Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-01-2006, 16:38
dimivk dimivk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 24
Default koppaking lek ?

ik heb een golf 2 1.3 en laatst zag ik aan linkerkant van koppaking vooraan dat er wat olie uitkwam ook heb ik problemen dat hij lang op drie poten draait als hij koud heeft en dat hij soms echt niet vooruit gaat als ik gaspedaal intrap en hevig schokken de eerste kilometers.ook heb ik dat de uitlaat enorm stinkt. Nu heb ik dernet nog gemerkt dat er witte mayo onder mijn olievuldop zit maar koelwater is zuiver nog. zou dit kunnen duiden op lekke koppaking? verdelerkap rotor bougies en bougiekabels zijn vervangen.

en als het koppaking is, is het dan maklijk zelf te doen?

grtz dimi
Reply With Quote
  #2  
Old 15-01-2006, 16:45
cabrio82er's Avatar
cabrio82er cabrio82er is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 524
Default

Kijk eerder even naar de choke van je carburateur. Op 3 cilinders lopen en stinken duid eerder op een veel te rijk mengsel/ te weinig lucht. Witte mayo kan ook komen door het niet goed warm worden van de motor, het zou in principe weg moeten gaan na een lang stuk snelweg.
__________________
Corrado G60 1991
Reply With Quote
  #3  
Old 15-01-2006, 16:48
cabrio82er's Avatar
cabrio82er cabrio82er is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 524
Default

Golf 1.3 is injectie toch? Dan durf ik zo niet te zeggen wat je problemen veroorzaakt. Ik heb het vaak gezien met carburateurs, van injectie zou ik het niet weten.
__________________
Corrado G60 1991
Reply With Quote
  #4  
Old 15-01-2006, 17:04
dimivk dimivk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by cabrio82er
Golf 1.3 is injectie toch? Dan durf ik zo niet te zeggen wat je problemen veroorzaakt. Ik heb het vaak gezien met carburateurs, van injectie zou ik het niet weten.

is met carbu, ik zal anders ééns kijken voor filmpje te maken van het draaien als hij koud heeft maar koppaking is dus niet zeker?
Reply With Quote
  #5  
Old 15-01-2006, 22:49
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

"dikke mayo" duidt er volgens mij op dat er water/koelvloeistof in je blokje zit .

Oftewel er lekt koelvloeistof naar je blok in dus is je koppakking kapot . De koelvloeistof vervuilt hier idd niet door. Bij bijna iedere garage kunnen ze dat heel makkelijk meten door een co2 meting.

En koppakking zelf doen; ja moet je vooral zelf doen...
Reply With Quote
  #6  
Old 15-01-2006, 23:03
dimivk dimivk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 24
Default

volges wat ik al eb geleze is het makkelijk zelf te doen
volg zelf mechanica in skool en heb vroeger nog aan scooter ewerkt dus is wel haalbaar zeker? rechtover mij is garage en ken die garagehouder goed dus zal ik wel wat materiaal moge lenen .
Reply With Quote
  #7  
Old 15-01-2006, 23:16
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

volgens mij valt het wel mee, als je je auto maar ergens weg kunt zetten waar er geen vuiligheid in je blokje kan komen en kijk goed hoe alles zit. dan moet t wel lukken denk ik als je de tijd er maar voor neemt en zorgt dat je alle pakkingen en bouten bij de hand hebt, net als wat gereedschap
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #8  
Old 16-01-2006, 09:27
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

Als je hem gaat vervangen, laat dan wel je kop vlakken, anders kun je volgende maand opnieuw je koppakking vervangen. En dat is verkeerd bezuinigen.

Die witte smurie is vaak vocht in olie die er niet uit komt omdat je alleen maar kleine eindjes hebt gereden. Een aantal lange ritten maken en je zult zien dat de condens uit je olie dampt en via de ontluchting uit je blok is.
Dit hoeft echt geen koelvloeistof te zijn.
Reply With Quote
  #9  
Old 16-01-2006, 16:18
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Ja en gebruik nieuwe bouten want een kop zit vast met rekbouten
en draai ze aan met een momentsleutel etc etc
Reply With Quote
  #10  
Old 16-01-2006, 17:47
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

De witte smurrie is gewoon condens van de olie. Idd gaat dit weg bij lange stukken rijden, door korte stukjes alleen erger.

En je ziet er olie buitenuit komen?? Het komt niet toevallig van de kleppendeksel?
Meestal willen VW motoren nog wel eens zweten, dus een beetje olie is niet erg.
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #11  
Old 16-01-2006, 19:15
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

waar lekt ie?

vooraan bij de motorsteun aan de kant van de distributie? hebben ze allemaal wel een beetje, niet echt lekken maar eerder zweten. je kan proberen door eens onderhoud te doen en dan een eind gaan rijden zodat alle condens zeker wegkan.
controleer ook eens de carterontluchtingsslang of ie niet verstropt zit, als dit het geval is kunnen de gassen die opgebouwd worden in je carter niet meer ontsnappen richting carburator.

je moet niet altijd meteen het ergste vrezen
__________________
Polo 1.0 '89 Fox

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-


Grtz Michael
Reply With Quote
  #12  
Old 17-01-2006, 00:10
dimivk dimivk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by Moroder
De witte smurrie is gewoon condens van de olie. Idd gaat dit weg bij lange stukken rijden, door korte stukjes alleen erger.

En je ziet er olie buitenuit komen?? Het komt niet toevallig van de kleppendeksel?
Meestal willen VW motoren nog wel eens zweten, dus een beetje olie is niet erg.

nope komt niet van bovenaf maat is maar klein beetje aan hoek waar distributieriem zit ga morgen eens binnen gan in garage en laten kijken ernaar
Reply With Quote
  #13  
Old 17-01-2006, 08:00
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

dat hebben wel de meeste daar dat ze een beetje zweten, dus dat het daar was vettig is van de olie, het moet er natuurlijk niet uitstromen e
__________________
Polo 1.0 '89 Fox

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-


Grtz Michael
Reply With Quote
  #14  
Old 17-01-2006, 10:35
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

Ik ben nu ook bezig met een 1.3 MH ( carb ) van mijn vriendin.
Die liep ook op 3 poten en er zat witte smurrie aan de dop.
Ook lekte die bij de koppakking op de hoek van de dynamo.

Dat lekken op die hoek is een euvel van die motor. Pas op dat je dynamo niet kapot gaat daardoor !!
Ik heb de compressie laten meten en dit bleek bij mij niet goed te zijn !! Ik zou dit ook ff laten doen !
Bij mij had die te weinig compressie omdat de kleppen niet goed afsloten. Ik deed water in de kanalen van de cilinderkop en het liep er via de kleppen gewoon uit ( ja nokkenas was ervan af , klepveren waren goed )

Een beun had wel de koppakking vervangen ( die was echt nieuw ) kwamen we achter, maar niet de kop gevlakt of de kleppen nagekeken ! Maak niet dezelfde fout !

Die smurrie onder de dop is gewoon vocht inderdaad.
Trek je peilstok er anders eens uit en houdt er even een aansteker bij. Als het knetterd is het niet goed.

Oja kijk ook ff je ontsteking na, of alle bougies vonken. Welke cilinder doet niet mee ? vonkt die wel. Spuit ff vochtverdrijver/wd40 in je verdelerkap endergelijke.

Succes

Last edited by saus : 17-01-2006 at 10:46.
Reply With Quote
  #15  
Old 18-01-2006, 17:52
dimivk dimivk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by saus
Ik ben nu ook bezig met een 1.3 MH ( carb ) van mijn vriendin.
Die liep ook op 3 poten en er zat witte smurrie aan de dop.
Ook lekte die bij de koppakking op de hoek van de dynamo.

Dat lekken op die hoek is een euvel van die motor. Pas op dat je dynamo niet kapot gaat daardoor !!
Ik heb de compressie laten meten en dit bleek bij mij niet goed te zijn !! Ik zou dit ook ff laten doen !
Bij mij had die te weinig compressie omdat de kleppen niet goed afsloten. Ik deed water in de kanalen van de cilinderkop en het liep er via de kleppen gewoon uit ( ja nokkenas was ervan af , klepveren waren goed )

Een beun had wel de koppakking vervangen ( die was echt nieuw ) kwamen we achter, maar niet de kop gevlakt of de kleppen nagekeken ! Maak niet dezelfde fout !

Die smurrie onder de dop is gewoon vocht inderdaad.
Trek je peilstok er anders eens uit en houdt er even een aansteker bij. Als het knetterd is het niet goed.

Oja kijk ook ff je ontsteking na, of alle bougies vonken. Welke cilinder doet niet mee ? vonkt die wel. Spuit ff vochtverdrijver/wd40 in je verdelerkap endergelijke.

Succes


nu gaat hij perfect , gisteren naar garage geweest en bleek pompje aan de choke niet meer te werken hij had nog een occasie carbu liggen en daarvan heeft hij dan een werkend pompje ehaalt en gemonteerd op de mijne en rijd nu als nooit tevoren ! En van die olie die daar wat lekt, is da teken dat koppaking niet lang meer zal meegaan ?

grtz dimi
Reply With Quote
  #16  
Old 18-01-2006, 19:34
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

als het daar enkel wat vettig is en er geen olie uitstroomt zou ik me niet te snel zorgen maken, de mijne heeft dat ook al een tijdje
__________________
Polo 1.0 '89 Fox

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-


Grtz Michael
Reply With Quote
  #17  
Old 19-01-2006, 18:19
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

Mooi dat hij/zij weer lekker rijdt

Die olie maakt inderdaad niet zoveel uit, zorg alleen dat het je dynamo niet te veel vervuild.
Maak het anders schoon op die hoek en kijk hoe snel het weer vettig wordt.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum