Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-06-2006, 20:27
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default 2E motor CO te hoog en inhouden

Wie kan mij helpen met dit probleem???

Ik ben bezig met een 93-er Golf 3 met een 2E motor (GTI 8V 115PK)

Heb al wat dingen opgelost, auto hield eerst echt verschrikkelijk in, bijna niet meer mee te rijden.

Het CO is alleen nog steeds te hoog, bij laag toerental vooral bij gas minderen en weer intrappen houd de motor ook nog in. Dit inhouden is erg schokkerig. Verder loopt hij stationair ook erg onrustig.

Er zit trouwens wel een originele lambdasonde in, maar niet voor dit type motor. Zou dat zoveel verschil uitmaken? Bij de automaterialenhandel hoeven ze alleen maar te weten of je met 3 of met 4 draden nodig hebt namelijk.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #2  
Old 16-06-2006, 22:33
scumbag's Avatar
scumbag scumbag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 374
Default

Wanneer is de olie voor het laatst ververst? Dat helpt nl ook vaak...
Reply With Quote
  #3  
Old 17-06-2006, 16:18
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Alle kleine beetjes helpen inderdaad. Maar hier komt een behoorlijke walm uit, dus er zal wat meer aan de hand zijn.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #4  
Old 26-06-2006, 20:53
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

Upje voor Jurgen, iemand?
__________________
Your Signature

Last edited by vw dennis : 26-06-2006 at 20:57.
Reply With Quote
  #5  
Old 26-06-2006, 20:59
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

CO is inmiddels omlaag, alleen het stationair toerental schommelt nog teveel. Hierdoor komt hij alsnog niet door de APK omdat het CO meeschommelt

Inhouden is nu minimaal, dat zal helemaal weg zijn als het toerental op orde is.

Als iemand wat weet hoor ik het graag!
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #6  
Old 26-06-2006, 20:59
editionn94's Avatar
editionn94 editionn94 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 121
Send a message via AIM to editionn94
Default

had je ook gehad dat ie wel eens stil valt onder het rijden wat heb je daar aan gedaan
Reply With Quote
  #7  
Old 26-06-2006, 21:03
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

In het begin viel die weleens uit ja, is mij maar een keer gebeurt. De dingen die ik vervangen heb zijn de temperatuurvoeler en de luchtmassameter. Dat scheelde al een boel!!

Als je op de bovenkant van de luchtmassameter tikte ging de motor beter lopen, was dus makkelijk te testen
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #8  
Old 26-06-2006, 21:22
Miho's Avatar
Miho Miho is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 39
Default

Heb dit ook bij miijn 2E ik had een aantal dingen nagemeten die volgens autodata ermee te maken kunnen hebben.

-gaskleppositiesensor
-klep luchtregeling stationair toerental
-brandstofdruk/hoeveelheid
-injectoren

en de sensor en luchtmeter die je al hebt vervangen.

Als je wilt kan ik je was plaatjes en meet gegevens erop zetten voor welke waardes de sensors moeten hebben.

Zal waarschijnlijk wel de logische dingen zijn die ik hier zeg, maja mischien heb je er wat aan.

succes ermee
Reply With Quote
  #9  
Old 26-06-2006, 21:47
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Als je dat van deze apparaten wilt doen graag!!!

-gaskleppositiesensor
-brandstofdruk/hoeveelheid
-injectoren

De klep luchtregeling stationair toerental heb ik al gewisseld met een waarvan ik weet dattie goed is maar dat maakte geen verschil.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #10  
Old 27-06-2006, 06:51
Miho's Avatar
Miho Miho is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 39
Default

gaskleppositiesensor



meten op multistekker na loskoppelen:

tussen aansluiting 3 en massa 0 ohm
Tussen aansluiting 1 en 3 moet circa 5v zijn.

stekker nog aangesloten meten :

Bij volledig gesloten gasklep moet er tussen aansluiting 1 en 3 0,3-1,7V zijn.
Bij volledig open gasklep moet er 3-5v zijn.


brandstofdruk/hoeveelheid .

Je moet 3 bar systeemdruk hebben bij vacuum uit.
En een afgeregelde druk van 2.5 bar met vacuum aan.
Na 10 min moet de druk 2 bar constant zijn.

Injectoren:



gezamelijke weerstand moet 3,7-5 ohm zijn, kabelboomstekker ontkoppelen van de injector en de weerstand tussen de aansluitingen van de injector meten.


hoop dat je er wat aan hebt
Reply With Quote
  #11  
Old 27-06-2006, 11:44
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Thanks, ga er zaterdag mee aan de gang!

Ga de lambdasonde ook wisselen, zonder dat de lambdasonde is aangesloten loopt het blok stukken beter stationair. Wel iets te hoog maar dat kan natuurlijk aangezien hij op dat moment in noodloop staat.

Die auto heeft me inmiddels aardig wat lunchpauzes gekost, ben al 10 kilo afgevallen
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #12  
Old 01-07-2006, 16:12
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Heb het gecheckt en nog veel meer gecheckt maar het probleem blijft aanwezig
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum