Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 06-04-2006, 20:09
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

Default Scherper Nokkenas MKII GTi

Hallo mensen!

Ik houd alles al geruime tijd in de gaten en ik wil nu toch eens een scherper nokkenas proberen, dus ik ga maar een gevraagd topic maken !

Ik zoek dus een scherper nokkenas voor mij Golf MKII GTi, merk maakt verder niet uit. Al wel eens gedacht aan 300 graden nokjes, maar dat is voor straatgebruik vrijwel teveel heb ik gehoord. Maar alle reacties zijn welkom, desnoods een trucje met een nok uit een ander blok ! Overwegen kan altijd nog!

Ik zoek ook nog een leuke cupdiffusor en een achterspoiler (niet voor op het raam, dus wel zo'n 'aftermarket' dingetje )

Alvast bedankt!
Old 07-04-2006, 00:15
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore

Hoi,

Ik lever nieuwe snelle nokkenassen naar keuze voor € 250,-.
Ik kan je ook adviseren welke nokkenas het beste bij jouw motor en rijstijl past.
Wat is je motorcode en evt. verdere aanpassingen?
Old 07-04-2006, 16:18
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

EV mechanisch (oud type blok), waarschijnlijk wil ik in de toekomst ook nog de kop goed maximaal laten bewerken, met inlaat. En dan ook een spagettie erop. Dat zit er nú dus nog niet op...!
Old 08-04-2006, 16:39
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

300 graden, is dit mogelijk/praktisch? Waarom wel/niet?
Old 09-04-2006, 17:21
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore

Hoi,

300 graden is mogelijk, maar voor straatgebruik niet aan te raden.
Deze nokkenas begint pas goed te lopen vanaf zo'n 3.000 toeren, daaronder is het behelpen......
Met 300 graden loopt de motor ook niet goed stationair meer, pas vanaf zo'n 1500 toeren.
Het zijn nokkenassen voor circuitgebruik, ze hebben vermogen tussen de 3.000 en 10.000 toeren.

Ik zou voor een EV met de toekomstige aanpassingen ergens rond de 280 graden nemen.
Old 20-04-2006, 18:02
Piet78 Piet78 is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by bolku
Hoi,

300 graden is mogelijk, maar voor straatgebruik niet aan te raden.
Deze nokkenas begint pas goed te lopen vanaf zo'n 3.000 toeren, daaronder is het behelpen......
Met 300 graden loopt de motor ook niet goed stationair meer, pas vanaf zo'n 1500 toeren.
Het zijn nokkenassen voor circuitgebruik, ze hebben vermogen tussen de 3.000 en 10.000 toeren.

Ik zou voor een EV met de toekomstige aanpassingen ergens rond de 280 graden nemen.

Hallo,

ik lees hier net dat jij nogal wat ervaring hebt met scherpere nokken.
Ik rijdt nu zelf reeds 2.5 jaar met een 278 gradennokkenas.
Ik heb de ontsteking en de vrijloop serieus moeten aanpakken om hem iets of wat normaal te doen draaien en hij wordt pas goed wakker bij +/- 4500 tr/min en heeft net voor z'n rood het beste wel gehad.
Is dit normaal voor een EV of moet er nog iets anders aangepast worden?
Old 20-04-2006, 19:02
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore

Hoi,

Wat is het merk van de nokkenas?
Ik heb onlangs nog een 275 graden nokkenas gemonteerd in een DX en na wat afstellen op de rollenbank had deze zijn max. koppel bij 3000 toeren en vanaf 2100 toeren al 90% van het max. koppel beschikbaar.
Op de auto zit verder een spagetti spruitstuk, een groep A uitlaatsysteem, een verstelbaar nokkenastandwiel en de brandstofdruk is iets verhoogt.
Als je met een 278 graden nokkenas pas vanaf 4500 toeren trekkracht krijgt staat de nokkenas waarschijnlijk te laat....

Posting Rules