|
||||
|
||||
Pirelli velgen vraagje
Hallo allemaal,
Ik ben druk bezig met het polijsten van mijn pirelli velgen. En zoals jullie kunnen zien ben ik al een heel eind. Bijna zover dat ik zit te denken om de P's te gaan spuiten en banden te gaan kopen. Maar nu de vraag: hoe kan ik het beste de P's zwart maken? Is dat spuiten of lakken en waarmee kan ik dat doen? En nog een vraag: ik wil graag dunne bandjes maar welke banden kan ik kiezen? Ik ben niet echt bekend met de maten die gebruikt worden. Ik heb 6J x 14 H2, ET38. En ik wil de velgen alleen in de zomer gebruiken. Ik zat te denken aan Pirelli, Toyo of Michelin (deze laatste kan ik goedkoop aankomen). Wie heeft een goed advies? Alvast bedankt! |
|
||||
|
||||
Qua bandenmaat zou ik voor de 165-55-14 gaan, is niet zo breed en staat dus mooi getrokken op de velg, en is ook mooi plat. Volgens mij levert Hankook deze banden voor niet al te gek geld, kijk anders eens op www.autobandenmarkt.nl
|
|
||||
|
||||
Hoi, de banden kun je het beste kopen bij www.bandengids.nl
zeer goedkoop en snelle/goede service!!! |
|
||||
|
||||
Volgens mij worden ze ook door iemand op het forum aangeboden voor een mooi prijsje, moet je ff bij het verkooptopic kijken!
|
|||
|
|||
heb ook nog wel een goedkoop banden adres www.elsert.nl
|
|
||||
|
||||
Quote:
wel duurder als de eerder genoemde site...
|
||||
|
||||
Ok bedankt hiervoor! Banden moet wel lukken denk ik. Iemand nog advies over de P's? Qua verf of lak?
|
|
||||
|
||||
velg afplakken en dan primer(speciale alu primer) of gewoon motip primer (ook geschikt voor alu) en dan zwart van motip erop, 2 lagen ongeveer, en dan blanke lak (zoveel lagen als je wil)...
stond ergens een topic van iemand incl foto's...
Last edited by Berserker : 28-06-2006 at 11:20. |
|
||||
|
||||
Whow das nog even werk zeg! Maar goed dit lijkt er wel op. Bedankt!!
Last edited by vw-maarten : 28-06-2006 at 13:31. |
|
||||
|
||||
valt wel mee, gewoon afplakken en dan met stanleymesje de p's netjes uitsnijden, als t iets te kort gesneden is, dan is dat geen probleem aangezien de verf totaal niet hecht op gepolijst oppervlak, je kunt het er bijna afwrijven...
|
||||
|
||||
Ok das mooi ja. Dat scheelt weer.
|
|
||||
|
||||
Of de dunste fineline tape gebruiken. Kun je de mooiste rondingen mee maken!
|
|
||||
|
||||
hej dat zijn mijn velgen binnenkort te koop trouwens met banden.
|
||||
|
||||
Quote:
Heb jij ze zelf gepolijst? |
|
||||
|
||||
hee die velgen zijn ook van mij geweest
velgen zijn eerst door thom gepolijst en die heeft ze later naar kees de polijster gebracht om door hem de P`tjes zwart te laten maken en nog een keer te laten polijsten voor de extra bling
|
||||
|
||||
Quote:
Ah ok ja. Ik zat ook te denken om ze weg te brengen maar ik ben nu al zover dat ik het zelf ga doen. |
|
||||
|
||||
Ben benieuwd hoelang je aan die gedachte vasthoudt! Maar succes
|
||||
|
||||
Quote:
duidelijk toch?
|
||||
|
||||
zijn standaard wielbouten golf 1 goed voor de pirelli velgen of is het verstandig om langere te nemen. heb net gepast en kon 3,5 omwentelingen maken met vast draaien.