Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-02-2006, 21:26
vwthomas vwthomas is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2004
Posts: 28
Default moter opbouw vraagje

goeiedag nou heb ik een golf3 gt met een 1.8 8v 90 pk's en schijven rondom
nu is mijn vraag past daar een 16v kr in is dat plug en play of hoe?

bvd

groetjes
Reply With Quote
  #2  
Old 22-02-2006, 21:28
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

utfs
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #3  
Old 22-02-2006, 21:29
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #4  
Old 22-02-2006, 21:36
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

dat wordt denk ik wel knippen en plakken
Reply With Quote
  #5  
Old 22-02-2006, 21:38
vwthomas vwthomas is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2004
Posts: 28
Default

@edward maare erin hangen gaat dat zonder problemen of moet ik de moterstunen aanpassen??
Reply With Quote
  #6  
Old 22-02-2006, 21:43
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

als ik zo ff in de bijbel blader zie ik wel overeenkomst met voorste motorsteun.
Aan de bak kant lijkt hij ook het zelfde te zijn en aan de andere kan achter (passagiers zijde) lijkt deze af te wijken.
Reply With Quote
  #7  
Old 22-02-2006, 21:45
vwthomas vwthomas is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2004
Posts: 28
Default

@ratfink sorry dat me nederland nie zo goed is kan ik ook nix aan doe pffff
Reply With Quote
  #8  
Old 22-02-2006, 21:46
vwthomas vwthomas is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2004
Posts: 28
Default

@edward thanx voor deze nuttige info!!
Reply With Quote
  #9  
Old 22-02-2006, 21:55
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

Reply With Quote
  #10  
Old 22-02-2006, 21:58
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Thomas..rustig..wat we door die ontzettend dikke plaat proberen te schreeuwen is dat je op dit forum een zoekactie kunt doen waarbij je in tegenstelling tot andere forums wel de juiste info kunt vinden.. dus gebruik ff de search button
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #11  
Old 22-02-2006, 22:00
vwthomas vwthomas is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2004
Posts: 28
Default

@richard thanx voor de info dit is allemaal nieuw voor mij snappie moet ut allemaal nog ff uitvogelen
Reply With Quote
  #12  
Old 22-02-2006, 22:06
Viperwin's Avatar
Viperwin Viperwin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 388
Default

Quote:
Originally Posted by vwthomas
@richard thanx voor de info dit is allemaal nieuw voor mij snappie moet ut allemaal nog ff uitvogelen


Snappie?

Reply With Quote
  #13  
Old 22-02-2006, 22:11
RATFINK's Avatar
RATFINK RATFINK is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,572
Default

Quote:
Originally Posted by vwthomas
ratfink wat ben je voor triest ventje joh ik stel een vraag en verw8 normaal antwoord heb je wat tegen mij of kerel dan kun je dat ook gewoon melden man!!!


Zoals Richard al zegt probeer eerst een search toets ( die zijn op elk forum hetzelfde trouwens en op dit forum werkt hij hetzelfde ).

En je taalgebruik kan wel wat minder, als je denkt dat je met dat soort uitingen wat bereikt heb je het mis.

Veel plezier met uitvogelen
__________________
Gimme fuel, gimme fire, gimme that which I desire
Reply With Quote
  #14  
Old 22-02-2006, 22:20
vwthomas vwthomas is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2004
Posts: 28
Default

@ratfink weet nie wat je verder dwars zit maar goed
en mijn taal gebruik is netjes verder nog wat te zeuren? laat ut me weten

en bedank ik vogel ut wel uit
Reply With Quote
  #15  
Old 22-02-2006, 22:25
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

beide blokken, de 1800 8V met 90PK alsook de 16V 1800KR zijn "EA 827" blokken, hier op dit forum ook wel de "big-blocks" genoemd. Een 16V erinbouwen moet dus zonder al teveel problemen mogelijk zijn, iig niet w.b.t de motorsteunen.
Reply With Quote
  #16  
Old 23-02-2006, 21:09
61 RagTop's Avatar
61 RagTop 61 RagTop is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 836
Default

hmm

snap dat niet hoor dat mensen een blok van een type 2 in een type 3 willen bouwen...

bedenk wel voordat je gaat denken over een ombouw,
dat je bij een hoop dingen zelf het wiel moet uitvinden....
Heb je genoeg kennis, genoeg handige handen dan kom je er vast wel uit...

ow en al bedacht hoe je de kabelboom aan moet passen?

edit : @ vwthomas : heyhey, respect voor de Ratfink he !
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look,
07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-)

Last edited by ventastic : 23-02-2006 at 21:14.
Reply With Quote
  #17  
Old 23-02-2006, 21:11
61 RagTop's Avatar
61 RagTop 61 RagTop is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 836
Default

Quote:
Originally Posted by Rene´
beide blokken, de 1800 8V met 90PK alsook de 16V 1800KR zijn "EA 827" blokken, hier op dit forum ook wel de "big-blocks" genoemd. Een 16V erinbouwen moet dus zonder al teveel problemen mogelijk zijn, iig niet w.b.t de motorsteunen.


niet helemaal mee eens,
probeer met enkel golf 2 motorsteunen maar zon blok in een type 3 te hangen...
dan kom je bedrogen uit, wordt echt een rommeltje dan,
het blok komt dan nooit netjes te hangen......
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look,
07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-)
Reply With Quote
  #18  
Old 23-02-2006, 21:19
snellesjaak's Avatar
snellesjaak snellesjaak is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 422
Default

* off topic* vind wel dat sommige mensen (de laatste tijd) snel op hun tenen zijn getrapt. Dat afkortingen niet gemeengoed zijn dat snap ik, maar om zo te reageren

*on topic*
Ik denk dat ventastic een goed punt heeft m.b.t een golf2 motor inbouwen in een golf 3. Is een 16v ABF of 8v ...uit een golf 3 geen optie voor je?
Reply With Quote
  #19  
Old 23-02-2006, 21:22
61 RagTop's Avatar
61 RagTop 61 RagTop is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 836
Default


yeah eindelijk een goede post door mij op volksforum



denk dat hij aan een kr denkt omdat de aanschaf iets makkelijker
en wellicht goedkoper is dan bij een abf blokje.....
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look,
07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-)
Reply With Quote
  #20  
Old 23-02-2006, 22:54
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by ventastic
niet helemaal mee eens,
probeer met enkel golf 2 motorsteunen maar zon blok in een type 3 te hangen...
dan kom je bedrogen uit, wordt echt een rommeltje dan,
het blok komt dan nooit netjes te hangen......


wellicht heb je gelijk w.b.t. motorsteunen, maar de 1800 8V 90PK b.v. motorcode "ABS" (heb ikzelf in m`n 3GT) en de 1800 16V m.c. "KR" (dus nog van de golf 2) baseren beide op de EA827, de z.g. "big-block". Hoe dat precies zit met de golf 2 en de Golf 3 weet ik niet w.b.t. dus de ophangingspunten, maar een 16 klepper in een Golf 1 met oorspronkelijk een 1500cc (dus ook "big-block") inzat, moet zonder problemen lukken wat betreft de ophangingspunten. Ik moet toegeven dat ik het meest bekend ben met de Golf 1
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum