Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-05-2006, 18:41
Datreja Datreja is offline
Forum Newbee

Default Wat vraagjes over de luchtfilter???

Hallo,

Ik had even een vraagje. Moet binnenkort naar frankrijk met m'n auto'tje van 150 euro. De motor zelf klinkt goed en de auto rijdt ook wel ok. Maar aangezien het toch wel een flinke reis zal worden, wil ik toch graag wat kleine dingen hier en daar verbeteren. Ik heb de bougies, oliefilter, olie en einddemper al vervangen. Nu wilde ik de luchtfilter ook gaan veranderen maar bij nader inzien bleek 1 buis die van de motor afkwam gesmolten te zijn. Heb hier even een foto gemaakt zodat jullie weten welke buis ik bedoel.

Je ziet dus het luchtfilter zitten en heb de buis die gesmolten was met een rode streep aangegeven. Weet geeneens waar die buis vandaan komt of, ofdat die ook echt belangrijk is. Maar de rest ziet er ook al niet echt origineel uiti (gele streep). Nu was mijn vraag kan ik dit allemaal vervangen door er een open luchtfilter op te zetten? hier een voorbeeld:

http://www.car-fashion.nl/shop/prod...products_id=651

Zal er dan wel wat netter uit zien. Of raden jullie me aan om toch een originele filter te halen en mijn luchtfilterhuis op te knappen? Ik weet zelf niet wat beter zou zijn voor de motor. Al het advies is welkom. De motortjes van golfjes zijn echt betrouwbaar maar wil toch een beetje extra aandacht geven deze keer. Alvast een dikke bedankt

Gr, Datreja

Last edited by Datreja : 17-05-2006 at 18:46.
Reply With Quote
Old 17-05-2006, 18:59
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Je zuigt dan alleen maar warme lucht aan van onder de motorkap. Dat is dus niet goed. Bij de KN kitjes bijvoorbeeld zit niet voor niks een slang waarmee je de lucht naar het filter kunt leiden.

Koude lucht is gewoon compacter, dus dan heb je meer lucht. Mocht je dat filter er zo op zetten dan heb je dus goed kans op een lucht te kort. Hij zal dus waarschijnlijk iets minder presteren.

Ik neem dat vanaf het blok gezien dat het origineel is tot aan dat "bakje" met vacuumleiding en brandstoffiltertje. Neem aan dat je hem daar op wilde zetten?

Maar zo'n slang kost toch niet zoveel? En waar zit het filter nu dan eigenlijk? Zie het niet zitten.

Welke motor is het eigenlijk, kan ik eens kijken in de VWonderdelenbijbel voor je, doe maar een PM!
Reply With Quote
Old 17-05-2006, 19:10
BBS-roy's Avatar
BBS-roy BBS-roy is offline
VW Guru

open filter gaat niet jou luchtfilter zit boven op de motor (zwarte vierkante bak)
die slang die je mist (rood) is voor verwarming vd lucht of zo is niet erg
Old 17-05-2006, 19:22
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Menace

dat rode daar hoort n alu slang op voor je koude start, dan haalt ie warm lucht bij je uitlaatspruitstuk vandaan.

Openluchtfilter past wel maar moet je die gare slang, laatste stuk van dat gele weghalen en op ut uiteinde van het plastic een universeel openluchtfilter zetten en je originele filter deruit halen.

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
Reply

Posting Rules