|
||||
|
||||
5-bak in Golf 1300 van 1980
Ik wil graag een 5-bak onder mijn Golf 1.3 zetten, en nu weet ik al dat het een 085 type moet zijn. Maar hoe zit het met het schakelmechanisme?
In een ander topic las ik iets over 085 bakken van een Polo 86c, maar welke bak daarvan is het geschiktst? |
|
||||
|
||||
normaal moet het gaan met 1 vd golf2. heb er 1tje onder mijn golfje1 zitten dus...
gaat er deze winter weer vanonder. is oldtimer nu, dus minder km en dan vind ik het ni meer nodig. kom er toch alleen nog mee buiten als ik tijd heb schakelmechanisme is (denk ik) geen probleem, alleen het potje da onder de pook zit moet je overzette. anders kan je 5e of achteruit ni pakken
|
||||
|
||||
Clawfinger Vette muziek!!
Met een beetje aanpassen past alles
|
|||
|
|||
Bij een Golf 2 is het verschil met een 4 bak qua mechanisme 2 onderdelen.
Je kunt eens bij de dealer vragen, of iemand met Etka. Dan weet je het zeker.
|
||||
|
||||
Quote:
Clawfinger is zeker vette muziek! En inderdaad, met een beetje aanpassen past alles... maar het moet wel leuk blijven he |
|
||||
|
||||
Quote:
Bij de dealer kijken ze me aldoor raar aan als ik iets over Golf 1 vraag... net alsof dat niet goed genoeg is... Etka heb ik zelf wel, maar de tekeningen kun je niet zo veel van op aan, vind ik. Je kan natuurlijk wel de onderdeelnummers opzoeken en dan weer de onderdelen bestellen... Maar de vraag is of het dan ook past in een Golf 1... |
|
||||
|
||||
Quote:
Weet je zo ook welke bakcode je hebt? |
|
||||
|
||||
ik heb er geen flauw idee van. maar als ik het tegen morgen ni vergeten ben zal ik ff voor je kijken wat er opstaat.
het kan wel zijn dat je de steun van de bak moet aanpassen. hangt er van af welke je vind. er zijn namelijk 2 modellen gemaakt in de golf2
|
||||
|
||||
Quote:
Zou tof zijn als je ff kunt kijken! Ik heb nu al op verschillende sites gekeken en ik kom niet verder dan 1 passende bak van een Golf 2... Ik moet iig de startmotor aan de achterkant hebben zitten, ivm de vooroverhangende motor
|
||||
|
||||
5bak
Clawfinger,
Is het gelukt met de 5-bak? Heb zelf nl. ook een 1.3 van '80 en wil er een 5-bak in. tips? Harun |
|
||||
|
||||
Probeer eens info te vergaren bij Goldfinger.
Hij weet hier alles van, aangezien hij er ervaring mee heeft opgedaan met mijn 1100tje toen. Hij heeft het in een dagje gefixed volgens mij... Weet t niet zeker, want ik lag lam bij de Zwarte Cross |
|
||||
|
||||
OK Sponze.
Ik zal eens op auteur zoeken. Ben nieuw hier, zoals je wellicht kunt zien. Thx Harun |