![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo ik heb een golf 19 TDI van 1994 met 245.000 op de teller.
Nu doet mijn aanjager het niet meer(op geen enkele stand) Zekering is goed en er staat spanning op de schakelaar. Kan er nog een relais kapot zijn of is de aanjager kapot? Zo ja hoeveel werk is het om hem te vervangen of te laten repareren ? wat kost een aanjager?Erg lastig nu het zo koud is en de ramen elke morgen bevroren! Mijn volgende probleem is het sturen! Bij de vorige apk heb ik de stuurpomp laten vervangen, omdat de auto heel zwaar stuurde. Als ik het stuur maximaal draaide begon de pomp te zingen. Nu de pomp vervangen is stuurt de auto nog steeds heel zwaar. Als ik er een stukje mee gereden heb gaat het beter en gaat hij lichter sturen maar ik blijf een tik voelen in het stuur. Wat kan dit zijn? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Geen idee:
Toch, tip: kijk je slangen effe na onder de kap, bij mij stuurde hij contant wat zwaar, bleek de slang lek te zijn..klein scheurtje... ![]() Toch succes!! |
#3
|
|||
|
|||
![]() kan de stekker aan de motor [kachelaanjager] zijn anders is het de weerstand in de kachelmotor zijn
is niet moeilijk er uit halen als je het weet???? |
#4
|
|||
|
|||
![]() komt dit vaker voor en kun je er gemakkelijk bij? Is de weerstand gewoon te vervangen of moet je dan de hele kachel vervangen?
groeten frank |
#5
|
||||
|
||||
![]() Kachelweerstand is wel los te vervangen...
|
#6
|
|||
|
|||
![]() ik heb begrepen dat de kachelmotor onder het handschoenenkastje zit, wat zou een voorschakelweerstand kosten?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Bij me golf 2 kost dit een kleine 60 euro.. dus gewoon ff op de sloop halen, of marktplaats checken..
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
kom je bij mij uit ![]() heb er wel 1 of 2 liggen |
#9
|
|||
|
|||
![]() waar kom je vandaan dan? mail me anders ff
frank |
#10
|
||||
|
||||
![]() een tik in het stuur.. tjah kan m ook in het stuurhuis zelf zitten
|
#11
|
|||
|
|||
![]() ik heb gekeken en gezien dat de rode draad die van de kachelventilator naar de voorschakelweerstand loopt is ingebrand9ook in het stekkertje) De grote stekker met diverse draden die op de voorschakelweerstand zit ziet er goed uit. Zou ik alleen de voorschakelweerstand moeten vervangen of ook de ventilator?
|
#12
|
|||
|
|||
![]() kijk eerst even of je op de grote stekker spanning hebt
|
#13
|
|||
|
|||
![]() zo vandaag voorschakelweerstand vervangen .nu blaast hij alleen op stand 4 !!!!
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb je dit inmiddels opgelost? Mijn Mk3TDi van 1995 heeft ook een probleempje met de ventilator schakelaar: hij werkt op stand 4 perfect, stand 3 soms, 1 en 2 kun je vergeten. Als ik op stand drie wat met de schakelaar frunnik, werkt hij op die stand meestal wel. Van Busdaddy heb ik zo'n weerstandding gekocht, die onder het dash kan klikken. Deze gaf vergelijkbare kuren. Na laten meten door een vriend: hij zou het wel moeten doen. Ik denk nu dat de schakelaar op mijn dash zelf niet zo best meer is. Is het veel werk om dat ding te vervangen, of te fixen? Heeft iemand misschien nog tips, een goede te liggen, of zijn ze nieuw niet zo duur? Jens
__________________
KCN regio Fryslân |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ik heb dit ook met een golf 3 gehad,
bij mij was het eigenlijk vrij simpel, de schakelaar maakte geen goed contact meer met het metalen plaatje erachter. na een middag voorzichtig buigen en proberen deed ie het weer perfect. als je het knopje eraf hebt en de auto op contact hebt kun je het al vrij snel merken of dit het is met je schroevendraaier ff dat kleine plaatje verschuiven en of aandrukken. Het klinkt hier ook of het daar aan ligt je hoeft er verder niks voor uit elkaar te draaien alleen het knopje eraf te trekken dus lijkt me de moeite waard om te proberen. |