#81
|
||||
|
||||
ja das opzich wel een idee, uitprinten en dan in de auto leggen (als je natuurlijk op zonnebloemolie gaat rijden dan )
|
#82
|
||||
|
||||
naja op elke plantaardige olie dan.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#83
|
|||
|
|||
huh dus als ik het goed begrijp is het nu zelfs legaal????
dus ze kunt me dan niet pakken en me een boete van ongeveer 500 euro aan de kont gooien aan welke aanpassingen moet k dan denken bij een 96ér polo 6n SDI?? en hoe zit het met het onderhoud verder dan? en het verbruik dan?blijft dat nog enigzins hetzelfde?? |
#84
|
||||
|
||||
Ik heb deze week nog zitten opzoeken, maareuh, een golfje 1 '83 1600 diesel, geldt hiervoor ook 50% (meer? minder?) of hoe mag ik het opvatten filter is van bosch als ik me nie vergis (bleek ook belangrijk)
|
#85
|
||||
|
||||
Jah, het is al een poosje legaal. Ben al zo vaak aangehouden de afgelopen maanden en kan gewoon weer verder rijden nadat ik over Artikel 2003/30/EG begin.
Quote:
Ik zou met dit weer zeker niet meer als 30% rijden, anders krijg je hem waarschijnlijk na een paar weken op olie gereden te hebben niet meer aan. Filters van Mahle (Knecht) gaan het langste mee. Ik zou sowieso gaan verwarmen anders blijf je pompen vervangen.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#86
|
||||
|
||||
Rotterdam, zaterdagmiddag 15.00 uur. De wegenwacht "schouwt"
zijn wijk en ziet een Ford Fiesta diesel met geopende motorkap. Een vertrouwd beeld.De gereedschapkist op het trottoir en mijnheer de student ernaast. Mijnheer heeft op het trottoir de Fiesta omgebouwd naar zonnebloem olie en ik krijg tekst en uitleg over de technische details. Twee warmtewisselaars, twee driewegkleppen, extra brandstof filter, extra tank etc. Binnen 5 minuten ben ik volledig op de hoogte. Fantastische brandstof mijnheer, gewoon in grootverpakking bij de c 1000 kopen. Enige probleem is de koude start en daarom moet je hem 1 minuut voor je de motor uitzet overschakelen naar diesel.Doe je dit niet, dan slaat hij soms niet aan, maar ach dat deed hij ook al toen hij nog gewoon op diesel draaide.Een kleinigheidje hou je toch wel... Een vriend van hem had het al opgelost. Zijn vrouw vergat altijd over te schakelen.Dus was er een vertraging ingebouwd. Als ze ging rijden moest ze de rode knop indrukken.Hierdoor bleef de motor een minuut nadraaien als hij werd afgezet en in deze minuut schakelde hij vanzelf over op diesel. Ik moet u zeggen dat deze man mij een plezierige dag bezorgde. Problemen waren er niet, slechts een opportunistische gedachtengang met een groot relativerend vermogen. Mijn vrouw zou in staat zijn om mij te "vier en delen" als ik een knopje in de auto zou bouwen om haar vergeetachtigheid te compenseren. Gelukkig zijn er ook nog vrouwen die gewoon trouw doen wat hun man zegt.... Mocht u ook belangstelling hebben voor de zonnebloemtechniek. Hij heeft mij wat informatie gegeven. Kijk eens op, http://www.pflanzenoeltechnik-emrich.de of op http://www.ppo.nu
__________________
Even voorstellen |
#87
|
||||
|
||||
Je kunt de boel ook zo aanpassen, dat starten op 100% PPO mogelijk is.
Niets vergeten, geen regelkleppen, maar andere, ingrijpende, aanpassingen aan verstuivers en gloeisysteem. (hogere inspuitdruk voor betere verstuiving, langere gloeisprialen die nog net niet in de ingespoten straal komen, 'na-gloei' functie, brandstofleidingen met enorme interne diameters en voor de opwarmfase een elektrische voorverwarming.. ) Voor als u duits kunt lezen: http://www.salatoel-kombi.tk
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel m*jn kant op!
|
#88
|
||||
|
||||
Ik heb een Golf2 diesel van 1984 en ik rij al tijden probleemloos op zonnebloemolie. Mijn gemiddelde literprijs is zo'n €0,83 en dan met een verbruik van bijna 1:20 kom ik voor een knaak en een bosje wortels de wereld rond..
Afgelopen winter heb ik 1 keer gehad dat een koude start heel moeilijk was, maar ja, toen reed ik ook bijna geheel op zonnebloemolie. Dat was iets teveel van het goede.. Ben trouwens nog nooit aangehouden en volgens mij valt dat ook wel mee. |
#89
|
||||
|
||||
Klinkt bekend. Ik rijd ook hardcore op 100% als het weer een beetje warm is, dus als ik na een aantal dagen werk op schiphol terug kom en ik merk dat het weer toch nog wat kouder is dan gehoopt, breekt het klamme zweet me alweer uit
Ooit toch nog eens de moeite nemen om ook een degelijk systeem in te bouwen.
__________________
Quote:
|
#90
|
||||
|
||||
Je mag aangehouden worden aangezien het niet legaal is.
Ik vind het niet slim van je wat je aan het doen bent. Je sloopt jouw motor. Ik heb na bijna 2 ton (met 2 motoren) op 100% PPO gereden te hebben het hele project gestopt. De motoren worden zo verschrikkelijk vies van de olie. Er onstaat een soort gum door de onvolledige verbranding en het afzetten van olie substanties in alle delen alvorens het verbrandt wordt. Ik heb geprobeerd pompen, verstuivers ed ultrasoon te reinigen met verschrikkelijk veel verschillende vloeistoffen en ik kreeg ze niet schoon. (gootsteen onstopper ging, maar nog moeizaam) Zie het maar als tip als je de motor langer heel wilt houden. Ik doe trouwens geen reparatie aan auto's die op PPO of WVO gereden hebben. Dan kan het niet meer uit door de extra benodigde tijd die het schoonmaken en analyseren van het probleem kost.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#91
|
||||
|
||||
Dus ik moet maar geen PPO gaan rijden in de frankenstijn TD dan Bert?
__________________
Quote:
|
#92
|
||||
|
||||
Zou ik niet doen, maar goed zelf weten.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#93
|
||||
|
||||
Ook niet wat 'onschuldig' mengen? Mijn T3 en Golf 3 rijden beide iets van 10% zonnebloemolie, is dat nog schadelijk Bert?
|
#94
|
||||
|
||||
dan heb je in plaats van veel zooi een beetje zooi.... Denk niet dat jij het verschil merkt in slijtage met en zonder bij zo'n lage percentage.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#95
|
||||
|
||||
Quote:
Klein rekensommetje leert dat je op 100D km 2000euro bespaart. Kun je voor dat geld geen motor reviseren(zelf dan!)Ja toch!? kost denk ik nog wel iets minder.Mocht hij langer meegaan dan 100D is het alleen maar winst. ZO behou je een nieuwe frisse motor die zeker weer 2 jaar mee kan. Dus het loont wel degelijk denk ik.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#96
|
||||
|
||||
Niet als je zoals ik toen dagelijks tegen de 550km reed. Dan ben je om de dag bijna 1.5 uur bezig met tanken en dergelijke. Daarnaast heb je meer afval en ook tank en leidingen raken vervuild.
Maar goed gewoon er mee doen wat je zelf wilt, het is een tip!
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#97
|
|||
|
|||
Ik wil het ook eigenlijk proberen... maar de moeite die het tanken kost, het relatief kleine prijsverschil (ofja, na veel km wordt het verschil wel groot) en de zooi die het schijnbaar oplevert houden me er nog vanaf...
|
#98
|
||||
|
||||
een kever in brazilië rijdt ook op alcohol een VW boxer schijnt er goed tegen te kunnen en als ze in brazil alcohol rije dan zal het ook wel nie duur zen. het is niet helemaal natuur vriedelijk omdat je het moet stoken mr ja dan kunde eens die grote ventilatoren (windmolens) gebruiken.
__________________
GAAANK is allez Remme is angst |
#99
|
||||
|
||||
Zit op dit moment in Brasil, en inderdaad tot wel de helft van de auto's rijdt hier op alcohol. De prijs scheelt vrijwel niets met benzine overigens, maar het loopt wel schoner.
Nadeel is dat het toch wel slechter loopt, starten blijkt zowiezo een probleem te zijn. Wat wel mooi is is dat veel modernere auto's (zo ook de Foxjes en Gols etc) FLEX zijn, d.w.z. zowel op benzine als op alcohol lopen...en dat zelfs gemixt in één tank!
__________________
Quote:
|
#100
|
|||
|
|||
Quote:
Kom maar ns n keer kijken stijn! Woon in Haarlem en heb een billig maar functionerend systeem in mn jetta td. Grtn! |