|
||||
|
||||
eindelijk de polo verlaagd
na het voorkeuren van mijn polo, bleek alles in orde te zijn, behalve mijn schokbrekers. voor waren ze allebei lek, zaten helemaal onder de olie. dus de dempers en veren moesten vervangen worden en de toplagers waren ook aan vernieuwing toe.
zat er al een tijdje aan te denken om de polo te gaan verlagen, dus dat kwam nu extra goed uit uiteindelijk ben ik niet voor een schroefset gevallen, om 2 redenen. ten eerste geld niet voor en ten tweede geen zin om steeds te gaan schroeven aan die set. dus ben ik voor een vaste set gegaan. er ligt nu een vaste set onder van H&R. dus veren en dempers. toplagers zijn wel origineel gebleven. voor is de polo 6cm en achter 4 cm verlaagd. vind het super rijden en ziet er gewoon veel beter uit. hieronder volgen de foto's. ohja, auto is nog niet gewassen VOOR: NA: wat is er de afgelopen periode allemaal aangedaan: -g-lader gereviceerd (polo3 Arno) -nieuwe remschijven -nieuwe remblokken -nieuwe velgen (14'' bsa) -nieuwe banden -nieuwe uitlaat vanaf cat (simons) -verlagings-set (H&R) -voor G40 embleem geplaatst -nieuwe distributie, thermostaat en waterpomp -grote beurt gehad (olie,filters, bougies) wat zijn mijn plannen nog: -alarm systeem maken, werkt niet meer -achter gedeelte van audio werkt niet meer, ook fixen -alle zwarte plastic delen keer weer zwart spuiten, zijn bijna wit
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) Last edited by G-eert-40 : 22-06-2006 at 19:16. |
|
||||
|
||||
een verlaagde polo ziet er ineens een stuk beter uit
een fototje van voor de verlaging mss voor het verschil te kunnen zien?
|
|||
|
|||
Ziet er goed uit zo.
|
||||
|
||||
ziet er goed uit dude!
|
||||
|
||||
Ziet er dikker uit als eerst, zo'n polo verdient het om laag te liggen. Ik heb zelf mijn verlagings-set van 6cm er helaas nog niet op kunnen leggen. Maar krijg er wel weer zin in na het zien van deze fotos..........
|
|
||||
|
||||
bedankt voor de reacties. rij er nu al paar dagen mee rond. moet nog wel iets veranderen denk ik. want de einddemper loopt in de bochten of over drempels tegen mijn onderkant aan te bonken. nog iets op verzinnen. ohja, en echt slechte wegen rijdt niet echt lekker, maarja
|
||||
|
||||
mijn uitlaat raakte ook tegen de achteras na het verlagen, gewoon een beetje proberen te draaien, komt wel goed
en ja slechte wegen proberen te omzeilen, is niet altijd gemakkelijk maar eens zo aangenaam
|
|||
|
|||
Echt super strak!!! Ik krijg mijn Polo over een week...... als ik dit allemaal zo zie... denk ik dat het uiteindelijk toch weer een dure hobby gaat worden...
Wat mocht het setje kosten? |
|
||||
|
||||
voor het setje en toplagers en achterrubbers iets rond de 650. ennuh wat voor polo ga je volgende week aanschaffen? wel een topic over openen he
|
|||
|
|||
Het is een donkergroene 1.3 i fox, uit mei '93, 40kw AAV, met facturen, stempels van onderhoud en heeft dus aantoonbare 84dkm gelopen. Ik heb hem duur betaald (1600 euro), had al besloten dat het een langdurig project zou worden en dat ik er geen afstand van ga doen. Op mn verlanglijst staat nog een Golf 1 diesel (dus met de cabrio 1, achterlichten). Daar wil ik dan een TDI motor in laten bouwen met mechanische turbo en aangepaste 5 bak. Heb al laten berekenen dat dat grapje rond de 6 d euro zou gaan kosten. Dat is dus een wens. M'n motor wilde ik houden (want mn golf 4 tdi heeft mn vrouw gekregen), dus moest ik voor een goedkopere auto gaan. Een g40 durfde ik niet aan, want ik heb nog een compleet huis in te richten na mn scheiding. Zoals ik al zei dus.... een langdurig project en hoop dus dat de polo geen problemen met zich meebrengt. Denk dat ik met de 5000 km per jaar die ik er mee zal rijden aardig wat jaar mee door kan. Motor blijft voor mij het hoofdveroer met rond de 12000km per jaar. De auto is meer om m'n kinderen van school te halen. Het enige probleem is dus dat ik ook graag heb dat het snel loopt. Vandaar dat ik me nu al aan het orienteren ben op het stukje snelheid.... zodra ik de auto heb, start ik de topic... kan nu al zeggen dat deze polo iets heeft wat geen ander heeft..... of het nou mooi is is een tweede.... maar apart is het wel.... foto's volgen.... a.s maandag...
|
|
||||
|
||||
Quote:
heb hem beetje aangepast voor je! btw een mechanische turbo??? dat is een g-lader of compressor lijkt me???
|
|||
|
|||
mechanische turbo voor een tdi (diesel) voor het project Golf 1.... Is er nog niet, maar gaat zeker komen..... maar goed dat zijn vogels die in de lucht vliegen... eerst mn polo dan komt de rest.... kan je trouwens een g-lader op een AAV monteren???
|
|
||||
|
||||
wat is het verschil volgens jou dan tussen een mechanische en normale turbo???
een g-lader op een AAV is niet echt de moeite, je kunt beter een multipoint injectie blok nemen. en dan word het zo duur dat de aanschaf van een PY (g40) blok waarschijnlijk goedkoper is!
|
|||
|
|||
een mechanische omdat je met een TDI blok in een Golf 1 gelijk met electronica en kabelbomen zit... het technische verhaal moet je maar aan Jos vragen van TDIclub.... dan komt er nl een kkk turbo op van een sprinter...
nee wil dit blok wel houden, want het is gewoon goed en weinig gelopen... kan je er wel een multpoint injectie zetten? |
|
||||
|
||||
jongens zouden jullie even on-topic willen blijven? verder no offence
|
||||
|
||||
Verlaging eronder lijkt stukken beter
|
||||
|
||||
op de foto van voor de verlaging lijkt het wel een golf country zowat
|
|||
|
|||
zoals ik al zei.... super strak... smaakt het kost het.... en het is eraan af te zien.. als het ook nog eens zo stuurt.... ben je dubbel zo blij...
|
|
||||
|
||||
het stuurt inderdaad veel directer. ik wil ook nog een veerpootbrug monteren, om alles beetje strakker bij elkaar te houden.
|
|||
|
|||
Nog een keer een chippie en pouly
Zorg wel dat je stoel goed vaststaat dan hehe. Mare ziet er goed uit!!