Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-03-2006, 20:28
jeffdekkers jeffdekkers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 11
Default topsnelheid na modificatie??

wat is jullie top met de 16 kleppert???
miin gti heeft:

snelle nokkenassen,
opgeboorde in/uitlaat poorten
dikke inlaatbuizen
spagettie spruitstuk
afgedraaid vliegwiel
high performance benzinepomp
andere injectoren
onderblok aangepast en uitgewogen.

mijn top is momenteel
265 op de teller 246 echte km's
bij 8450 rpm

ben benieuwd hoe't bij jullie is?
Reply With Quote
  #2  
Old 30-03-2006, 21:04
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Wat voor een bak heb je? Een 2Y of bijvoorbeeld een ACD bak?
Reply With Quote
  #3  
Old 30-03-2006, 21:25
jeffdekkers jeffdekkers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 11
Default

ik heb er een acd bak onder zitten, het enige nadeel was het aanpassen van het schakel mechanisme.
ik ben nu bezig om zelf een bak optebouwen,
ik heb een oude 2y bak op de kop getikt en nu is het w8en op de reeds bestelde
onderdelen(tandwielen,priseas, synchromesh,lagers)
ik ben er tevens achter gekomen dat je een bak kunt opbouwen
met het smc systeem van bmw(zit oa op de m3 en m5 m6)
ene roger steele in mairyland usa doet dit.
ben op het moment driftig aan het mailen met m want ik ben zeer benieuwd
hoe hij dat doet.
je hebt nl een veel langere bak nodig(omdat de tandwielen achter elkaar liggen)
of 2 priseassen.
Reply With Quote
  #4  
Old 30-03-2006, 21:31
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

hoe haal je dat toerental???
bij die van mij slaat bij+-7000rpm de toerenbegrenzer er op?
Reply With Quote
  #5  
Old 30-03-2006, 21:31
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

16v PL, spaghetti, verder standaard

mijn top is exact 200 en hij gaat er niet overheen..

kan iemand mij uitleggen waarom een kr soms wel 210 215 gaat en een PL niet?
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #6  
Old 30-03-2006, 21:35
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

KR heb net ff meer pktjes he
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #7  
Old 30-03-2006, 21:36
jeffdekkers jeffdekkers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 11
Default

dat toerental haal ik doordat i gechipt is(andere brandstof grafiek ivm benzine pomp)
en dan gaat meteen je begrenser er af.
2e vraag
kr loopt harder doordat er minder weerstand in de uitlaat zit geen kat nl,
en omdat daardoor de uilaatpoort in de kop iets groter is(1.2mm)
dus ff crea met je vaders dremel, kop goed ik herhaal goed spoelen met dunne olie en gaan.
Reply With Quote
  #8  
Old 30-03-2006, 21:39
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by jeffdekkers
wat is jullie top met de 16 kleppert???
miin gti heeft:

snelle nokkenassen,
opgeboorde in/uitlaat poorten
dikke inlaatbuizen
spagettie spruitstuk
afgedraaid vliegwiel
high performance benzinepomp
andere injectoren
onderblok aangepast en uitgewogen.

mijn top is momenteel
265 op de teller 246 echte km's
bij 8450 rpm

ben benieuwd hoe't bij jullie is?


Wat voor injectoren misbruik je ? en wat voor benzinepomp is het dan? en met welke benzinedruk rijd je ?

Ik krijg hopelijk over een maand de motor terug:

- Volledig bewerkte cilinderkop
- Uitlaatnokkenas als inlaat
- 4-1 Spaghetti
- 45mm throttle boddies
- DTA
- Injectoren nog onbekend
- 2Y bak

Voorzichtig geschat vermogen met deze setup is tegen de 200pk
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #9  
Old 30-03-2006, 21:44
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

nokkenassen van een KR verschillen ook met een PL
ontstekingscomputer [bijrijderskant?]heb de ontsteking ook geen vervroeging meer
Reply With Quote
  #10  
Old 30-03-2006, 21:56
jeffdekkers jeffdekkers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 11
Default

ik gebruik borg-warner porsche 928 injectors van het type 380cc.
in england te bestellen ik meen dat ik er rond de 100 euro p/s voor betaald heb.
mijn benzine druk is momenteel 8.7 bar, maar ik hoop binnenkort een
bosch pomp te hebben met bijbehorende verstuivers die 18 bar levert.
en vwleusden, als je je kop toch laat flowen, grotere kleppen is een must,
en alles laten uitwegen door een goed bedrijf(gaal tuning)
kost wel wat maar dan heb je ook wat.
volgende stap is de nwe bak en een nw vliegwiel dat 800 gram weegt(ex koppeling)
dan hoop ik de 10.000rpm te doorbreken en "hopelijk" een top te hebben van rond de 300 echte km's.
dan ga k de buitenkant eens aanpakken want op t moment is t een wolf in schaapskleren
Reply With Quote
  #11  
Old 30-03-2006, 21:56
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by jeffdekkers
wat is jullie top met de 16 kleppert???
miin gti heeft:

snelle nokkenassen,
opgeboorde in/uitlaat poorten
dikke inlaatbuizen
spagettie spruitstuk
afgedraaid vliegwiel
high performance benzinepomp
andere injectoren
onderblok aangepast en uitgewogen.

mijn top is momenteel
265 op de teller 246 echte km's
bij 8450 rpm

ben benieuwd hoe't bij jullie is?



Vind je het erg als ik dit niet geloof......want een dergelijke hoge top zou betekenen dat je pakweg 300+ pk's zou hebben....daarnaast zijn de modificaties die je beschrijft te weinig om een dergelijk hoog vermogen te verklaren...
Reply With Quote
  #12  
Old 30-03-2006, 22:01
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Vind je het erg als ik dit niet geloof......want een dergelijke hoge top zou betekenen dat je pakweg 300+ pk's zou hebben....daarnaast zijn de modificaties die je beschrijft te weinig om een dergelijk hoog vermogen te verklaren...
Ach laat 't toch Fred, hij gebruikt vast een doosje bougievonkjes, en dat is voor ons normale stervelingen onbetaalbaar.

De topsnelheid zou mij ook erg weinig kunnen boeien. Acceleratie is wat anders natuurlijk.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v

Last edited by Zestienkleppen : 30-03-2006 at 22:03.
Reply With Quote
  #13  
Old 30-03-2006, 22:05
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Ach laat 't toch Fred, hij gebruikt vast een doosje bougievonkjes, en dat is voor ons normale stervelingen onbetaalbaar.

De topsnelheid zou mij ook erg weinig kunnen boeien. Acceleratie is wat anders natuurlijk.


LOL, ik moet er wel vreselijk om lachen, ik zat net toevallig wat andere postings van hem te lezen
Reply With Quote
  #14  
Old 30-03-2006, 22:08
jeffdekkers jeffdekkers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 11
Default

nou fred,
een acd bak(zeer lange 4,5 versn)
en op de dyno 178k op de voorwielen, dat is zo'n 210 pk op de krukas
dat in combinatie met een auto die na verwijderen van alles wat los en vast zat
op de weegbrug 812 kilo woog........
tel het dan maar ff uit
tuurlijk zo'n mooie bmw met ze 340 pk rijd zonder begrenser 260 echte km's,
maar die weegt ook ff meer als 1600 kilo

tevens zijn er in de jaren 80 tourwagenklasse races geweest in duitsland waar de top pk's vd gti 16v boven de 300 lag, t is alleen een kwestie van tijd, geld en knowhow.
maar wij boeren lullen, met ons modaal inkomen kunnen volgens vw zelf zo'n 240 a 250 pk uit de motor halen.

mijn hoge top haal ik alleen door een goeie bak en door de auto helemaal te strippen.
Reply With Quote
  #15  
Old 30-03-2006, 22:21
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
LOL, ik moet er wel vreselijk om lachen, ik zat net toevallig wat andere postings van hem te lezen
Ik las het ook

Maar misschien dat Jeff het verhaal wil ondersteunen met wat foto's van bijvoorbeeld de motor, wat mij betreft zou het allemaal waar kunnen zijn, iedereen verdient een eerlijke kans. Ik heb slechts een standaard 16v-tje, dus waar praat ik eigenlijk over en ik juich alle technische discussies op het forum toe.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v

Last edited by Zestienkleppen : 30-03-2006 at 22:27.
Reply With Quote
  #16  
Old 30-03-2006, 22:30
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

En voordat Jeff zich afvraagt hoe hij foto's plaatst:
foto's post je zo
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #17  
Old 31-03-2006, 01:08
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by jeffdekkers
nou fred,
een acd bak(zeer lange 4,5 versn)
en op de dyno 178k op de voorwielen, dat is zo'n 210 pk op de krukas
dat in combinatie met een auto die na verwijderen van alles wat los en vast zat
op de weegbrug 812 kilo woog........
tel het dan maar ff uit
tuurlijk zo'n mooie bmw met ze 340 pk rijd zonder begrenser 260 echte km's,
maar die weegt ook ff meer als 1600 kilo

tevens zijn er in de jaren 80 tourwagenklasse races geweest in duitsland waar de top pk's vd gti 16v boven de 300 lag, t is alleen een kwestie van tijd, geld en knowhow.
maar wij boeren lullen, met ons modaal inkomen kunnen volgens vw zelf zo'n 240 a 250 pk uit de motor halen.

mijn hoge top haal ik alleen door een goeie bak en door de auto helemaal te strippen.



210 pk ....toemaar....en dat alleen door een bak?? Joh het is toch wat..

Je word steeds vermakelijker, zelfs een R32 met méér vermogen komt amper aan die snelheden....

Je moet je eigen aanmelden bij een Formule 1 team, want daar zitten ze te wachten op mensen als jij, dan halen ze met het vermogen en de gewichten die ze daar hebben zeker een top van 450 á 500.....met de juiste bak natuurlijk

Dream on
Reply With Quote
  #18  
Old 31-03-2006, 06:46
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

dat wordt een foto van de kmteller op topsnelheid
Reply With Quote
  #19  
Old 31-03-2006, 08:17
16-ventiler 16-ventiler is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 368
Send a message via ICQ to 16-ventiler
Default

Misschien rijdt hij met 13" en platte banden?

Mijn 16v gti kr kwam niet verder dan 210km/u op de teller.
Had een vermogen van 137.8 pk (krukas) bij een kilometerstand van 278d. zonder revisie.
__________________
Gr Arnold

Golf 2 GTI 16v 1986
Golf 2 GTI 8V 1991 "Edition Blue"
Reply With Quote
  #20  
Old 31-03-2006, 08:18
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,668
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
dat wordt een foto van de kmteller op topsnelheid


En dan nog... M'n VR6'je haalt ook 255 op de teller, maar jij denkt toch ook niet dat dat de werkelijke snelheid is??
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum