#1
|
||||
|
||||
bouten remklauwen verwijderen spoed!!!
hallo ik ben bezig om nieuwe remblokjes te monteren voor maar ik krijg 3 van de 4 inbusbouten niet los iemand een oplossing??
|
#2
|
|||
|
|||
rubber kapot maken en er een griptang op zetten
wil dat niet lukken een M8 moer er op lassen |
#3
|
||||
|
||||
heb er al 1tje los had ook boutjes maar was m6 en die brak maar heb er 1 inbusbout haaks opgelast en is zojuist losgegaan nu nog de andere kant, en dat zijn er 2.
maar er moet toch nog wel een andere manier zijn? hoe doen ze dit bij de dealert? |
#4
|
||||
|
||||
imal, lekker laten weken..
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#5
|
||||
|
||||
Een harde klap op de kop. Daar wil ie nog wel eens van losschieten. Een andere oplossing is om ze warm te maken. Met een brander, maar ook een verfstripper werkt prima.
Succes |
#6
|
|||
|
|||
schoon maken van binnen
imbus doppie erin slaan emt de hamer.. rateltje erop en trekken maar.. ik heb ze altijd nog los gekregen...
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned. - 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk - 1990 VW Corrado G60 - 1989 VW Corrado 2.0 8v - 1986 VW Polo Steilheck 1.05 |
#7
|
|||
|
|||
schoonmaken van binnen, inbus dop erin slaan, inspuiten met roestoplosser (Free of iets dergelijks) na10 minuten noges inspuiten, als ze DAN nog niet los willen zitten ze vastgelast...
|
#8
|
|||
|
|||
Ik vind het ook echt een slecht ontwerp zoals het nu in elkaar zit, maar ja, wie ben ik?
Goed schoonmaken en inspuiten is da way to go. Daar moet je dan wel even de tijd voor nemen. Daarna kun je altijd nog je toevlucht zoeken tot de wat grovere maatregelen...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#9
|
||||
|
||||
misschien een domme vraag:
als ie nou eindelijk die bouten dr uit heeft gewrikt, en hij knapt t hele zootje op dus roest draf, mooi lakken... dan heeft die lak toch ook een bepaalde dikte? komen de schroeven dan niet weer opnieuw vast te zitten? of is t niet zo nauw gepast? |
#10
|
||||
|
||||
lakken? Hoezo?
Niet doehoen! of, als t om de optiek gaat: alleen de zichtbare delen. Alle pasvlakken afplakken.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
daar was ik al bang voor, dan past t zeker niet meer of wat? ik wilde dr ook aan gaan beginnen, gelukkig dat ik t vtv te horen heb gekregen! danku!
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#12
|
||||
|
||||
Wat is nederland dan kut als het gaat om weer.
Al die vastgerotten onderdelen. Ik heb er in portugal geen 1 probleem mee kwa lostrekken van bouten moeren enz. En dat heeft gewoon te maken met het weer. Hier kennen ze geen bezouten wegen. Dat schilt aanzienlijk.
__________________
|
#13
|
||||
|
||||
het is uiteindelijk allemaal goed gelukt andere kant ging beter had er gewoon een oude inbusbout haaks opgelast en ingespoten ff wachten en toen ging hij gewoon los, maar inderdaad zout is niet best en aangezien ik veel rijd komt er ook veel zout bij.
|
#14
|
||||
|
||||
en over 1 1/2 a' 2 jaar wordt de hele auto toch uit elkaar gehaald en wordt alles grondig gereviseerd
|
#15
|
||||
|
||||
Klein beetje kopervet erop als je ze terug erin draait, gaan ze de volgende keer zo los. Of gewoon HEEL geod schoonmaken, zowel de bout als het boutgat. Gaan ze de volgende keer ook makkelijk los
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#16
|
||||
|
||||
krijg je trouwens die rubbers en plastic bussen wat om die imbussen heen zitten nog ergens nieuw?
|
#17
|
||||
|
||||
heb nieuwe bouten gehaald bij de dealert en kopervet gebruikt dus die zullen de volgende ronde wel los gaan, die rubber bussen heb ik er niet nieuw opgezet heb met t lassen aan die bouten een plantengietertje er bij gehouden dus rubbers zijn niet verbrand
|