Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-03-2006, 13:27
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default [1600 Diesel naar GTD] Vaag verhaal eco GTD?

Ik wil het 1600 Diesel blok in me golfje graag vervangen met een GTD blok, wat zou ik allemaal moeten vervangen (naast het motorblok)heeft iemand dit wel eens gedaan?

En moet je nadat je blok hebt vervangen dit ook aan de RDW melden?

Groet,
Erik

Last edited by tnk2k : 01-04-2006 at 18:03.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-04-2006, 12:57
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Niemand? Helemaal niemand?
Reply With Quote
  #3  
Old 01-04-2006, 12:58
Yorick's Avatar
Yorick Yorick is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 97
Default

over het blok kan ik je niks vertellen

maar je hoeft het niet te melden bij de rdw (mag wel)
maar je blijft bij diesel en het zelfde aantal cilinders

Reply With Quote
  #4  
Old 01-04-2006, 18:06
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Yorick:
Bedankt!

Update: Ik kan een GTD kopen voor 300 euro met een GTD 'ECO' blok, dit blok zou +/- 44kw leveren maar met maximale brandstofgebruik, iemand hier ooit van gehoord? Ik kan niks vinden bij http://www.doppelwobber.de/ maar kan wel wat met google vinden deze zou uit 1991 komen? Graag hoor ik hier meer van!

Groet,
Erik
Reply With Quote
  #5  
Old 01-04-2006, 18:28
Albie's Avatar
Albie Albie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 222
Default

Dat zijn toch gewoon de (soft)turbo dieselblokken met een 5de versnelling als econoom?

En echt gtd blok heeft een intercooler en dan 80 pk. Dat is dit eco-blok in dit geval niet neem ik aan
Reply With Quote
  #6  
Old 01-04-2006, 18:33
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Okee, goedzo.

1 PK = 0,736 kW = 58 kw dus 44 kw = 59 pk
Reply With Quote
  #7  
Old 01-04-2006, 22:37
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Prima blokken, lekker futloos en minimaal brandstofverbruik.

Past er zo in, geen aanpassingen nodig op de uitlaat na.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #8  
Old 02-04-2006, 16:29
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

Help, wat moet er aan de uitlaat aangepast worden?
Reply With Quote
  #9  
Old 20-04-2006, 19:53
Piet78 Piet78 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 7
Default

Grotere diameter nodig, over heel de lijn.
Reply With Quote
  #10  
Old 20-04-2006, 20:14
millie's Avatar
millie millie is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 509
Default

Grotere diameter nodig, over heel de lijn.


Als je dat niet doet?
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 20-04-2006, 20:17
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Als ik zo andere threads over uitlaat diameters hoor dan zou je zeggen dat het alleen maar meer tegendruk geeft en dus grotere trekkracht?
Reply With Quote
  #12  
Old 20-04-2006, 20:55
dragracer's Avatar
dragracer dragracer is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 779
Default

Neem eens even contact op met " all sales" in aalten..........
Die handelen in Golfjes en Kevers,en hebben een Golf 1 met een 115 pk TDI blok te koop staan.

Die kunnen je ook vast vertellen wat er zoal bij nodig is om het boeltje om te bouwen..........

http://www.all-sales.nl
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl

My Project :
http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT
Reply With Quote
  #13  
Old 20-04-2006, 23:12
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by Albie
Dat zijn toch gewoon de (soft)turbo dieselblokken met een 5de versnelling als econoom?

En echt gtd blok heeft een intercooler en dan 80 pk. Dat is dit eco-blok in dit geval niet neem ik aan


Nou ,ik zal je eerst eens vertellen wat nu een gtd inhoud.
Er zijn verschillende modellen geleverd als gtd en dat staat alleen voor de uitvoering van de auto!
Er zijn namelijk verschillende motoren geleverd ;
De 1600 td ,de z.g. (kleine)milieu turbo,met 60 pk (de 1v motorcode)
de 1600 td ,met "grote"turbo ,de 70 pk ,(de jr motorcode)
en de 1600 td ,met kleine (watergekoelde ) turbo,met 80 pk (de sb motorcode)deze motor heeft ook een intercooler.

De gtd is met de 70 en de 80 pk geleverd ,ik heb zelf momenteel 2 jetta's,de witte is een GTD met de 70 pk versie ,en de rode is een "eco"turbo met 60 pk

Zelf heb ik bij de rode ,de kat leggehaald ,een g60 einddemper gemonteerd,een open filter gemonteerd ,en de pomp iets opgeschroeft.
Deze loopt nu even snel als een 70 pk !
Verder blijft deze ook ongewijzigd ,want ik rijdt er zo'n 500 km per week mee!
Ik zou ook hier de turbodruk kunnen verhogen ,maar bij een km stand van 325000 km laat ik deze mooi zo staan.

De witte ,daar heb ik ook een open luchtfilter op ,en een grote intercooler ,en compleet open uitlaatsysteem .(54 mm) ,met alleen een achterdemper.
Ook is hierbij de pomp iets opgeschroeft ,en is de waste gate en drukregelklep buiten werking gezet .
Deze heeft nu 1,1 bar turbodruk (origineel is 0,6a0,7 bar)
Deze zal nu en geschatte 85 pk hebben.Hier zijn wel de koppakking en kopbouten vervangen !

Het enige nadeel van een 70 pk is dat de turbo pas begint bij zo'n 3000 toeren ,en dat is bij een 60 en 80 pk niet zo .
die beginnen al bij zo'n 1200 toeren te trekken .

Dus de modellen met een "kleine"turbo rijden wel iets soepeler.

Maar er is met alle modellen wel pk winst te behalen !
Het is in ieder geval wel een groot verschil met een gewone ongeblazen 1600!

groeten Wytze

O ja dus niet alle gtd's zijn dus met intercooler! ze zijn veel meer geleverd met de jr motor(70 pk)
Reply With Quote
  #14  
Old 21-04-2006, 02:01
Datreja Datreja is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 25
Default

Hmm das toch wel interessant om te weten. Heb zelf een golf 2 1.6. Zou het dan ook mogelijk zijn bij mijn auto om er een gti blok in te zetten? Denk dat ik dan wel meer zou moeten veranderen als de uitlaat alleen. nie?
Reply With Quote
  #15  
Old 21-04-2006, 08:21
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Hmm das toch wel interessant om te weten. Heb zelf een golf 2 1.6. Zou het dan ook mogelijk zijn bij mijn auto om er een gti blok in te zetten? Denk dat ik dan wel meer zou moeten veranderen als de uitlaat alleen. nie?


gebruik eens de search hier zijn echt al veel topics over geweest (die van Moroder bijv.)

**edit**
heb ik dan maar voor je gedaan
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #16  
Old 21-04-2006, 10:05
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Loop ook al een tijdje met het idee om een TD of TDI blok in de jetta te bouwen. Had laatst een TDI blok uit een 97er golf gevonden. Maar toen ben ik nog gaan kijken wat er nog meer aangepast moeten worden en dan denk ik dat het geen klusje van 2 weken is maar eerder 2 jaar

Wat is namelijk beter te doen:
Golf 2 (G)TD compleet voortrein overzetten (Motor, remmen etc) of
Golf 3 TDI compleet voortrein overzetten (motor, remmen, elektra, uitlaat etc)

Ik weet niet in hoevere een G2 en G3 afwijken van een Jetta 1..

Ook zat ik met diverse dingen of die wel te maken zijn zoals km kabel, dashboard aansluitingen, motorsteunen, wielophanging etc. De bedoeling is om de Jetta z'n originele uiterlijk te laten houden maar dat ie flink bobt
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #17  
Old 22-05-2006, 09:38
tnk2k's Avatar
tnk2k tnk2k is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 153
Default

De 1600 td ,de z.g. (kleine)milieu turbo,met 60 pk (de 1v motorcode)
de 1600 td ,met "grote"turbo ,de 70 pk ,(de jr motorcode)
en de 1600 td ,met kleine (watergekoelde ) turbo,met 80 pk (de sb motorcode)deze motor heeft ook een intercooler.

Ik zit nog steeds te kijken wat nou het beste zou zijn, zou een 1Z motorblok uit een golf 3 ook makkelijk passen? De blokken lijken hetzelfde maar dat zeg ik dan als leek.

Reply With Quote
  #18  
Old 06-06-2006, 13:11
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

@Milli: Diameter is niet alleen het probleem, maar wat dacht je van de lengte en positie van de voorpijp (wel of geen turbo)

@Goos golf:
een type 1 heeft geen subframe, type 2 en 3 wel. Dus je moet zelf motorsteunen regelen van een typ1 met een 1500 (benzine of diesel) of groter motor.

5-Versnellingsbak van type 2/3 (020 bak, stang geschakeld) zijn gelijk aan de 5 bak van de type 1. Bij hogere vermogens adviseer ik een 02A of 02J bak (kabel geschakeld) punt 1 om de kracht die de bak aan kan, punt 2 om de langere overbrengings verhouding. (anders loopt hij het rode gebied in in de 5e versnelling ;-) )

Het verschil tussen de 1600 en 1900 motoren is feitelijk alleen de hoogte van het onderblok. ong. 30mm hoger. De originele type 1 1600 (T)Diesel motorsteun aan distributie zijde past niet op een 1900 (T)D of TDI dan moet je de distributie steun van een 1800 of 1800 16v benzine type 1 motor pakken. (1800 en 1800 16v hebben een grotere bus waar dan weer het rubber van de 1600TD type 1 in past)

Intercooler van een Golf 2 GTD (Motorcode RA/SB) is leuk maar doet heel weinig. Het vermogen wordt voornamelijk gehaald door de brandstofpomp, verstuivers en wastegate instelling) en natuurlijk ook iets door de intercooler)

Vaak worden bij type 1/2 ombouw naar turbo diesel VW LT of Mercedes Sprinter Intercoolers gebruikt. Goede flow en grote koel capaciteiten. (Ik heb laatst een aantal intercoolers getest en daar kwam die van een Iveco Turbo Daily als beste uit.)

Niet alle 1600 en of 1900 motoren hebben zuigerbodem koeling, als je daar mee gaat tunen heb je veel kans dat de koppen uit de zuigers branden.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #19  
Old 20-07-2006, 14:36
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

hey ik heb sinds kort ook zo'n 44kw golf 2 eco diesel, wil hier een GTD intercooler opbouwen, kan dat en zou dat helpen, of moet hier de brandstofpomp etc voor aan worden gepast? Verder heeft jetta racing ook wel goede ideen zo te lezen!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #20  
Old 20-07-2006, 21:42
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by JeeWee
hey ik heb sinds kort ook zo'n 44kw golf 2 eco diesel, wil hier een GTD intercooler opbouwen, kan dat en zou dat helpen, of moet hier de brandstofpomp etc voor aan worden gepast? Verder heeft jetta racing ook wel goede ideen zo te lezen!


Hier kan je zonder problemen zo'n intercooler opzetten hoor ,misschien zou je dan wel de "roetstop "een klein stukje kunnen indraaien ,zodat ie iets meer brandstof krijgt bij snel optrekken .
Let wel ,dat zo'n intercooler het best werkt met de bijbehorende luchtgeleidingskappen,andrs koelt ie niet goed door de rijwind.

Maar het zal altijd iets schelen !

Ik heb bij de rode jetta (44 kw eco....)vorige week de kat eronder weg gehaald en de voordemper ertussen weg gehaalt ,en nu rijdt de motor ,zeker bij lage toerengebieden , veel soepeler !
Heb zelfs het gevoel dat ie sneller optrekt vanuit lage toeren!
En dan blijft het verbruik nog zo'n 1op18,5!
met een top (op de teller) van dik 185 ,en in het boekje staat top van 155 (en dat met 17 inch!)
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum