Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-04-2006, 11:55
jetta g40's Avatar
jetta g40 jetta g40 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 11
Cool jetta g40 uitlaat systeem

hallo ik heb een aardig op gevoerde g40 motor in mijn jetta mk 1
met een voor tot achter rvs rond 60 uitlaat systeem zonder tegen druk
maar een G motor heb tegen druk nodeg
wat kan ik het besten doen om tegendruk te krijgen ??
want mijn maat buigt en last rvs uitlaten net als eps

weet iemand wat ik het besten kan doen en wat voor dempers kan gebruken
zonder dat ik vermogen verlies
want ik hoorde dat je ook de pijp kan vernouwen aan het eind

groet jetta g40
Reply With Quote
  #2  
Old 07-04-2006, 13:11
VWRopie's Avatar
VWRopie VWRopie is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 472
Send a message via MSN to VWRopie
Default

Ik denk dat hier het beste is om even contact op te nemen met een tunings-bedrijf als JD ofzo, misschien dat zij een oplossing hebben?
__________________
VW GOLF III Variant 1.9 TDI
Reply With Quote
  #3  
Old 08-04-2006, 22:25
golf1g40 golf1g40 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 32
Default

geen tegen druk nodig heb met mijn standaard g40 en open uitlaat rond 60 vanaf de standaard voorpijp 130 pk en 170 nm
Reply With Quote
  #4  
Old 08-04-2006, 23:04
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by golf1g40
geen tegen druk nodig heb met mijn standaard g40 en open uitlaat rond 60 vanaf de standaard voorpijp 130 pk en 170 nm


leuk leuk leuk.... maar bij welk toerental is dat?

en uhm... die 170Nm is leuk en aardig, maar om dat ook tot je beschikking te hebben heb je exact 170Nm aan tegenkoppel nodig...

dit tegenkoppel wordt gevormd door de rolweerstand van de banden op de weg, t gewicht van de auto, t frontaal oppervlak, wel of geen karretje achter je auto, etc... maar ook de interne tegendruk die je motor krijgt wanneer ie kracht opbouwt

de zuigers moeten omhoog, alles moet draaien en uiteindelijk moeten de gassen naar buiten
dit zorgt voor een tegendruk, die aan de ene kant misschien kan zorgen voor n vermindering op gebied van PK's, maar je bereikt je max koppel ook weer eerder...

tegendruk is dus wel degelijk nodig!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum