Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 22-03-2006, 13:57
HermaN HermaN is offline
Forum Newbee

Default Verschil carrosserie golf C of Gti ??

Hallo,

ik kijk al maanden rond op dit forum.. ik ben van plan binnenkort dus ook een golf 1 aan te schaffen, En gewoon een flinke makeover te geven.

Nou heb ik 1 vraagje,

Is er verschil in het carrosserie van de golf C en de GTI ?? is de GTI sterker of??
Kan ik makelijk een andere dashboard + 16v in de Golf C monteren ??

Ik wil gewoon van een golf C een verse GTi tje maken.. Is dat mogelijk ??

En wat zijn nog meer de verschillen tussen deze 2. Waar ik op moet leten.

Groeten herman
Reply With Quote
Old 22-03-2006, 14:02
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

ff de zoekfunctie gebruiken Herman... zijn al genoeg topics over geweest....
Reply With Quote
Old 22-03-2006, 14:11
HermaN HermaN is offline
Forum Newbee

spijt me zeer... kheb niks kunnen vinden mischien zoek ik verkeerd ???
Reply With Quote
Old 22-03-2006, 14:53
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

verschil tussen GTI`s en DIESELS t.o.v. normale golfjes is dat ze op verschillende plekken meer lassen hebben, dit resulteert in een stevigere koets

Je kan heel eenvoudig een 16V in een golfje 1 hangen, helemaal leuk word het als je minimaal een 1.5 erin hebt, omdat de 1.1 en 1.3 de motorsteunen op een andere plek hebben. De 16V (neem aan uit een golf 2 of scirocco) past zo in de 1.5 steunen

Als je slim bent koop je een scirocco 2 met schade (stond nog eentje op marktplaats vanaf 500 euro). Koop je zo eentje, dan kan je alles overzetten in je golf, omdat de scirocco op basis van een golf 1 is gebouwd.
Uitlaat ff aanpassen, achteras eronder met schijven, benzinepomp eronder (alleen ff gti tankje zoeken), voorste remmerij eronder, remcilinder, blok, radiateur, alles past
Reply With Quote
Old 22-03-2006, 17:13
HermaN HermaN is offline
Forum Newbee

Jah ik dacht zo van als ik nou een golf C koop 1.1 ... Maar als je dan de motor steunen moet aanpassen is het wel jammer daarvan. Al zou dit wel aan te passen zijn..
En de carrosserie valt ook wel te verstevigen. Beetje meer werk lijkt me maar oke.
Zown golf 1.1 is namelijk goedkoper in aanschaf...

Vandaar dat ik erover dacht. Dus zown 1.1 kan je geen 16v 1.8 uit een golf 2 zo overzetten... Helemaal mooi is een G60..
Reply With Quote
Old 22-03-2006, 18:58
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by René
verschil tussen GTI`s en DIESELS t.o.v. normale golfjes is dat ze op verschillende plekken meer lassen hebben, dit resulteert in een stevigere koets

Geloof ik bijna niets van? komen toch allemaal van dezelfde band, enkel de extra's, type moter,steunen, etc...
Ze kunnen er toch niet meer aan lassen? is allemaal kostelijker

Wie kan dit bevestigen/tegenspreken (is nogal belangrijk,omdatk zelf een 1.1 wil halen )
Reply With Quote
Old 22-03-2006, 19:08
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by HermaN
. Dus zown 1.1 kan je geen 16v 1.8 uit een golf 2 zo overzetten... Helemaal mooi is een G60..

kun je wel, alleen het is bij een karosserie met standaard een 1100 cc (of 1300) "a hell of a job", zoals al eerder beschreven moeten de motorsteunen verplaatst worden, dus op een andere plaats in de motorruimte opnieuw vastgelast worden, dus daarom kun je beter een Golf 1 kopen waar standaard een 1500cc motor (of dieselmotor!) inzit, die 1500 (en diesel)blokken hebben dezelfde basis als zo´n GTI 16V blok (1,8 en 2L) alsook de GTI 8V blok en de G60, en dus passen deze blokken ook meteen in de motorsteunen van een standaard 1500cc.
Reply With Quote
Old 22-03-2006, 19:10
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by DeNB3rt
Geloof ik bijna niets van? komen toch allemaal van dezelfde band, enkel de extra's, type moter,steunen, etc...

Wie kan dit bevestigen/tegenspreken (is nogal belangrijk,omdatk zelf een 1.1 wil halen )

geen idee, `t lijkt me logisch wat je zegt, maar vraag op het forum hiervan eens na:

http://www.golf1-ig.de

Last edited by Rene´ : 22-03-2006 at 19:18.
Reply With Quote
Old 22-03-2006, 19:20
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Hoe wil je de auto gaan maken? Aangezien je een "punt" maakt van een motorsteun. Ik zou er vanuit gaan dat er hoe dan ook aan de wagen gelast moet worden. Kan die motorsteun toch ook prima meegenomen worden!? Werk heb je er toch aan...

Maar je hebt al eens vaker een motor omgehangen, kabelbomen, remmerij e.d. Het is natuurlijk wel handig dat je ook met een heel goed gevulde portemonee begint!

Maar iig succes ermee.
Reply With Quote
Old 22-03-2006, 21:13
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

Quote:
Originally Posted by DeNB3rt

kijk even bij de achteras rechts waar de benzinepomp komt of er de bevestigingspunten zitten [bij golf2 wel ]
Reply With Quote
Reply

Posting Rules