#1
|
|||
|
|||
Radiatorfan blijkt aan
Hi
Als ik de auto parkeer .. normaal gesproken blijft de radiatorfan even draaien .. en daarna slaat ie af .. ik had van de week en gisteren dat ie niet meer uitging .. hij trok heel mijn accu leeg in een paar uurtjes iemand enig idee hoe dat komt? is het de thermostaat die defect is? zoja .. waar zit die bij een golf 2 8v? weet iemand toevallig of dit dezelfde thermostaat is als de 16v? kunnen er nog andere dingen aan de hand zijn? |
#2
|
||||
|
||||
zender in radiateur waarschijnlijk kapot!!
ik heb het laatst ook gehad met mijn golfje 1, de zender in de radiateur was kapot deze stuurt de koelvan aan als je bijvoorbeeld je auto uitzet en hij is nog te warm. kun je makelijk doormeten. je zet je ohm meter op de 2 pootjes van de zender en als deze weerstand 0 ohm is dan is je zender kapot.
Nieuwe erin en klaar is kees. Hoop dat je er wat aan hebt. groeten eddie!! |
#3
|
|||
|
|||
Nou.......het ligt er aan welke 8V je hebt, voor een bepaalde datum was bij de GTI uitgerust met maar één thermoswitch......
Na die datum was de GTI uitgerust met twee thermoswitches, en als ik jouw verhaal zo lees dan heb jij er een met twee switches... Een zit er onderaan op je radiator, de andere zit tussen cylinder 1 en 2 achter op je motor op het inlaatspruitstuk, op een steuntje (er van uitgaande dat het om een GTI gaat hé) |
#4
|
|||
|
|||
het gaat inderdaad om een golf 2 gti .. uit 1989..
staat ie wellicht hier op de foto? |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Nee ze staan geen van tweeen op het plaatje, maar aan de hand daarvan kan ik wel beschrijven waar ze zitten..... De hoofdschakelaar zit in de radiator zelf rechts onder aan de achterzijde van waar je het plaatje tegenaankijkt... De tweede (dat is degene die zorgt voor de naloop tijd die je zelf al aangaf) die zit tussen cylinder 1 en 2 (tussen de verstuivers).....cilinder 1 zit aan de distributie kant.....das zeg maar de kant van de motor waar je op het plaatje zo tegenaan kijkt (dus NIET de kant van de bak) |
#6
|
|||
|
|||
De hoofdschakelaar was makkelijk te vinden .. maar die andere heb ik geen idee.. weet je zeker dat er 2 zitten?
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Als jij het juiste type hebt omschreven heeft ie twee sensoren......en als het goed is zit ie vlak onder het gasklephuis op de tweede foto......op een steun, op het inlaatspruitstuk....effe verder zoeken dus |
#8
|
|||
|
|||
kan ik er makkelijk bij?
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
is een massa schakelaar deze laat de ven draaien om een warme start te vergemakkelijken |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Neuh niet echt....tis ook maar een klein ding trouwens Last edited by Fred : 06-04-2006 at 18:41. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Dat weet ik .....het voorkomt vapour lock .. En een thermoswitch is een switch die op warmte (of koude) werkt....en het is ook nog eens een breekcontact ... Last edited by Fred : 06-04-2006 at 18:43. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
ik ook was te lui om verder te typen |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ja en ik hou me in.......het gaat om hulp te kunnen bieden, niet om het slimme jochie van de klas te spelen... |
#14
|
|||
|
|||
[QUOTE=Fred]Dat weet ik .....
wie hangt er nu de slimmerik uit was jou bericht cq hulp |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Wat is er zo belangrijk aan dat je zegt dat het een massa schakelaar is?? Doet namelijk helemaal NIKS terzake... |
#16
|
|||
|
|||
deze werkt met massa
om de werking van de naloop te kontroleren moet de stekker er van aan massa gezet worden met ontsteking uit dus een beetje kennis delen |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
FOUT !!! Als die switch stuk is, kun dat controleren door de stekker simpelweg los te maken.. Want de fan bleef doordraaien....... Wat jij nu aangeeft is het checken van de bedrading als de fan NIET zou werken |
#18
|
|||
|
|||
denk het relais in/op zekeringkast
|