|
|||
|
|||
motorblokken
yo mense ik ben nieuw hier op het forum...
en heb een vraagje ik ben vanplan mij tegen september een kever voor restauratie aan te schaffen (eerst nog vakantiejob enzo doen ik weet nog niet veel over hoe alles werkt enzo (kheb wel nog tijd om da allemaal te leren want ik word 15jaar binnekort). ik weet wel al +/- wat ik ervan wil maken. nu was ik aan het denken om er een zwaarder motorblok in te stoppen maar ik weet niet welke legaal zijn enzo (ik bedoel merken als edelbrock maken ook motorblokken zijn die legaal om mee te rijden hier in belgie?) anyways ik had graag een aantal types/merken of prijzen geweten. alvast bedankt -hell |
|
||||
|
||||
owk.
lijkt mij eerst dat je eens moet gaan kijken wat voor kennis je in huis hebt... en welke financiele middelen.. na een vakantiejob moet je niet gaan verwachten dat je een hele dikke kever kan gaan bouwen.. er is veel mogelijk met een kever en je kan er zowel een lucht als een watergekoeldblok in stoppen.. vraag aan jouw zijn.. wat is je beeld van hoe hij gaat worden? wat is je budget? hioeveeel kennis heb je in huis? en edelbrock maakt geen blokken.. maar slechts cyl. koppen en onderdelen
|
|||
|
|||
die motor enzo moet er nu nog niet meteen in.
ik ben vanplan om een aantal jaar te sparen eerst hoop dus tegen de 3000euro te hebben om die motor er in te steken(als dat genoeg is?) hij wordt matzwart met rooie accenten ik heb momenteel amper wat kennis maar ik kan wel hulp krijgen van iemand die er redelijk veel van weet. en een vriend van mij heeft ergens een cursus gevolgd waar je leert hoe motors enz helemaal in elkaar zitten en een beetje leert herstellen ook... die cursus ga ik wss ook volgen en sorry voor het feit dat ik dacht dat edelbrock motorblokken maakte maar op hun site staan er tog een aantal http://www.edelbrock.com/automotive/ hier staat er meteen een foto van zou kunnen dat ik fout ben hoor.. ik weet ook dat deze niet bestemd zijn voor een kever maar ik gaf die naam bij wijze van voorbeeld |
|
||||
|
||||
het zijn crate engines.. dwz dat het motorn zijn die zo ingebouwd kunnen worden..
enkel de blokken hebben een basis.. bv een GM of Chevrolet..en edelbrock bewerkt ze en verkoopt ze dan weer.. cursus lijkt me verstandig.. denk dat je je eerst moet gaan concentreren op een technisch juiste kever..dus alles grondig aanpakken.. en dan is dat potje zo leeg
|
|||
|
|||
mjah is sowieso toch nog een tijdje w8e voor ik hem heb en voor hij op straat kan
we zien wel wa ervan wordt... |
|
||||
|
||||
Quote:
Veel lezen en opzoeken, dan heb je binnen no-time een stuk meer kennis, die je dan alleen nog moet kunnen toepassen
|
|||
|
|||
Quote:
wel nu je 't zegt "lezen" ik ben al lang opzoek naar een of andere handleiding voor het tunen en restaureren van een kever ik weet dat deze handleidingen bestaan ik weet gewoon ni waar ze te vinden weet er iemand een winkel ofzo? thx! |
|
||||
|
||||
is het niet beter om een kant en klaar blokje te halen? dan ben je meschien een beetje meer kwijt maar dan weet je zeker dat het goed zit.
|
|
|||
|
|||
da was eiglijk mn bedoeling
|
|
||||
|
||||
Hier is een voorbeeld, misschien hebben zo op deze website wel meer boeken, gewoon ff google gebruiken.
|
|||
|
|||
bedankt!
ga die sebiet(of morge ofzo ) bestelle |
|
||||
|
||||
Als ik alle verhalen hoor over wat er wel en niet mag aan een auto in belgie mag er helemaal niks. Dus geen andere motor, zelfs geen andere carburateurs op een carburateurblokje. Maar of hoe dat allemaal zit weet ik niet. Op www.cleaned.be zullen ze het wel weten, hoe en wat met de wet.
Maar je bent nog geen 15 dus je hebt nog 3 jaar. Ik zou eerst gaan sparen voor je rijbewijs. En een brommer dan? Kun je mooi basiskennis mee opdoen. Anders moet je 3 jaar op zwart zaad zitten en dan heb je wel een Kever maar de rest nog niet... |
|
|||
|
|||
Quote:
mn broer gaat wss een dax kopen in een van de volgende maanden daar ga ik ook wat aan sleutelen zelf ga ik geen kope ik hou het geld liever voor mn wagen dit heb ik gevonde op zo'n officieele site over de wetten rond tuning: "er loopt een onderzoek naar de mogelijkheden op het vlak van motortuning. Eens we de resultaten van dit onderzoek kennen, komt hierover meer informatie." bron: http://www.how2tune.be/ Last edited by hell : 02-04-2006 at 16:50. |