|
||||
|
||||
Dagwaarde na de aanrijding was waarschijnlijk 300 euro. Dan is het rekensommetje handig;
Dagwaarde voor aanrijding: 1500 Dagwaarde na aanrijding: 300 Hou je de auto; 1500 - 300 = 1200 Tenminste, zo denk ik dat het zit
|
||||
|
||||
dus ik moet hem door iemand anders laten nakijken op 'waarde'
morgen komt de verzekering kijken wat het moet kosten... |
|
|||
|
|||
ja in nederland moet het door een expert (dus iemand die daarvoor bepaalde diploma's of kennis heeft ofzo?) gekeurd worden, die ook door verzekering aangesteld is, en aan de verzekering doorgegeven worden... correct me if i'm wrong.
|
|
||||
|
||||
hier ook,hij komt morgen kijken , wordt voorgesteld hem te fixen
|
|
||||
|
||||
das een aardig schadetje ja...
echt mooi balen man... ik heb vorig jaar ongeveer ook zoiets meegemaakt met mijn Golf 1 (zullen de meeste hier nog wel weten) ik had toen € 8000,- schade en gelukkig een taxatie rapport van € 10.000,- dus heb het toen gewoon uitgekeerd gekregen... dat wat net gezegd werd breng hem bij een restauratie bedrijf voor oldtimers das lang zo gek nog niet denk... succes met de reparatie als je evt spullen nodig heb pm dan even ik weet nog wel een adresje...
|
|||
|
|||
rekensommetje klopt idd. Bij total-loss verklaring (schadebedrag is hoger dan de dagwaarde van de auto) wordt de verzekering van de tegenpartij eigenaar van het wrak. Het bedrag dat wordt uitgekeerd is nl. gebaseerd op volledig verlies van de auto. Bij mij werd mijn auto op een veiling aangeboden op internet om de waarde na schade te bepalen. (300 euro) Dat bedrag gaat dus van de dagwaarde af (1500 euro) Dus hou je 1200 euro over.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Die laptop die in je auto lag is toch ook naar de filistijnen?? |
|
||||
|
||||
Stand van zaken, expert heeft 1000€ uitgeschreven, op zich al meer dan ik verwachte, maar we hebben verzet aangetekend en 1800€ gevraagd, volgens garage zal die 1000 sowiso wat stijgen dan, en wordt men golfje terug top! en beter dan ie was
Bedankt allemaal voor de steun, nu maar stukken gaan zoeken etc etc |
|
||||
|
||||
Iig is dit al wat beter nieuws
|
|
||||
|
||||
hee goed nieuws man! als ie straks weer klaar is meteen maar laten taxeren door een oldtimer taxateur!
|
|
||||
|
||||
Thx,
@ Freak, heb ik ook in men hoofd,zou hem eventueel volledig laten herspuiten tot ie top is! |
|
||||
|
||||
Quote:
Veel geluk met de reparaties aan je golf, en hopelijk word hij beter en mooier dan ooit Maar het is inderdaad wel makkelijk om hem gelijk volledig te laten spuiten, nu dat die 1ne kant toch gedaan moet worden... |
|
|||
|
|||
succes met de reparatie! Een auto waarin je nog bent gevoerd is natuurlijk uniek
|
|
||||
|
||||
pffff, brief gekregen van verzekering, expertise bureau gaat niet accoord met men vraag om meer money.
Ik moet een tegenexpertise laten doen, iemand ervaring hiermee en/of tips? |
|
||||
|
||||
klote, maar ik weet hier helaas niks over voor je
iig sterkte en veel succes ermee
www.hardleers.net | Photography//design//art//people Last edited by maartenunplukt : 13-03-2006 at 23:29. |
|
||||
|
||||
Ik doe wel eens reparatie werken voor verzekeringen.
Verzekeringen zijn een stel slimmen ratten. In jouw geval zal ik dit doen. Naar de vw dealer en een schaderaport maken. (Niet iedere vw dealer kan dat doen) Dat is een overseel raport. Een copie voor je zelf en het raport geef aan de verzekering. En dan is het bidden. su6
|
||||
|
||||
andere optie is opgeven aan de verzekering dat ingebroken is in de auto, en een heel zooi aan cd's gejat is
dat valt namelijk onder inboedel en je klrijgt hier meestal een standaard bedrag voor van om en nabij de 300 euro max bij mij was eens in de golf ingebroken en de hele audio was gejat en t dash naar de klote geholpen, alle kabels door, erg veel schade toen ik bij die meid van de verzekering aankwam zei ze me dat ik dan gewoon moest zeggen dat er buiten de installatie ook CD's gejat waren, dan kreeg ik tenminste nog iets dr voor terug geen schade rapport nodig trouwens!
|
|||
|
|||
@breadfan83, dat kan natuurlijk nu niet meer he, hij heeft al aangifte gedaan etc, zou beeeeetje verdacht lijken...
|
|
|||
|
|||
Heb je rechtsbijstand-hulp met je verzekering? Zo ja, dan regelen zij alles voor je. Maar zo te horen niet. Ik zou het maar aanvragen scheelt je hoop werk.
De eerste keer toen de expert was langs gekomen voor de taxatie van de schade was van de tegenpartij. Deze stelt een bedrag vast, ben je er niet mee eens kan je in beroep. Vervolgens geef je dat door aan jou verzekeringsmaatschappij, en dan sturen zij een expert. Dus iemand die aan jou kant staat. En deze stelt een bedrag vast, vervolgens moeten zij overeenkomen wat er dus uiteindelijk uitgekeerd moeten worden aan jou. Is het schade-bedrag niet verhoogd uiteindelijk door de second opinion dan moet jij de kosten voor de 2e taxatie betalen. |
|
||||
|
||||
Quote:
had ik ook al, tot die miep van de verzekering belde met dit idee... dus dan maar effe opnieuw aangifte doen... is dr potverdomme 2 keer in één week ingebroken geen haan die daar naar kraait! k heb gewoon me geld gekregen toen...