt aan de gasklep regelaar?
Ik kwam op internet een aantal dingen tegen die daar op zouden kunnen duiden. Blijkt ook wel dat menigéén totaal niet te spreken is over die dingen. En is zo,n ding wat makkelijk schoon te maken? Ik ben zelf ook aan het ouwehoeren met zo'n pierburg. Motor wil zeer slecht stationair draaien. Pruttelt om het leven. Als het blokje warm is draait hij voor zo'n oudje nog prima. Gaat hier ook om een 1600 blok. Een paar links van wat ik tegen ben gekomen. http://www.speurders.nl/autosonderd...ga rantie.html http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=26694 |
#11
|
||||
|
||||
De bovenste slang op je pull down doos zit er ook niet op, mag aannemen dat je dit zelf ook al gezien had?
Edit: Je kan je stationair toerental trouwens regelen door de behuizing waarin het bi metaal zit te verdraaien. Er zit zowel op de behuizing als de ring een pijltje waarop ie ongeveer moet staan. Maar dit hoor je gauw genoeg bij het starten. Je klepje in de carb komt daarmee op een andere stand te staan bij koude start. Dat valt daarmee te regelen. Last edited by Jetta MaNiA : 16-08-2007 at 12:42. |
#12
|
|||
|
|||
electrische draad & carb
Quote:
Hallo, Ik heb ook een golf II met dezelfde carburateur, de Pierburg 2E2, en weet inmiddels wat meer over problemen met de automatische choke. Informatie over die carburateur kan je vinden bij http://www.ruddies-berlin.de/index01.htm Maar ik kan je zeggen, het is een ingewikkeld dingetje als ik je nog iets kan uitleggen laat het dan maar even weten. Die ingebrande rotor is veroorzaakt door slechte afstelling van je onsteking en die moet je dan ook als eerste goed zien te krijgen voor je verder gaat met je carburateur Aan dat draadje zit een gloeidraad die het bimetaal opwarmt en ervoor zorgt dat de beluchtingsklep voor het lucht/benzine mengsel in de goede positie staat. het dekseltje moet in principe met de insnijdinkjes in het randje tegenover elkaar gemonteerd worden. Groeten, E |
#13
|
|||
|
|||
Het probleem bij mij is trouwens opgelost.
Het bleek dat het membraam in de pulldowndoos lek was. Wanneer je een vacuum creert op poort A (zet er een slangetje op en zuig er eens aan) moet de menemer dus ingetrokken blijven. Bij mij schoot hij dus weer gelijk terug. Met een vacuumpomp kreeg ik hem niet eens in beweging. |