#1
|
|||
|
|||
middendemper 16v tegendruk?
Krijg binnenkort een spaghettispruitstuk achter de 16V kr, het schijnt nog wel aardig winst op te leveren, maar geld dat ook als er nog wel een midendemper onder blijft zitten? Wil nl niet doof worden, maar wel dat het spruitstuk zijn max winst kan halen...iemand n idee hierover? Of suggesties?
|
#2
|
||||
|
||||
Open demper met dempingsmateriaal zal naar mijn mening altijd beter zijn voor de flow dan origineel... Maar correct me if i'm wrong !
|
#3
|
|||
|
|||
alle dempers er tussenuit een aan het einde een goede einddemper
|
#4
|
||||
|
||||
Hij wil ook weer niet teveel lawaai...Ik weet niet of dat veel uitmaakt, alles ertussenuit?
|
#5
|
||||
|
||||
spaghetti geeft nog behoorlijk merkbare winst icm met originele dempers, hoor...
herrie staat niet gelijk aan pk-winst |
#6
|
|||
|
|||
is er nog een alternatief wat middendemper betreft? Zeg maar een absorptie demper? ( geperforeerde buis met glaswol erom)
|
#7
|
|||
|
|||
door de midden demper kan je gewoon door kijken en dit is een absorptie demper.
Dus ik zou zeggen gewoon laten zitten zolang het van het zelfde materiaal is. Het is geen schottendemper! |
#8
|
||||
|
||||
geloof mij met 1 demper is het geluid te luid, temninste dat vind ik, met 2 absortiedemper waar je dus doorheen kijkt monteren is het geluid alsnog hard maar niet irritant
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#9
|
||||
|
||||
Buizen met een grotere diameter kunnen denk k zo ook al wat uitmaken, en dat zorgt niet altijd voor herrie
t beste voor t vermogen is t als je na t spuitstuk alles weg laat, dan krijg je wel herrie... dus logische conclusie: hoe minder tegendruk hoe meer power dan moet je dus alles weghalen zonder dat t te luid wordt... |
#10
|
|||
|
|||
Ik heb nu als enige demper alleen een einddemper (originele), met KR spaghetti (zonder kat) vooraan, rechte pijp van supersprint ipv tussendemper en een middendempervervanger van supersprint. Ik kan je verzekeren dat er dan vervelende resonanties optreden (toevallig ook bij 120 kmh, zeer irritant). De oorzaak zit 'm hier met name in het weglaten van de middendemper.
Ik kan begrijpen dat een ander het fantastisch vindt, maar rij maar eens paar uur op de snelweg, dan stap je met hoofdpijn uit.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
precies, rij nu tijdelijk ook in n KR 16v, toen ik m kocht zat er van voor naar achter een rvs buis onder, alleen n einddemper van sebring... Als de demper koud is, gaat t nog, maar zodra ie warmer wordt krijg je echt hoofdpijn , om over de snelweg VOORAL BIJ 120km/u nog maar niet te spreken... |
#12
|
|||
|
|||
is de diameter van de geperforeerde buis in je middendemper trouwens net zo groot als de rest v.h. uitlaatsysteem?
|
#13
|
||||
|
||||
heb bij me oude golfie altijd met plezier gereden, was een spaghetti dan allemaal pijpen en een eindemper van remus, heerlijk geluid, kon er wel mee leren leven, wist me pa tenminste toen ik nog thuis woonde dat ik er aan kwam, hahahahah
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
jah, mn buren ook hehe |
#15
|
|||
|
|||
...of je schoonmoeder
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|