Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 03-04-2006, 15:53
Mercurio's Avatar
Mercurio Mercurio is offline
Forum Newbee

Exclamation Wiellager weer kapot

Ongeveer een 4 weken terug zijn mijn beide homokineten en wiellagers(voor) vervangen, nu kreeg ik een paar dagen geleden last van een geluid wat erop leek dat er iets vast aan het lopen was .

Nu ben ik vandaag naar de garage geweest waar ik de reparatie heb laten doen, en die vertelde me vanmiddag dat de linker wiellager weer kapot is. Terwijl er net een nieuwe inzit , maar hun weten niet waar het aan ligt.

Weet een van jullie misschien waar het aan kan liggen? Alvast bedankt
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 16:21
Zaahied Zaahied is offline
Forum Newbee

Maak je gebruik van sproorverbreders?
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 17:57
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Zaahied
Maak je gebruik van sproorverbreders?

Dan slijten je lagers wel wat sneller, i.p.v. 10 jaar gaan ze dan 8 jaar mee of iets in die richting. Maar ik denk niet dat iemand met zulke spoorverbreders rijd dat wiellagers wisselen een maandelijks probleem word

Mischien met het erin persen een foutje gemaakt? Of de centrale moer niet strak genoeg aangedraaid?
Old 03-04-2006, 18:50
Mercurio's Avatar
Forum Newbee

Nee ik gebruik geen spoorverbreders...zou best kunnen dat ze idd een foutje hebben gemaakt met persen. Maar het heeft volgens die gasten van de garage geen zin om er een nieuwe wiellager in te persen, want dan sta ik er na twee weken weer zeggen ze.

Dus ze stonden een soort van met de mond vol tanden, omdat ze het niet meer wisten, ze hebben al een keer vergeten de centrale moer goed aan te draaien. Dus zal ze morgen wel ff bellen.
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 18:54
Jurgen Santana's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Mercurio
het heeft volgens die gasten van de garage geen zin om er een nieuwe wiellager in te persen, want dan sta ik er na twee weken weer zeggen ze.

Ze weten wel dat een nieuw wiellager geen zin heeft, maar weten niet wat wel zin heeft.

Hoe kapot was het lager de vorige keer, als het vorige lager echt finaal stuk was kan die een stuk van de naaf of binnenin het fusee hebben weggesleten.
Old 03-04-2006, 18:59
Mercurio's Avatar
Forum Newbee

Heb hem niet gezien, de vorige keer. En ze hebben er ook niks over gezegd maar als ik het af kan leiden van de herrie was ie behoorlijk stuk vorige keer.
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 19:26
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
Nee ik gebruik geen spoorverbreders...zou best kunnen dat ze idd een foutje hebben gemaakt met persen. Maar het heeft volgens die gasten van de garage geen zin om er een nieuwe wiellager in te persen, want dan sta ik er na twee weken weer zeggen ze.

Dus ze stonden een soort van met de mond vol tanden, omdat ze het niet meer wisten, ze hebben al een keer vergeten de centrale moer goed aan te draaien. Dus zal ze morgen wel ff bellen.

Het is natuurlijk pure onzin dat ze zeggen dat het plaatsen van een nieuw lager geen zin heeft.....dat betekend dat ze of niet weten wat ze aan het doen zijn, of ze hebben je vorige keer belazerd..

De reden dat lagers zo vlak na vervanging stuk gaan is vaak ondeskundige montage....er op slaan ipv persen bijvoorbeeld.

Ik weet niet wat voor een garage het is, maar zelfs op dat soort reparaties zit bij een bonafide garage netjes garantie op...als er natuurlijk door jou niks vreemd mee is gedaan enz enz

En.....als jij al aangeeft dat ze al een keer eerdee de centrale moer vergeten zijn aan te draaien, geeft al aan dat ze niet echt *betrouwbaar* zijn....die moer zorgt namelijk OOK voor een zekere voorspanning op het lager, te losjes aandraaien kan al zorgen voor ellende.

Last edited by Fred : 03-04-2006 at 19:33.
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 19:38
millie's Avatar
millie millie is offline
VW Addict

En.....als jij al aangeeft dat ze al een keer eerdee de centrale moer vergeten zijn aan te draaien, geeft al aan dat ze niet echt *betrouwbaar* zijn....die moer zorgt namelijk OOK voor een zekere voorspanning op het lager, te losjes aandraaien kan al zorgen voor ellende.

Zeker heel belangrijk!

Ik heb mijn wiellager rechtsvoor net vervangen.
Ik weet dat met scheef erin persen dat je dan een probleem hebt.

En het gaat snel scheef!
Als het eff te gehaast gaat doormiddel van doordrukken kan je de boel naar de knoppen helpen.

Ik hoop voor je dat ze je een nieuwe geven.
Want volgens mij is het bij hun fout gegaan.

Hier word het mooie uitgelegt http://www.decrxgarage.nl/index.htm...g_Wiellager.htm

Dan weet je waarover je praat

Last edited by millie : 03-04-2006 at 19:40.
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 21:18
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie

zou eventueel ook aan een uitgesleten of scheef lagerhuis kunnen liggen.

Idd als je de centrale moer niet genoeg aantrekt bijft er speling in het lager omdat het van die dubbel konisch gelagerde krengen zijn ofzoiets .

ff zeuren voor garantie...mogen ze niet moeilijk over doen
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 21:54
Mercurio's Avatar
Forum Newbee

Nee over die garantie hoef ik me geen zorgen te maken....maar jah als ze het al een keer fout hebben gedaan, wie zegt dat het deze keer wel goed gaat. Is er een manier waarop je dat persen van die lager kan controleren ??....heb zelf 2 linkerhanden dus ben erg afhankelijk van andermans kennis.
Reply With Quote
Old 04-04-2006, 06:26
Melvin Melvin is offline

er zal toch weer een wiellager in moeten dus zullen ze ff alles moeten inspecteren of alles goed is, en dan toch weer een monteren...

mss was het een productiefoutje, wie weet...
Reply With Quote
Old 04-04-2006, 09:09
Mercurio's Avatar
Forum Newbee

Heb eens in me agenda gekeken en het is inmiddels 5 weken terug dat me wiellagers zijn vervangen, maar is het dan niet zo dat als het verkeerd geperst is dat je dat gelijk merkt en niet pas na 5 weken???

Update ---> Ben vandaag naar de garage geweest, en heb alle mogelijkheden die hier zijn opgenoemd met hem doorgenomen en gecontroleerd en er was er geen een die het probleem veroorzaakte. Dus nu gaat er maar gewoon een nieuwe lager in en dan zien we wel hoe lang die het volhoudt ...

Last edited by Mercurio : 08-04-2006 at 18:23.
Reply With Quote
Old 12-04-2006, 19:01
Mercurio's Avatar
Forum Newbee

Update ----> Vandaag me wiellager laten vervangen en wat blijkt, terwijl ze daarmee bezig waren kwamen ze erachter dat de eerste wiellager die stuk ging een stuk van de naaf heeft weggesleten, dus gelijk maar de naaf vervangen.

Maar van garantie wil die niks weten ..... maar hij zal de rekening opsturen en me korting geven op de uren en onderdelen, dus ben benieuwd.
Old 12-04-2006, 19:06
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie

als ze geen algehele garantie geven, dan alleen die naaf en arbeid voor naaf monteren betalen, want als ze vorige keer hadden gezien had je dat ook betaald. lijkt me redelijk toch
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
Old 12-04-2006, 19:15
Jurgen Santana's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
maar hij zal de rekening opsturen en me korting geven op de uren en onderdelen, dus ben benieuwd.

Beter de rekening ter plekke laten maken. En dat van die naaf hadden ze de eerste keer moeten zien. Ik zou alleen de nieuwe naaf betalen. Hadden ze hem gelijk vervangen hadden ze zelfs minder werk gehad de vorige keer omdat ze het oude lager er niet vanaf hoeven halen.
Old 12-04-2006, 19:22
Mercurio's Avatar
Forum Newbee

Met die rekening zal het wel goed komen...en anders ga ik gewoon terug . Wat je zegt klopt wel dat als ze dat de vorige keer hadden gezien had een hoop werk gescheeld, maar jah het is nu eenmaal gebeurd.
Old 21-04-2006, 13:13
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie

hoe is het afgelopen?
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
Old 21-04-2006, 20:30
Mercurio's Avatar
Forum Newbee

Heb idd alleen de volle prijs betaalt voor de naaf wat logisch was want die had ik sowieso moeten vervangen, en op de wiellager en arbeid heb ik 50% korting gehad. Dus was wel weer tevreden.

Posting Rules