Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-05-2006, 00:28
Lowracer Lowracer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 14
Default waarop te letten aanschaf mk2

hoi even een vraagje,

waarop moet je letten bij aanschaf van een mk2 gti?
zowel bij de 8v als de 16v. wat zijn bijv. de betrouwbaarste blokjes en waar roesten ze.

alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 21-05-2006, 08:09
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

roesten ??
paar plekjes onder de bumper achter ( niet erg )
achter klep bij kenteken plaat verlichting
en onder stikkers op de dorpels
verder mag een goeie golf niet roesten volgens mij
steenslag en schade uitgezonderd
Reply With Quote
  #3  
Old 21-05-2006, 10:53
Lowracer Lowracer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 14
Default

roesten niet zo een groot probleem dus.

en het technische verhaal?
Reply With Quote
  #4  
Old 21-05-2006, 11:54
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Over het algemeen is de 8v naar mijn mening betrouwbaarder dan de 16v. Ik weet niet of je overweegt om een G60 aan te schaffen, maar dan natuurlijk ook goed op de staat van de lader letten. Verder zijn de Golfjes goed autootjes, bij mij stond er een Golf GTi 3 jaar lang in het natte gras in ons weiland. Ik verving na 3 jaar de achterdemper en PATS door de APK ! Hij was wel smerig !

Verder gewoon usual stuff denk ik...dempers, remmen, olielekkage (beetje vochtig mag wel, maar hij moet niet zeiknat zijn! Even warmrijden en dan goed kijken, ook naar de uitlaatgassen), staat van de radiateur (veel roest is wss binnenkort een nieuwe), bodem, enz. Wat is wel eens doe is goed kijken her en der naar de boutjes en moertjes, zijn ze veel beschadigd/vernieuwd of dol gedraaid, weet je dat er nogal veel aan gesleuteld is , of de auto is gerestaureerd, dat kan ook !

Suxes! (ps. ik vergeet vast nog wel dingen...)
Reply With Quote
  #5  
Old 21-05-2006, 11:57
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

let op roest bij de voorruit.. ff de rubbers omvouwen bij de onderste hoeken enzo. en er ff onder gaan liggen natuurlijk.. beetje porren. bij mij wassie aardig rot links vooraan (duidt op schade, hebben ze bijna allemaal wel eens gehad). verder hebben ze niet zo veel roestproblemen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk (ook afhankelijk van het bouwjaar uiteraard).
en technisch.. tja.. sincromesh (ofzo) ringen verslijten wel eens. wil zeggen dattie meestal moeilijk in zijn 2 gaat, vooral als je van de 3de naar de 2de versnelling schakeld. is wel op te lossen, maar duur grapje (dacht ik?). de nieuwere 16v's (PL) hebben nog wel eens problemen met electronica. KR is veel mechanisch als er water en olie in zit lopen ze eigenlijk altijd wel.
gewoon mee gaan rijden dus, als je niks geks merkt zit het meestal wel snor, goed oppakken bij de 3000 toeren enzo. olie verbruiken doen ze allemaal wel wat, maar daarvoor ben je toch aangewezen op de eerlijkheid van de verkoper.
verder zijn het allemaal de standaard dingen, voor de proefrit kijken of de motor niet warm is (vaak laten ze hem warm lopen voor je komt kijken, mischien start ie dan slecht of loopt stationair slecht alsie koud is). luisteren/ kijken of de uitlaat gasdicht/rot is.. etc etc.
16v is wat onderhoudsgevoeliger dan 8v's, maar zeker geschikt voor dagelijks gebruik. 16v rijdt echt veel fijner, vooral de KR's zijn elke keer weer een fantastische ervaring om mee te rijden. PL is wat tammer.
gebruik ook de zoekfunctie even, zijn nogwel meer van dit soort topics.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #6  
Old 21-05-2006, 13:28
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

de 8V zal (iets) betrouwbaarder zijn als een 16V, kijken naar, zoals de anderen ook al hebben geschreven of de auto, (bijna) geen roest heeft en (liefst?) schadevrij is, ter hoogte van de cilinderkoppakking geen olie zweet, navragen hoe oud de distributieriem is(wanneer voor het laatst evt. verwisseld is), kijken naar het interieur: een (vrij) lage kilometerstand maar een doorgezeten bestuurdersstoel en tamelijk versleten pedaalrubbers betekenen nogal eens dat de kilometerstand is teruggedraaid. Verder natuurlijk niet vergeten te kijken of het chassisnummer en het kenteken overeenkomen met de bijbehorende papieren.
Reply With Quote
  #7  
Old 21-05-2006, 15:33
Lowracer Lowracer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 14
Default

bedankt voor de reacties dusver.

zijn g60's even betrouwbaar als de gewone 8v? muv de lader dan die nogal snel verslijt.

verder:
is een kr rond de 200.000 linke soep om te kopen, mbt reparaties.

ik heb gewoon een goede daily nodig waar ik geen problemen mee krijg en die toch pit heeft.
Reply With Quote
  #8  
Old 21-05-2006, 15:40
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

als je een goede daily zoekt en geen problemen kan een polo (g40) dan een optie zijn???
Reply With Quote
  #9  
Old 21-05-2006, 16:09
Lowracer Lowracer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 14
Default

g40 is wel een optie ja, zijn die een beetje betrouwbaar?
je zult wel JA zeggen als je ene te koop hebt staan zeker he? haha
Reply With Quote
  #10  
Old 21-05-2006, 16:12
xena170's Avatar
xena170 xena170 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 14
Default

voor een goede daily zou ik je een 8v adviseren en dan wel een digifant,,,,,,,
met spinnekop kan ook , maar iets onderhoudsgevoeliger...
Reply With Quote
  #11  
Old 21-05-2006, 16:12
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Ik heb nog een mooie daily te koop.
1.6 op kenteken (825 kg dus 41 wegenbel. per kwartaal)
1.8 8V GTI blok
Uiterlijk niet zo netjes, technisch goed.
Prijs 800 euro
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #12  
Old 21-05-2006, 16:16
Lowracer Lowracer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 14
Default

Quote:
Originally Posted by xena170
voor een goede daily zou ik je een 8v adviseren en dan wel een digifant,,,,,,,
met spinnekop kan ook , maar iets onderhoudsgevoeliger...

bij spinnekop kun je wel nog eens wat afstellen, bij digifant niet, of zie ik dat verkeerd?
Reply With Quote
  #13  
Old 21-05-2006, 16:17
Lowracer Lowracer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 14
Default

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Ik heb nog een mooie daily te koop.
1.6 op kenteken (825 kg dus 41 wegenbel. per kwartaal)
1.8 8V GTI blok
Uiterlijk niet zo netjes, technisch goed.
Prijs 800 euro



wat versta je onder niet zo netjes? hij moet wel beetje representatief uitzien mbt mijn werk. stuur me maar eens een foto misschien vind ik het wat...
Reply With Quote
  #14  
Old 21-05-2006, 17:49
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

ik heb zeker GEEN G40 te koop staan
ik vind het zelf een ontzettend mooie wagen, maar je moet t maar net weten
je ziet ze dan ook niet zo veel
vandaar
Reply With Quote
  #15  
Old 21-05-2006, 17:56
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by Lowracer
bedankt voor de reacties dusver.

zijn g60's even betrouwbaar als de gewone 8v? muv de lader dan die nogal snel verslijt.

verder:
is een kr rond de 200.000 linke soep om te kopen, mbt reparaties.

ik heb gewoon een goede daily nodig waar ik geen problemen mee krijg en die toch pit heeft.

mijn KR heeft 227.000 km op de teller staan.. nog geen echte problemen tegen gekomen, op de uitlaat vervangen na dan. hij verbruikt wat olie maar om nou te zeggen dat ik daar echt mee zit...
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #16  
Old 21-05-2006, 20:18
Lowracer Lowracer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 14
Default

Quote:
Originally Posted by maniacmark
ik heb zeker GEEN G40 te koop staan
ik vind het zelf een ontzettend mooie wagen, maar je moet t maar net weten
je ziet ze dan ook niet zo veel
vandaar


is g40 en g60 dan betrouwbaar? tja tis een 8klepper, maar er komen toch wel wat pk's op te staan natuurlijk.

laat maar horen.
Reply With Quote
  #17  
Old 21-05-2006, 21:24
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by Lowracer
is g40 en g60 dan betrouwbaar? tja tis een 8klepper, maar er komen toch wel wat pk's op te staan natuurlijk.

laat maar horen.


niet dat ik er ervaring mee heb, maar die G-laders hebben niet een al te beste naam, ze zouden niet erg betrouwbaar zijn.....voor w.b.t. betrouwbaarheid kun je misschien toch nog het beste een gewone 1800 8V nemen, met mechanische injectie(k-jetronic) of digifant. Die met k-jetronic kunnen wel al eens het probleem krijgen dat ze door evt. verontreiniging gaan stotteren bij volgas geven, dan ligt het probleem meestal bij de brandstofverdeler(hier ook wel "spinnenkop" genoemd) weet ik uit eigen ervaring.
Reply With Quote
  #18  
Old 21-05-2006, 22:07
Lowracer Lowracer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 14
Default

Quote:
Originally Posted by Rene´
niet dat ik er ervaring mee heb, maar die G-laders hebben niet een al te beste naam, ze zouden niet erg betrouwbaar zijn.....voor w.b.t. betrouwbaarheid kun je misschien toch nog het beste een gewone 1800 8V nemen, met mechanische injectie(k-jetronic) of digifant. Die met k-jetronic kunnen wel al eens het probleem krijgen dat ze door evt. verontreiniging gaan stotteren bij volgas geven, dan ligt het probleem meestal bij de brandstofverdeler(hier ook wel "spinnenkop" genoemd) weet ik uit eigen ervaring.


g-lader bedoelde ik ook niet, ik weeet dat deze verslijt. ik vroeg me af of die blokjes zelf betrouwbaar zijn.
Reply With Quote
  #19  
Old 21-05-2006, 22:19
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Alles verslijt op den duur, maar die blokjes zelf zullen wel betrouwbaar zijn, alleen zonder de combinatie met die (onbetrouwbare?) G-laders zul je niet veel kunnen beginnen ermee.....
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum