Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 28-03-2006, 20:31
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast

Send a message via MSN to RKR

Quote:
Originally Posted by Fred
De luchtweger ZOU het evt aankunnen, maar er komt meer bij kijken dan even een turbo er op schroeven, er zal ook MEER brandstof naar de cylinders toe moeten DUS zal er of een aangepaste spinnekop of een grotere spinnekop op moeten

Kortom het is een project wat denk ik voor jou te hoog gegrepen is....mede gezien je naar mijn idee gebrekkige kennis aan autotechniek in het algemeen...

Oftewel zoals ik al eerder zei, zorg eerst dat de rest van je auto in orde is alvorens je te wagen aan dergelijke zaken

Wie zegt dat mn wagentje niet in orde is ... Ik wil graag weten hoe men dat doet bij de VW, aangezien er veel mensen zijn die het al eens uitgevoerd hebben. Dat scheelt mij het bekende 'trial and error' en scheelt mij uitzoekwerk...

Bedank allemaal voor de reacties ! Misschien iemand die iets weet van een (super)licht geblazen GTi'tje, waarbij nagenoeg alles nog origineel is?

Last edited by RKR : 28-03-2006 at 20:43.
Reply With Quote
Old 28-03-2006, 21:00
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by RKR
Wie zegt dat mn wagentje niet in orde is ... Ik wil graag weten hoe men dat doet bij de VW, aangezien er veel mensen zijn die het al eens uitgevoerd hebben. Dat scheelt mij het bekende 'trial and error' en scheelt mij uitzoekwerk...

Bedank allemaal voor de reacties ! Misschien iemand die iets weet van een (super)licht geblazen GTi'tje, waarbij nagenoeg alles nog origineel is?

Nokkenas.....versnellingsbak die niet lekker wil.......van mij mag je alles op je auto bouwen, het zijn mijn centen niet.

Maar je vragen de laatste dagen hier op het forum laten mij ernstig twijfelen....
Reply With Quote
Old 28-03-2006, 21:26
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast

Versnellingsbak al gefixed , andere olie en mechanisme gerepareerd

Nokkenas...was ook weer iets aparts, waarvan ik ook liever extra vraag dan dat ik een error krijg. Veronderstel dat iemand ervaring ermee had en vertelde dat dat ding binnen 2 omwentelingen doormidden brak, is ervaring die ik niet heb met de VW... Maar ik zit nog met de twijfel tussen een mechanische of hydraulische kop.

Maar zoals dat volvo een turbo heeft gehad met K-Jetronic, dat weet ik echt niet hoor...daarvoor vraag ik zulke dingen, weet ik wat ik in de gaten moet houden

Komt bij dat een mens soms zijn nieuwsgierigheden heeft en dat er altijd mensen zijn die het beter weten (zoals jij blijkbaar )!

Maar goed, momenteel tuft hij weer gewoon rond hoor!

Maar ik heb al wat in t koppie voor mn 'blazertje' ! Weet iemand nog projecten (al dan niet voltooid) van 8v turbo? Hoe lichter de setup, hoe beter!

Last edited by RKR : 28-03-2006 at 21:30.
Reply With Quote
Old 20-04-2006, 20:02
Piet78 Piet78 is offline
Forum Newbee

Hallo,

Ben zelf bezig met Turbo op GTI Digifantblok.
K-jetronic is goed mogelijk. (Heb iemand gekend die dit op andere atmosferische een turbo had geplaatst met vermogenwinst tot ongeveer 50% en dan pas was de K-jetronic ontoereikend.
Reply With Quote
Old 20-04-2006, 20:46
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

Maar niet zonder aanpassingen lijkt mij !

Welke aanpassingen heeft hij gemaakt?
Reply With Quote
Old 18-05-2006, 10:23
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast

Ik kom al verder!
Welke injectoren zouden jullie mij aanraden? Ik heb de luchtweger van een Audi 200 op de kop getikt...
Reply With Quote
Old 18-05-2006, 21:57
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast

Net nog even rondgevraagt voor een Volvo 240T luchtweger...300 euro! Zijn die dingen echt zo duur? Voor die van de Audi moest ik € 50 neertellen en dat vond ik al veel !
Reply With Quote
Old 19-05-2006, 06:30
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru

Send a message via MSN to Lexo

als je 50 euro al veel vind is een turbo set-up niet te duur????

ik heb ook een turbo'tje liggen en de plannen, maar het is (zeker voor mij) een nogal dure hobby.

heb je ook al aan olie en koelleidingen gedacht? weet je wat die kosten?

al met al begin ik er gewoon niet aan. je moet echt weten wat je doet, en het geld ervoor hebben..

je moet het natuurlijk zelf weten, maar ff goedkoop een turbo'tje erop knutselen, dat kan niet..

||Corrado G60||
Reply With Quote
Old 19-05-2006, 10:15
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast

Ja tuurlijk, maar ik had niet verwacht dat zo'n luchtweger zo duur zou zijn...Ze zullen wel schaars zijn blijkbaar, is haast nog duurder dan een turbo... Mrja, daarom altijd rekening houden met een marge !

Heb nou al iemand die me zo'n luchtweger van een Volvo 240 kan leveren voor € 100, dus wordt al wat beter ! € 300 voor tweedehands was me toch echt te gek, dat moest goedkoper kunnen !
Reply With Quote
Old 19-05-2006, 11:56
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru

Altijd lachen deze topics, maaken mijn dag weer goed.
Zelfs als je duizende euro's in je turbo auto pompt is de kans groot dat je hem oprookt, een klein foutje in de afstelling en het is gebeurd. En dan gaan lopen klooien met 'dure' sloop onderdelen van 50 euro LOL.
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
Old 07-11-2008, 19:30
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur

.....iemand ooit al eens gehoord van de ( antieke en niet meer te vinden ) turbo setjes van Schrick? en van Callaway? geleverd voor de 1800 gti motoren.... ik ga ff speuren naar een linkje....

Mijn punt: het kan en is allang gedaan en beproeft

EDIT

zie link als voorbeeld -> http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3809840

Last edited by loco-vr6 : 07-11-2008 at 19:32.
Reply With Quote
Old 08-11-2008, 11:58
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder

haha. over oude koeien uit de sloot halen gesproken, dit topic was al 2 jaar oud

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
Old 08-11-2008, 19:31
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore

volvo s turbo liggen niet voor het oprapen maar,,,,,,

wat dacht je van een saab 900 bijna de helft is daar van met turbo ......die ben dr zat ik heb anders nog wel een set liggen ,,,bij intresse iemand???? een pm ......
Old 08-11-2008, 20:15
Nielzz Nielzz is offline
Forum Newbee

Ik heb evnetueel een ford rs turbo luchtweger te koop. Voor 75euro mag je hem wel hebben
Reply With Quote
Reply

Posting Rules