|
|||
|
|||
Golf 3, auto trekt naar rechts bij optrekken
Hallo,
Kan iemand mij vertellen waar de oorzaak kan liggen van het naar rechts trekken van de auto als je goed optrekt? Als de auto op snelheid is, rijd hij normaal rechtuit maar als je vervolgens snel accellereert dan trekt hij naar rechts en moet je door bijsturen de auto recht houden. Inmiddels is de rechter draagarm vervangen. Hiervan was het rubber kapot. Het wiel was toen hij op de brug stond gewoon naar buiten te drukken. Nu is dat dus niet meer zo en is het probleem voor de helft minder. De voorbanden zijn al gewisseld door andere banden dus daar zit het hem verder niet in. Het differentieel is ook goed. Het blijft echter vervelend en onrustig rijden zo. Ik heb suggesties gezien van motorophangingsrubbers die ruimte hebben. Kan dat? Zijn er nog andere zaken waar ik naar kan kijken? Bedankt alvast voor de suggesties.
|
|||
|
|||
Is opnieuw uitgelijnd?
|
|||
|
|||
Hey,
Uitgelijnd is hij nog niet omdat hij als hij op snelheid is geen zoekerig gedrag vertoont. Het is puur en alleen als je het gas intrapt om te accellereren.
|
|||
|
|||
En waar zou je dat het beste kunnen laten doen? Bij een profile tyrecenter, de vw garage, kwik ellende?
grtz.
|
||||
|
||||
Ik neem aan dat er geen verschil in zit waar je `t laat doen.
Heb `t toevallig laatst bij profile tyrecenter laten doen en een vriend van me ook tegelijkertijd daar, en `t is prima verlopen bij allebij... |
|
||||
|
||||
Dat zeg je wel zo mooi Dubweiser, maar de Snelle Bevestigers hebben er nog wel eens een handje van om de werkzaamheden wat minder nauwkeurig uit te voeren.
Zou gaan voor Profile
|
||||
|
||||
Quote:
Daar heb je zeker gelijk in, maar je zou er eventueel ook bij kunnen blijven en meekijken op de of alles in orde is. En de uitdraai natuurlijk even bekijken, dan ben je zeker van je zaak |
|
|||
|
|||
Bedankt!! Ga ik doen!
|
|||
|
|||
Okee de Golf is uitgelijnd bij Profile Tyrecenter. Knap stukje werk want hiermee is het probleem met 98% verminderd. Super!!
Bedankt voor de suggesties! Grtz, Ronald.
|
||||
|
||||
98% vermindert? dus er zij nnog steeds bedrijven die te stom zijn om uit te lijnen.... (zit nog al eens evrschil in. vooral in de manier hoe ze met je eigendom omgaan)
hoewel ik hier niet over kan oordelen, is het ook mogelijk dat je achteras niet helemaal recht is. of hij is krom, of hij is niet recht gemonteerd. dit kunnen ze ook zien bij uitkijnen of de achteras recht is. je kunt, als hij niet krom is, de as uitbouwen en de bevestignigen (gaten) beetje opboren. dan beetje kutten tijdens uitlijnen tot hij precies goped zit en dan vatszetten en klaar. |
|
|||
|
|||
Er zitten twee verschillende achterbanden op. De voorbanden waren ook niet nieuw meer en de auto heeft al 195000 km's op de teller. Al met al vind ik dat ze goed werk geleverd hebben. Vanzelfsprekend zal het altijd beter kunnen maar dan zou ik ook wat geld moeten uitgeven om alle andere factoren uit te sluiten. Dus meteen nieuwe banden en dergelijke..
|
||||
|
||||
twee verschillende achterbanden verklaart veel...
|
|
||||
|
||||
Mag niet eens voor de apk...
|
|||
|
|||
De maten zijn gelijk alleen het merk is anders.