#21
|
||||
|
||||
dat zeg ik
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
Je kunt altijd nog je vin schakelen, dus wanneer de motor heet begint te worden of bij intensief gebruik je vin aan zetten met een aparte schakelaar zodat ie constant draait. Ik heb er bij mij een radiateur in staan zo groot mogelijk en daarbij ook nog eens de vin inschakelbaar, kan je zeggen dat dat af en toe best wel nodig is........... |
#23
|
||||
|
||||
en een thermoswitch die bv 10 graden eerder de fan aan schakeld?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#24
|
||||
|
||||
Sorry van mijn botte reactie....
Ik kan mij er soms erg aan storen dat er mensen zijn die ergens iets gehoord hebben en vervolgens doen alsof ze er verstand van hebben. Op zich helemaal niet erg, maar soms gebeurd het dat mensen met problemen daardoor op het verkeerde been gezet worden. Als tuner heb ik in de loop der jaren best wel wat ervaring op gedaan met snelle VW's en weet daardoor wel waar ik het over heb. Bij een standaard 16V is het idd geen probleem om de kleinere radiateur van een JB te nemen zonder extern expansievaatje, maar ik zou wel een thermostaat monteren die eerder open gaat en een thermoschakelaar die bij een lagere temp. de fan al inschakeld. Dat moet afdoende zijn om met die radiator te kunnen rijden zonder koelingsproblemen.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
Zou het gewoon lekker simpel houden je schakelt gewoon als het ware je vin door, en je kunt gewoon zelf bepalen wanneer. |
#26
|
||||
|
||||
Quote:
bedoel je mij nou?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#27
|
||||
|
||||
Dan ook mijn excuses voor een te overhaaste ractie.
Jullie hebben gelijk: als het op een plaatje te zien is, moet het zeker kunnen. Jij (Jeroen) komt tenminste nog aan met extra thermoschakelaar. Mijn point is: De ingenieurs van VW kiezen voor de 16v voor een radiator met een bepaalde grootte. Dat doen ze niet omdat ze de ruimte hadden in het vooronder van de golf 2. Nu begrijp ik wel dat sommigen een radiateur met ingebouwd exp. vat willen, Maar dat dat dus kan omdat Jan het zo heeft gehad, is mij een te makkelijk antwoord. De oplossing van einzer vindt ik nou een goede. Quote:
Als je 'm dan vergeet is het je eigen schuld. |
#28
|
||||
|
||||
Jan heeft ook een apart expansievat hoor kijk maar eens goed op de foto hoor, mij werd geadviseerd om echt een apart expansievat te houden, nou dan maar 1tje van een bmw en gelijk in de paravanbak (uitzicht) gebouwd.
|
#29
|
||||
|
||||
Quote:
en nog even iets, dit is geen radiateur met ingebouwd expantievat. Kijk maar goed René. |
#30
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zeg ik gamma........... |
#31
|
||||
|
||||
klopt chris! maar het ging mij alleen ff om de grootte
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#32
|
||||
|
||||
en zo heb ik nog veel meer foto`s van dikke motorblokken.. met kleine radiateurs en met ingebouwd expansievat
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#33
|
||||
|
||||
Zoals rené beloofd hoe ik het heb gemaakt.
Radiateur onder voor front geplaats, mijn maatje heeft het orginele front aan de binnenzijde aan gort gezaagd en 15 cm lager gemaakt waardoor radiateur onder het front past. En hier het expansievat in de paravan. |
#34
|
||||
|
||||
mooie en cleane oplossing!!!
thnx alex!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#35
|
|||
|
|||
nog ff een opmerking, veel van dat soort foto's zijn vaak van die trailerqueens...
maargoed, het moet wel goedkomen zo! suc6 rene |
#36
|
||||
|
||||
Ok wel eens aan gedacht om gewoon een dikkere te nemen ipv een grotere?? Werkt zeker net zo goed, kijk maar eens naar een radiator in een Formule 1 auto.... En dat wordt toch wel "IETSJE" warmer allemaal als 100 graden. Ja vooruit ze hebben er dan wel 2, maar zo gigantisch groot zijn ze niet, wel een stukkie dikker
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#37
|
||||
|
||||
sja... dikkere kan ik niet echt gebruiken...ivm ruimte straks met de solexen
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#38
|
||||
|
||||
alex? wat voor fan heb je hier gebruikt trouwens? ik heb vandaag eentje van een Nissan Sunny dacht ik eraf gesloopt
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#39
|
||||
|
||||
Seat Ibiza, heb alleen wel het huis waar de vin inzit helemaal kort gezaagd om hem zo plat mogelijk te krijgen. Denk wel dat ie bij jou voor de radiateur past, als je hem net als mij platter maakt(bij mij zit daar de oliekoeler). Houd je er trouwens wel rekening mee dat je alle warme lucht van de radiateur de motorruimte inblaast, en je carbs zijn toch echt dol op frisse lucht hoor.
Heb trouwens je pakketje gehad, zag er smakelijk uit?????? |
#40
|
||||
|
||||
Even een vraag @ Einzer, mooi oplossing voor die radiateur. Dit zou ook een uitkomst voor mij zijn om zo meer ruimte te maken voor de solexen.. Maar hoe is het front precies aangepast? Waar zijn er stukken weggehaald?
|