|
|||
|
|||
tuning NZ motor van Polo 2f
Ik ga 26 juni mijn Polo coupe 1.3 i fox 40kw ophalen. Hij heeft net 84dkm gelopen en wil hem het liefst heel houden. Heb ook nog een Golf IV TDI met Wetterauer chip waar de kat is verwijderd en de egr is afgedopt. Vraag me af hoeveel ik maximaal uit een NZ blok kan halen en wat er voor goedkope en dure mogelijkheden zijn... Groet, Igor
|
|
||||
|
||||
Wil ik ook wel eens weten, ik hou dit topic in de gaten
|
|||
|
|||
Ik krijg een beetje het idee dat het zich niet loont om een NZ motor wat meer FORZA te geven....???!???
|
|
||||
|
||||
en dat krijg je waarom?
je kunt beginnen met een 3f nokkenas in te bouwen, in combinatie met een ander kristal en het indrukken van het benzinedrukregelpotje levert dat al wat merkbare winst op. (heb ik nog te kop staan, kijk bij onderdelen te koop) wil je verder dan moet je gaan voor een wildere nokkenas en kop en inlaat bewerken. een spaghettie is dan geen overbodige luxe. (nokkenas = 250euro, kop bewerken rond de 200 bij serge meen ik, spaghettie = vanaf 150 op ebay) het ligt er maar aan wat je eraan wilt uitgeven..
|
||||
|
||||
95 pk met tuv is te doen ( zoekwoorden voor google: pigga nz 95ps )
met tuv als in: zonder al te grote ingrepen.
|
|
|||
|
|||
IK zeg wel een NZ motor maar mijnPolo is van 27 mei '93. Ik vraag me dus af of het geen AAV is....
|
|
|||
|
|||
AAV; grote braadpan
NZ luchtfilterhuis links voor achter de koplamp Zo zijn ze makkelijk herkenbaar AAV:
|
|||
|
|||
Bedankt... moet nog ff w8 want ik krijg hem pas de 26ste... hoop dat het een NZ is... las dat je daar wat meer vermogen uit kunt halen...
|
|
||||
|
||||
110 mkan ook ,maar dan ben je ernstig bezig
|
|||
|
|||
Heb destijds mijn AAV nooit op de bank gehad maar die was met bekende AAv trucjes ook lekker pittig geworden.
o.a. GK inlaat, RP gasklep, benzine druk omhoog, Kristalmod, Groep N (EPS) met Remus einddemper Dat gekke ding liep met de 8P bak en 185/60R14 flink door:
|
||||
|
||||
jammer dat de toerenteller net niet zichtbaar is daar!
|
|||
|
|||
en anders NZ injectie plaatsen AAV zooi overboord.
|
|||
|
|||
De 26ste haal ik hem op en ga daarna 3 weken op vakantie. Even sparen en dan hopenlijk.... extra speed..... bedankt....
|
|
|||
|
|||
Ik kan dus met zekerheid stellen dat het een AAV betreft.... dus wie tips heeft.... heb tijd... alleen het geld is schaars...
|
|
||||
|
||||
dus een nep injectie dus met mono pisser er op .
heb wel tips .zet er een 3f nokkenas in
|
|||
|
|||
Hou me maar in de wacht.... wil best het een en ander veranderen, maar moet wel betaalbaar blijven (zeggen ze allemaal) en het moet ook iets extra aan vermogen leveren.... volgende week maandag haal ik het polotje op en dan ga ik kijken hoeveel ik nodig heb onder m'n voet om me goed te voelen.... hoop dat jij daarna kunt vertellen wat het gaat kosten...
|
|
||||
|
||||
3f-stok heb ik nog liggen voor je, 75 euro istie voor jou!
|
||||
|
||||
heb wel wat meer dan alleen een stokje .tevens een getrikte cpu voor 8000rpm
|
||||
|
||||
Quote:
is dat niet kwestie van kristalletje uitwisselen net als bij een NZ computert?
|
|||
|
|||
Quote:
Jups, het hele verhaal Incl diverse foto's