![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Heb dus net zo'n 3e ramlicht gehaald voor het achterraam. komen 2 draden vanaf. Staat op de instructies dat ik de + draad moet verbinden met de remlicht en de - draad met de massa. Heb het 1 en het ander geprobeerd maar tot nu toe nog geen succes. Heb even in de kofferbak achter de remlichten gekeken en er zitten daar meerdere kabels. 1ntje daarvan word BL genoemd dus ik neem aan dat dat Brakelight betekend? Graag wat advies nodig omdat ik dit nog nooit gedaan heb. Alvast een dikke bedankt ![]() Gr, Datreja |
#2
|
||||
|
||||
![]() Als je nog iemand in de buurt hebt kun je die op de rem laten trappen (of zelfs een steen er op leggen) en dan meten waar spanning op staat. Weet je het meteen zeker.
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#3
|
||||
|
||||
![]() precies, dan de plus van het derde remlicht op die toegaande draad maken en de massa gewoon op een van die massa punten van je achterlicht unit. bij de golf 2 zitten al aantal plaatsen waar je zo de connector opschuift. (over nagedacht).
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Is misschien een rare vraag maar hoe meet ik precies de spanning op zo'n draad? Ik heb hier zo'n electrische tester maar op welke eenheid moet ik meten? Ik neem aan ampere? En heb dan 2 van die metalen pinnetjes, een + en een COM. Heb geprobeerd om de + metalen pin tegen de draden te houden maar zie dan nergens geen spanning op staan. Kan iemand misschien uitleggen hoe zo'n ding precies gebruikt word?
Hier een foto: ![]() Last edited by Datreja : 10-05-2006 at 16:54. |
#5
|
||||
|
||||
![]() als je een voltmeter gebruikt zitten er vrijvaak 3 aansluitingen op. com=massa, eentje voor grotere amperes te meten en nog 1 voor de andere functies.
de zwarte gaat in het zwarte gaatje en de rode in het rode gaatje (niet die van grotere amperes). dan houdt je de rode pen op de plusdraad en de zwarte op de min of massa. meter instellen op volt (V). moet je op een waarde zetten net boven de 12 V denk dat het 20 V is en dan maar meten
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#6
|
|||
|
|||
![]() als het de meter is die je afgebeeld hebt..
dan meter op V- zetten niet op V~ dan meet je niet de correcte waarde hij meet wel maar niet goed A is stroom in ampere dan zul je de aansluitingen in serie met de verbruiker moeten zetten
__________________
MK II 16v |
#7
|
||||
|
||||
![]() Je zou zelfs even een eigen metertje kunnen maken door twee kabeltjes en een lampje te gebruiken. maar zo een meter is natuurlijk een stuk handiger
![]()
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Voor een Mk2 ? Heel simpel. Haal het paneel met de lichtbolletjes even uit het achterlichtunit. Kijk welk lampje je remlicht is en volg zijn metalen "spoor" tot aan de stekker onderaan het paneel. Volg het draadje dat hiermee in verbinden staat. Er komen 2 sporen van elk lampje. Eentje is + en de andere -. Het - spoor is gemakkelijk te herkennen, hierop komen namelijk meerdere - sporen uit. Die moet je dus niet hebben, maar dat andere spoor. Vervolgens knip je dat + draadje door en sluit je de + van je 3de remlicht aan (kroonsteentje, solderen, mannetje-vrouwtje, whatever). De - van het remlicht kun je waarschijnlijk zo met een schuifstekkertje op het paneel van het achterlicht schuiven, hiervoor zijn namelijk enkele plekken vrij gehouden (voor bijv. zo'n remlicht of voor de trekhaak).
Gewoon even logisch nadenken als je dat paneeltje in je hand hebt. Komt goed ! |