|
|||
|
|||
Quote:
Weet iemand ook wat van ? |
|
||||
|
||||
Betaalbare Spijlbussen, gevarieerd aanbod:
http://www.bugsandbusses.be/NL/index.html Betaalbare Spijlbussen: johan thys, 00320495330933, carroserie.jt@telenet.be
|
||||
|
||||
Ga er in ieder geval wel vanuit dat je met een T1 10x zoveel kwijt bent als aan een T2...
|
|
|||
|
|||
Quote:
In welk opzicht bedoel je dat ? |
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij is dat wel een aparte uitgave. Molenari weet dat veel beter. Wat is de vraagprijs en wat moet er nog gelast worden? Kan je dat zelf? Wat wil je uitgeven aan een bus? Allemaal vragen die in mij opkwamen, dus denk daar eens over na. Bepaalde onderdelen voor een spijlbus (t1) zijn zeldzamer aan het worden. En iets wat zeldzamer is/word word helaas duurder. Volgens mij is plaatwerk nog wel redelijk te krijgen. (spijlbusmannen/vrouwen, vul eens aan...)
|
|||
|
|||
Quote:
bus kan ik kopen die ik wel goed ken en bus is al helemaal gelast op 1 klein plekje in de bus zelf dan verder is hij gewoon keihard moet alleen worden overgespoten dan en nieuwe bekleding erin etc.. |
|
||||
|
||||
Quote:
Onderdelen zijn een stuk duurder en zeldzamer. En daarnaast zal je veel sneller veel moeten lassen aan een T1. Tenzij je er 15.000euro voor betaald of die ene keiharde schuurvondst doet voor een prikkie.... Als dit geen probleem is voor je, een T1 is wel ubercool... en veel plaatwerk/onderdelen zijn bij bijv. Classicvwresto.com geschikt te krijgen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Silberfish is volgens mij een vrij luxe bus in de kleur zilver metallic met blauw velours bekleding, doorloop en allerlei extra's (schuifdak, chroom accentjes, rubber stootstrips op bumpers en volgens mij ook standkachel). Je ziet ze niet heel erg vaak. European Collectables had er pas één te koop:
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag Last edited by VWrijder : 19-01-2006 at 16:24. |
|
||||
|
||||
Zo als op de foto had ik in gedachten.
Golf Freak; ik weet uit eigen ervaring dat het laten spuiten van een bus wel prijzig is. (je drukt dus de kosten als je het zelf kan) Verder is originele bekleding best prijzig. (check www.c-c-b.nl maar eens, die importeren TMI bekleding.) Ik probeer je plannen niet af te schieten maar je even op wat dingen te wijzen. Een Silberfish-uitvoering is wel apart!! Als je het kan betalen zekers doen!!!
|
||||
|
||||
Huh? Op de bovenste foto geen camperdak en de onderste wel?
|
||||
|
||||
jaa dat zag ik ook al... er zit bij de bovenste wel een groot gat in het dak.. maar weer niet zo groot dat er een camperdak van voor tot achter in past!
|
|
||||
|
||||
origineel zit er een metalen schuifdak in een siberfish, maar dat gat ziet er groter uit.
Zowieso wel zonde een silberish met een camperdak...
|
||||
|
||||
waarschijnlijk zo'n dak, dat heeft maar een beperkt gat nodig. Het achterste stuk kan je bagage op leggen en zit gewoon op het dak geschroeft.
|
|
||||
|
||||
Tja dat gedoe met dat dak heb ik ook gezien. Ik weet er verder weinig van, behalve dat de foto's van het T2 forum komen van een advertentie.
Mischien kan Golffreak wat meer duidelijkheid geven?!
|
||||
|
||||
[QUOTE=Golf freak]ik kan een t2b silberfish '78 kopen voor weinig bus is hard, eigenaar heeft hem al gelast en zit nog 1 klein plekje wat nog gedaan moet worden voor de rest is zover om hem spuitklaar te maken. Moeten wel zeldzame bussen zijn?[QUOTE]
Golf freak, ben jij toevallig mr. aircooled op het LVWCN forum? http://www.lvwcn.nl/phpbb/viewtopic.php?t=1101
|
||||
|
||||
Quote:
Inderdaad, het lijkt op de foto alsof er boven de cabine ook nog een gat in het dak zit. Maar wie weet is dit gezichtsbedrog veroorzaakt door een zonneklep...ik hoop op het laatste. Dat geknip in die daken altijd En als je dan toch gaat knippen...dan lijkt een normaal bus-dak mij lekkerder wegknippen dan een schuifdak-dak.
|
||||
|
||||
Quote:
Klop klop, Golffreak ben je daar?