Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-01-2006, 22:47
vrièt vrièt is offline
Forum Newbee

Default Welke velgen op een Golf IV SDI?

Eerst ff een intro ivm de SDI:

Momenteel rij ik met een 206 benzine. Ik doe sinds kort (nieuwe job) veel te veel km's om nog met een benzine rond te rijden. Ik was op zoek naar een nieuwe wagen (had een Golf 5 TDI in gedachten). Aangezien ik ook plannen heb om te bouwen, en dus daar voldoende geld voor nodig heb, was het dus een lastig moment om een nieuwe wagen te kopen EN te bouwen...

Mijn moeder besloot, onverwachts, dit weekend om een BMW 1 reeks aan te schaffen. Hierdoor is haar Golf 4 SDI vrijgekomen. Aangezien ze weet dat ik zinnens ben om te gaan bouwen, laat ze mij deze wagen zo goed als gratis over (net 4 jaar geworden).

Ik zou natuurlijk graag een TDI gehad hebben, maar dit kan ik eigenlijk niet laten liggen (gezien de bouwplannen), ook al is het maar een SDI.

Nu wil ik die toch iets of wat "mooier" maken...

En om dus een lang verhaal kort te maken; "Welke velgen zou ik hier kunnen opzetten, zonder al te veel "niet meer voorruit kunnen gaan, omwille van de grotere velgmaat" (momenteel ligt er een 16 duims vw velgje op)

Ik zou de wagen ook lichtjes verlagen (6cm).

Alle tips, info, ideas enzo zijn welkom!

en ja ik weet het; het is maar een SDI en hij is niet van de rapste (maar het was een goede zaak die mij voldoende euro's voor mijn huisje doet uitsparen)
Reply With Quote
Old 24-01-2006, 20:29
vrièt vrièt is offline
Forum Newbee

niemand?

het gaat mij niet zozeer om een model van velg... maar wel om de maat. mijns inziens, is een 17 het grootste wat ik op een Golf 4 SDI kan leggen (om er geen al te grote slak van te maken)
Reply With Quote
Old 24-01-2006, 20:33
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper

Send a message via MSN to Richard

dagje werk en er ligt een tdi in... nee 18 ers kunnen ook nog wel [ heeft ook met de hoogte van een band te maken. ].. hangt een beetje van je budget af..evenals verlaging..schroefset is net weer iets fijner dan een vaste verlaging kwa verstelling en de wagen op een mooi hoogte te brengen

BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Old 24-01-2006, 20:36
BBS-roy's Avatar
BBS-roy BBS-roy is offline
VW Guru

wat is de orgi maat velg en band heb zelf 6,5x16 met 205/55, net zo hoog als een 18er met niet al te hoge band.
denk dat je daar het beste van uit kunt gaan (en wat afwijken natuurlijk)
Old 24-01-2006, 20:40
BBS-roy's Avatar
BBS-roy BBS-roy is offline
VW Guru

ja ,had het kunnen weten Richard te laat te laat
Old 25-01-2006, 22:08
vrièt vrièt is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by BBS Tiran
wat is de orgi maat velg en band heb zelf 6,5x16 met 205/55, net zo hoog als een 18er met niet al te hoge band.
denk dat je daar het beste van uit kunt gaan (en wat afwijken natuurlijk)

dit is een uitstekende tip!

morgen eens kijken welke maat van band er juist op die 16 velg ligt! als een 18 duims plus een laag profiel evenhoog is als de 16 duims velg met hoog profiel, dan moet het dus goed te doen zijn om er een 18 op te leggen?

ik zou dan zowiezo zoeken naar een niet al te brede 18 duimer (hoe breder hoe trager...).

met een 17 duim gaan denk ik mijn wielkassen niet mooi gevuld zijn. hij moet ook niet tegen de grond schuren maar ik had toch een -6 (eventueel -8) in gedachten...
Reply With Quote
Old 27-01-2006, 13:24
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

Foto van de SDI?
Reply With Quote
Old 02-02-2006, 00:06
gerkenator gerkenator is offline
Forum Newbee

kijk eens op

http://www.dubmodder.com/app/welcome.html voor als je wilt weten hoe het staat als je je auto verlaagd of grotere wielen steekt

en kijk hier eens op
http://miata.net/garage/tirecalc.html voor als je wilt weten wat er veranderd als je grotere velgen of banden steekt werkt heel mooi

tenminste als deze koppelingen werken
Reply With Quote
Old 02-02-2006, 09:29
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life

mijn 15 inch wintervelgen met 195/65/15 zijn net zo hoog als 18 inch velgen met 225/40/18 banden erop...

dus ik neem aan dat jouw 16 inch maat gewoon net zo hoog is als een 225/40/18, je kunt trouwens ook gaan voor een 215/35/18 maar als je maar 6 cm gaat verlagen zijn de wielkasten niet zo mooi gevuld... (omdat de band platter is)

Succes...
Reply With Quote
Old 11-02-2006, 00:32
gerkenator gerkenator is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Kevin20v
mijn 15 inch wintervelgen met 195/65/15 zijn net zo hoog als 18 inch velgen met 225/40/18 banden erop...

dus ik neem aan dat jouw 16 inch maat gewoon net zo hoog is als een 225/40/18, je kunt trouwens ook gaan voor een 215/35/18 maar als je maar 6 cm gaat verlagen zijn de wielkasten niet zo mooi gevuld... (omdat de band platter is)

Succes...

trouwens 19"inch past ook wel, daar ga ik tenminste voor sparen, heb dat al eens gezien op een golf 4 dat waren audi a8 velgen.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules