#1
|
||||
|
||||
rotonde over hoofd gezien :(
weekje geleden heb ik een rotonde over het hoofd gezien en er over heen geknald met als gevolg dat mijn wiel nu erg scheef staat en het paaltje wat op de rotonde stond heeft mijn front aardig bewerkt.
nu is mijn vraag hoe kan ik nameten wat er scheef is en waar ik het eerst naar kan gaan kijken op het 1ste gezicht is de triangel nog recht dus ik denk of aandrijfas of stuuras hoe kan ik dit nameten? Of kan iemand dit mij in real life laten zien zodat ik weer wat nieuws leer en niks over het hoofd zie. een fototje hoe die er nu bij staat alvast bedankt voor de reply's |
#2
|
||||
|
||||
Als je er vanuit gaat dat je wiel nog goed aan je fusee zit, dat daar dus niks aan beschadigd is dan moet het wel aan de bevestigingspunten die op je fusee zitten liggen of aan de componenten die daaraan bevetigd zijn.
Zo op deze foto zou ik zeggen, hoe zit het met je veerpoot? Daarna verbinding fusee - draagarm. Is deze niet helemaal verschoten? Ik ga er dus vanuit dat je draagarm helemaal toppie is! Tja daarna blijft er nog de stuurstang over. Anders verder gaan kijken naar bevestigingspunten van je draagarm, de pitmanarm en steeds verder naar het midden toe. Maar je body is niet krom bij de wielophanging? Succes ermee iig! |
#3
|
||||
|
||||
Triangel, je draagarm ja... die blijft zitten of breekt af, hoe hard reed je? Staat t stuur erg scheef en is je subframe nog heel?
__________________
GET VIP V-DUB or DIE TRYING! |
#4
|
||||
|
||||
Dat is niet mooi....
ziet er wel een beetje krom uit... Gewoon kijken of er in de motorruimte geen scheurtjes in de lak enz zitten. Succes...
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#5
|
||||
|
||||
Meestal helpt uitlijnen wel wat en natuurlijk je wiel controleren....
__________________
GET VIP V-DUB or DIE TRYING! |
#6
|
||||
|
||||
Scheurtjes in de lak zal die niet rot door rijden, je onderstel moet je je meer zorgen om maken, is je schokbreker nog recht, die kan krom geloof me!
__________________
GET VIP V-DUB or DIE TRYING! |
#7
|
||||
|
||||
Scheurtjes in de lak duiden op onderliggende scheuren, stress of verbuiging misschien?? -zucht-
Subframe? Welk subframe? Back on topic: Hoe weet je dat je traingel recht is? Paar mm scheeft scheelt al veel aan 't wiel. Je voorste bevestigingspunt van de triangel kan ook scheef overigens. Meer duidelijke foto's helpt waarschijnlijk.
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
heeft i geen subframe dan??
__________________
GET VIP V-DUB or DIE TRYING! |
#9
|
||||
|
||||
Gaat het stuur nog naar zijn rechtuit stand als je hem los laat? Dus hij blijft niet naar een kant toe afwijken?
Staat bij rechtuitstand het stuur nog netjes "recht". Indien niet; stuurstang krom of kapot (stuurkogel over draad geschoten). Wiebrand
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |
#10
|
||||
|
||||
Ja sorry, da's zo...
__________________
GET VIP V-DUB or DIE TRYING! |
#11
|
||||
|
||||
Waarom vraagt niemand zich af hoe je een rotonde over het hoofd ziet?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#12
|
||||
|
||||
okay al er eerst het verhaal van de rotonde....
ik reed samen met een vriend vanuit lelystad naar harderwijk midden in de nacht (in de polder dus geen lantaren palen) en er was net op dat moment een stortbui die de ruitenwissers niet echt aan konden (oja ben ook nog lichtelijk nachtblind) en topeens was de rotonde daar heb uiterraard wel geprobeerd af te remmen maar dat was te laat...(denk dat ik ongeveer 40-50 reed. de schokdemper is nog recht, heb er ook een ander opgezet die nog nieuw was maar nog steeds het zelfde verhaal. ik geloof dat het stuur ook iets naar links gaat als je rijd maar, als je stilstaat en het rechterwiel staat wel recht is het stuur ook gewoon recht. en scheurtjes heb ik nog niet naar gekeken eigenlijks dat ga ik vanmiddag maar is doen, alvast bednakt |
#13
|
||||
|
||||
wat ik ben vergeten te vertellen wat mischien ook wel belangrijk kan zijn,
mijn zijschermen staan verder van het front af dan normaal die kan je ook op de foto zien.... |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Golf´s 1 hebben geen subframe (pas vanaf de Golf 2). |
#15
|
|||
|
|||
Niet best Hmm je schermen staan al anders zeer belangrijk detail. Pak een meter pak in de linker er rechter chassisbalken een vast punt en meet hem kruislings wanneer je verschil meet weet je dat je hem aan het richten gaat komen controleer ook de naad van deur naar aanliggende delen daaraan kun je al opmerken wat de linker chassispoot wel of niet gedaan heeft. laat wel dat we hier niet over 1 mm verschil praten zelfs 3 mm is niet direct merkbaar. Als ik jouw was kruislings meten als dat goed is triangel vervangen en evt de schokbreker. Mocht hij dan nog scheef staan-aanlopen durf ik je bijna voor 80 % te garanderen dat je ook je stuurhuis naar de filisteinen hebt. Bij 9 vd 10 schade's die ik maak op mn werk dus een goede lv of rv schade is het meestal vervangen van de driehoek en de aandrijfas waarna ik hem uit laat lijnen. Hoop dat je iets met deze info kunt groetjes arjan
|
#16
|
||||
|
||||
pak een meter? bedoel je een meetlat van een meter of meetlat?
edit: ik snap hem geloof ik al de bedoeling is dus... een vast punt op de rechter en linker chasis balk pakken dan ga je van links voor naar rechts achter meten en van rechts voor naar links achter?? als er dan verschil zit tussen deze 2 dan is ie scheef? Last edited by bas. : 03-05-2006 at 10:16. |
#17
|
||||
|
||||
voor zover het kon heb ik naar de golf gekeken...
de schokdemper zelf lijkt recht maar de schotel is best krom er zitten geen scheurtjes bij de carrosorie balken, het raam is niet verschoven de deur is gewoon nog recht etc maar is het normaal dat de aandrijfas en stuuras iets gebogen zijn een klein knikje? |
#18
|
||||
|
||||
Hallo bas,
Moet je nou eens kijken naar die foto van die schokbreker... Als de schotel zo krom is kan het volgens mij weinig goeds beloven,maar zo zie ik het,heb liever mijn schokbreker krom,dan weet je dat hij de grootste klap heeft opgevangen. En weer die zelfde foto,kijk bij die foto naar de deur,en dan naar het voorscherm. Dan zie je ook d.m.v de zwarte strip dat daar het een en ander niet goed zit... Maar ben je echt helemaal recht over de rotonde heen gereden??? Succes nogmaals
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#19
|
|||
|
|||
dat stuk wat je nu verteld over die deur is omdat de deur niet goed in het slot zit.. ( zie jij de rest van de naad?)..
en verder tja in aandrijf assen zit meestal geen kromming en stuurassen ook niet
__________________
MK II 16v |
#20
|
||||
|
||||
Maar dan staat de deur toch binnen het scherm voor het aanzicht??
Nu zie je op de foto dat de deur buiten het scherm uitsteekt... Maar bas moet ffe wat meer foto,s plaatsen denk ik.
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |