|
|||
|
|||
geen einddemper
Hallo,
Is het verplicht om een einddemper te hebben, ik zit namelijk te denken om vanaf mijn originele middendemper de uitlaat i.p.v. naar achteren net voor mijn achterwiel aan de zijkant te laten uitsteken, dus met een loze pijp vanaf mijn orginele middendemper, en weet iemand of dit een herrie maakt of dat het wel meevalt, en de belangrijkste vraag, wie zou dit eventueel kunnen maken en wat kost het eventueel, moet wel leuk blijven natuurlijk, "low-budget" vw rijder namelijk. Thanks............... |
|
||||
|
||||
Quote:
He hallo, zou er geen side pipe opzette.... Volgens mij wettelijk ook niet toegestaan(in ieder geval niet als ie geblazen is, ik zie de zijskirts van je buurman bij het stoplicht al smelte |
|
|||
|
|||
met de sideskirts van de buurman heb ik niks te maken (alleen als het een vw is, dan wacht ik wel ff tot hij weg is), wat bedoel je met geblazen , maar er mag zoveel wettelijk niet, zal oom agent daar echt zo moeilijk om doen?
|
|
||||
|
||||
mag wel als ik het goed heb, als de uitlaat maar achter het laatste raam (wat open kan) uitkomt. dus als je een 5 deurs hebt is het iets lastiger. (correct me if i'm wrong)
|
|||
|
|||
inderdaad datzelfde had ik ook vernomen het mag wel als hij maar achter het laatste opengaande raam uitkomt en naar de bestuurderszijde
trottoirzijde mag niet
|
|||
|
|||
heb een driedeurs dus dat komt helemaal goed dan, maar weet iemand iemand die dit zou kunnen maken, want ik denk niet dat je dit zomaar ergens kunt krijgen, en weet iemand ook of dit een herrie gaat geven, moet toch om de buren denken als ik laat/vroeg thuis kom
|
|
|||
|
|||
Quote:
Het begrip herrie is erg relatief, wat de een mooi vind is voor de andere takkeherrie... Zonder laatste demper zal je TE veel lawaai produceren, en er zeker NIET mee door de apk komen...... Misschien als je geluk hebt, kun je er een tijdje mee rondrijden, maar ik denk dat oom agent minder coulant is bij een dergelijke constructie, dan dat je met bijv (tijdelijk) met een lekke pijp rondrijdt... |
|
|||
|
|||
Ik zal wel een keertje mijn einddemper eraf halen, luisteren hoe het klinkt, als het echt teveel herrie maakt dan zal ik er nog maar eens een keertje over nadenken, maar het ziet er wel strak uit zo'n side pipe.
|
|
||||
|
||||
ik had ook geen einddemper onder mn jetta mk2 1300, gewoon alleen de cat en middendemper ertussen, na de middendemper alleen klein stukje buis...
maakte helemaal geen herrie |
|
||||
|
||||
Je mag tot 90db gaan,dus je kan het redelijk gek maken.
|
||||
|
||||
Het mag gewoon hoor. Voor de apk hoeft een uitlaat trouwens alleen maar gasdicht te zijn. Ik had ook geen problemen met mijn oude auto, die had een 76mm uitlaat vanaf de downpipe, zonder dempers.
|
|
||||
|
||||
Het mag idd gewoon, alleen hij gaat meer meer takke herrie maken... Als alles maar gas dicht is, gum gum voel doet al, is het al goed.
Suc 7
|
||||
|
||||
Quote:
ik had hetzelfde op mijn golf 1.3.. maakte niet meer herrie als origineel. is dus ook een beetje afhankelijk van de motor.
|
|||
|
|||
Quote:
Dat zou best kunnen, mijn GTI maakt zonder einddemper een herrie waar Jos Verstappen jaloers op zou worden. Niet te harden dus.... |
|
||||
|
||||
voor de apk geld qua geluid alleen dat de uitlaat tot aan het eind luchtdicht is, er is geen db-eis.
Oom agent ziet dat echter anders en handhaaft idd iets van 90db. Ik rijdt met mijn tdi-tje met alleen een einddemper en je hoort amper meer geluid dan dat er een kat en een tussendemper extra onder hangen. Weet niet welke demper het meeste invloed heeft, maar heb het vermoeden dat de toch einddemper het meeste dempt. (denk maar aan sportdempers van Remus e.d.)