|
|||
|
|||
krak bij snel wegrijden
ik heb sinds kort een krak bij snel wegrijden vanuit stilstand en dan voel ik tegelijkertijd getril op het stuur als ik rustig wegrijd ofzo hoor ik niets weet iemand wat dit zou kunnen zijn ? het duurt telkes ongveer een secondje.
de auto is een golf2 1300 grtz dimi |
|
||||
|
||||
Misschien een motorsteun? Is maar een gokje.
|
|||
|
|||
Quote:
zou dit een dure kost zijn ? en wat zijn de gevolgen op lange termijn ? grtz dimi |
|
||||
|
||||
Kan ook je uitlaat zijn die te laag hangt.
Meestal zijn dan die 2 strips waar je uitlaat aan hangt aan de achterkant van je blok kapot, hierdoor hangt je uitlaat op je stuurstang. Dit geeft een krak geluid in zijn 1 als je optrekt. Dus ff kijken naar je uitlaat en je motorsteunen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Daarvoor zou je even moeten wachten op de mensen die er echt verstand van hebben..
|
||||
|
||||
Als het een motorsteun is moet je hem wel snel gaan vervangen anders kunnen de andere ook gaan knappen, en raakt de motor in onbalans daar krijg je een hoop schade van
|
|||
|
|||
Quote:
bij een 1.3tje niet.. blok ligt anders en uitlaats spruitstuk zit aan de voorzijde |
|
||||
|
||||
Jup klopt en dan loopt die onder je blok door met een bocht bovenom je stuurstang . En hij zit met een beugel aan die bocht dmv 2 stripjes achter aan je blok gemonteerd.
En als die 2 stripjes kapot zijn ligt die op je stuurstang. |
|
||||
|
||||
Ik zeg nu niet dat dit het perse is. Maar voor Rogek ter verduidelijking. Nr 26 is dan kapot : 191 253 197 A / 191 299 147 Last edited by saus : 28-02-2006 at 16:58. |
|
|||
|
|||
okay sorry
ik vergeleek het met de polo van me meis... en daar ligt ie onder het stuurhuis door.. me wrong... weet iig dat bij een g60 met een kapotte voorste motorsteun het blok zover lkantelt dat het uitlaat spruitstuk ook bovenop het stuurhuiskomt... |
|
|||
|
|||
motorkap open en op de parkeerrem
in eerste versnelling of achteruit en voorzichtig proberen weg te rijden iemand even laten kijken wat het blok doet |
|
||||
|
||||
Kan toch ook een vastzittende rem zijn he. "krakt" los bij het weg rijden en trilt het stuur ff.
|
|
||||
|
||||
Lagersschalen versleten...Kijk ze maar even na, is het voor 98% zeker!
|
||||
|
||||
Centrale bout van aandrijfas, zou los kunnen zitten, wiel kan los zitten maar dit lijkt me onwaarschijnlijk, een motorsteun zou ook kunnen zoals enkele zeiden...
|
|||
|
|||
Quote:
weet nog altijd niet wat het is mijn garagist had ermee gereden en hij vertelde wat af te wachten tot het erger word het geluid. zou ik hier op vertrouwen? |
|
||||
|
||||
Ik zou eens luisteren waar het geluid eigenlijk vandaan komt...ga er bij staan en laat iemand anders eens wegrijden ofzo...Ga eens overal mee rammelen etc etc
|
|
||||
|
||||
Het is geen tikkerend geluid he?? Want dan zou ie ook bij scherp sturen lawaai moeten maken = een kapotte homkineet..
|
|
||||
|
||||
laatst misschien toevallig onderkant geraakt(uitlaat)? kan zijn dat de uitlaat tegen beschermbeugel van kat aankomt. bij wat meer gasgeven komt de uitlaat dan tegen die beugel, wat ook een krakgeluid kan veroorzaken.
|
|||
|
|||
nergens onderkant eraakt hoor maar heb dat al lang dat krakgeluid maar nu is het aleen iets meer maar ik moet echt wel snel willen wegrijden voor het te horen want het is niet altijd dat je het hoort ook.
homokineten kunnen het niet zijn wan bijde aandrijfassen zijn nog niet zolang vernieuwd |