#1
|
|||
|
|||
schoonmaken motorblok
ik wil mijn motorblok een beetje schoonmaken, kun je bijv. de kleppendeksel er gewoon afhalen zonder dat er van alles uitspringt, want deze wil ik namelijk spuiten en kun je gewoon de hogedruk van zo'n wasstraat erop zetten zonder dat er kortsluiting ontstaat? heb niet echt verstand van motorblokken, van wat wel of niet kan, straks doe ik iets verkeerds en dan zit ik met de brokken
En als iemand nog handige tips heeft, deze zijn altijd welkom, bijv. welk schoonmaak middel het beste.......... |
#2
|
||||
|
||||
geen hogedruk erop zetten, remmen reiniger werkt best goed om al het vet eraf te halen, en ook het schoonmaakmiddel van de wibra...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Je kan gewoon de hoogedruk erop zetten.
Je moet alleen eff in de gatenhouden dat je niet teveel op je verdeelkap spuit. Dan wil hij niet meer starten. Als dat gebeurd eff de verdeelkap loshalen en droog maken. Veder doe ik het altijd zo en ziet er weer netjes uit. Als je het met remolie doet,ik persoonlijk zou dat dus niet doen. Omdat remolie je lak aantast. Eff met je vette vingers op je lak,en je lak is gedoemd. Dan kun je nog beter een onvetter gebruiken van wat voor soort.
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
ja ik had het blok eruit gehaald en toen opgeknapt/schoongemaakt...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
ik spuit hem ook altijd gewoon af met de hogedruk... geen probleem
maar inderdaad, je kunt je blok ook eerst ff insprayen met remmen-reiniger, ff boenen, en dan is het resultaat een stuk beter... |
#6
|
|||
|
|||
wordt wel een beetje lastig boenen in het blok , maarja wie wat moois wil moet er maar moeite voor doen, ik zal eerst het meeste vuil wegspuiten met een hogedruk (verdeelkap zoveel mogelijk vermijden) en daarna boenen boenen en nog eens boenen
|
#7
|
|||
|
|||
kroon olie heefd ontvetter op de markt gebracht
even in spuiten in laten werken afspuiten met warm water ( kan met hogedruk ) en klaar droog rijden en dan in spuiten met silicoonen spray werkt perfect |
#8
|
||||
|
||||
Poetsen met diesel schijnt ook te werken.
|
#9
|
|||
|
|||
ik denk vraag het toch ff, dat inspuiten met siliconen spray, is dit zodat het vuil niet aanhecht op het blok, maar kun je die sprays overal op spuiten, ik neem aan dat het niet allemaal goed voor je kabels zal zijn, want op sommige plekken ontkom je er niet aan om een kabeltje te raken denk ik????
|
#10
|
||||
|
||||
siliconenolie kan eigenlijk overal wel op
wat eerder werd gemeld van die remmenreiniger...ik zie dat t wordt vergeleken met remmenolie....hum... laat ik dit zeggen: remmenREINIGER mag WEL, remOLIE mag NOOOOOOOOIT!!! dat spul vreet zich bijna overal doorheen! en met de hogedruk gaat t trouwens prima, moet je alleen kijken HOE hoog de druk is ik doe t dr iig wel mee, k raad alleen aan effe de accu dr uit te nemen, dan kan iig nix gebeuren en naderhand effe verdelerkap afnemen, dat zijn twee klemmetjes, en van binnen effe drogen accu drop en starten maar
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
||||
|
||||
ik geloof dat Millie mij verkeerd begrepen had....
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Jep,ik zit inderdaad vandaag een beetje te slapen.
(ach,mag he het is zaterdag) Maar dan nog moet je oppassen. Als je leest op de bus van remreiniger,staat dat je alle rubbers moet afdekken. Dus is het ook aardig argesief.
__________________
|
#13
|
|||
|
|||
ach gawoon langs je wasstraat rijden
hebben ze vast wel warme ontvetter bij zitten maar na de tyd wel in spuiten met siliconen spray anders begind je blok te roesten en wit uit te slaan |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker weten !! Dat werkt nog veel beter dan remmenreiniger
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
als je slim bent zou ik dit absoluut niet doen als je je blokkie gaat afspuiten!!! komt je blok vol te staan met water met alle ellendige gevolgen van dien!! nog een kleine tip. als je de beschikking hebt over een compressor en luchtspuit zou ik alle stekkerverbindingen bedradingen etc etc ff goed droogspuiten om oxidatie en slechte verbindingen te voorkomen. en ga na het afspuiten ff rondje rijden dat je blok etc etc goed kan opdrogen! gr gary |
#16
|
|||
|
|||
als je slim bent zou ik dit absoluut niet doen als je je blokkie gaat afspuiten!!!
dat van die kleppendeksel bedoel ik eigenlijk of ik deze eraf kan halen om bijv. zwart te spuiten of een andere kleur, uiteraard niet tijdens het schoonspuiten |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
ow owkee sorry maakte ik op uit je eerste tekst |
#18
|
|||
|
|||
maakt niet uit, was net mijn nestje uit toen ik het schreef , maar wat ik van jou begrijp kan ik hem er gewoon afhalen zonder problemen
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
het is remVLOEISTOF en geen remOLIE.. ontopic: Ik heb ooit eens het motorblokje van m`n exgolfje schoongemaakt.... heb daarvoor eerst even een stukje gereden tot ie lekker warm was.....ff laten afkoelen en ingespoten met Vanish Oxi...toen met een afwasborstel en tandenborstel en een veiligheidsbril op aan het schrobben geslagen... toen met een hogedrukspuit alles afgespoten (doordat je blokje nog gewoon warm is, verdampt het water redelijk snel) daarna gestart en een tijdje laten draaiien/stomen....toen nog ff een stukje gereden om hem helemaal droog te rijden en weer laten afkoelen.. daarna ingespoten met blanke tectyl, alleen gaat dat barsten in de loop van de tijd, dus kan je beter bandenzwart erop spuiten.... het resultaat:
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos Last edited by René : 23-04-2006 at 21:04. |
#20
|
||||
|
||||
Een warm motorblok NOOIT met koud water afspuiten! Door het warmteverschil kunnen er beschadigingen in b.v. de lichtmetalen cilinderkop ontstaan.
Als je naar een autowasstation rijdt, moet je daar eerst even vragen of het daar überhaupt is toegestaan om het motorblok schoon te spuiten, vele stations laten dit niet toe is mijn eigen ervaring vanwege olieresten die in het water terechtkomen, om dit water te reinigen loopt de meeste stations teveel in de kosten. Maar hier en daar kun je nog wel een vinden, ik heb verleden week ook mijn blok ergens in een autowasstation schoongemaakt waar dit was toegestaan(na even zoeken). Ik heb mijn blok daar afgespoten gewoon met het gewone hoge drukwasprogramma, dat water is 60 graden celsius, dus niet koud. Eerst heb ik de stroomverdeler, het remvloeistofreservoir en de dynamo met plastic afgedekt, daarna heb ik het blok met motorreiniger ingespoten uit een spuitbus gekocht bij de automaterialenhandel, dit spul circa 10 min. laten inwerken, en vervolgens heb ik de motor met het hogedrukwasprogramma afgespoten. Daarna naar huis gereden, thuis heb ik de motor ingespoten met motorconserveringsmiddel(ook verkrijgbaar bij de automaterialenhandel), voor het beste conserveringsresultaat ca. 30 min. de motor niet starten. Last edited by Rene´ : 23-04-2006 at 21:28. |