|
||||
|
||||
Schroefset rammelt
Hallo mensen, ik zit met een probleem;
ik heb 2 maanden geleden in Essen een schroefset van supersport gekocht voor mijn scirocco. Zelfde dag eronder gemonteerd, 2 dagen later laten uitlijnen. Ik had het idee dat hij altijd wel iets rammelde achter, dus dit leek me mijn uitlaatdemper. Ik geef toe dat ik wel en beetje laat ben met kijken maar ik heb hem dus vandaag op de brug gezet en nu blijkt dat linksachter iets speling op de demper zit. ik kan hem dus waar de zuiger in de demper zit iets kantelen, en dit geeft een tik. Dit lijkt me niet goed, of mag dat? Het is rechts iig. ook maar dan maar een heel klein beetje. Betekent dit dat mijn schroefset nu al naar de tiepoe is en ik dus de apk volgende maand niet eens door kom? mvg. Peter |
|
||||
|
||||
Hey Peter wat kut joh! , Heb je nog garantie op die dingen?
|
||||
|
||||
en daarom lieve mensen zijn de setjes in essen zo goedkoop.....ik heb voor mijn supersport 600 betaald....gekocht bij biesheuvel
niks aan te doen, heb het al vaker gehoord met setjes uit essen (afgekeurde partijen), lekke kapotte achterdempers...same story everytime
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
Heeft niets met Essen te maken maar met de leverancier. Op Essen staat ook een stand van KW denk je dat die ook afgekeurde partijen verhandelen?
|
||||
|
||||
zijn die dingen nog uit elkaar te halen? of is er een bedrijf die dit kan?
en losse achterdempers verkopen ze dan zeker niet? |
|
||||
|
||||
echt gevalletje van goedkoop is duurkoop dus.
|
|
||||
|
||||
Jammer dat er niemand is die het weet, maar ik heb hem toch uit elkaar gehaald. En nu blijkt dus dat er niks mis is met mijn "rommel" uit Essen. De demper in de Veerpoot zit gewoon vast met een moer, welke dus losstond.
Hier wat foto's ter verduidelijking: |
|
||||
|
||||
Olie of koelvloeistof in de buis gooien waar de demper ingaat. Zo vul je de ruimte op die er zit. Zal ie ook niet meer gaan rammelen . Succes!
|
|
||||
|
||||
OLIE dus liever, ipv koelvloeistof.
(bakolie nog beter)
|
|
||||
|
||||
hoho ik zeg niet dat het rommel is, ik heb er persoonlijk mensen over gehoord.....misschien heb je mazzel
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
Nou het probleem was gewoon dat de ring/bout waar je de demper mee in de veerpoot monteert los zat. De veerpoot vullen met olie zal weinig doen, want tussen de stang die in de demper beweegt en de bout om de demper in de veerpoot te bewegen zit ongeveer een mm speling, en dient dus enkel en alleen om het zaakje vast te zetten en niet om af te dichten.
@Jens, ik zelf vond da er die dag te veel sneeuw lag dus ben zelf niet meegegaan. ik heb mijn maten geld meegegeven en ze hebben de zet naar hun zeggen bij een stand van supersport gekocht. het lijkt mij dus sterk dat ze bij supersport hun naam op het spel zetten door afgekeurde setjes te verkopen. maar zoals ik al zei ik was er zelf niet bij dus weet niet eens zeker of er wel een stand van supersport was Last edited by petertje : 09-01-2006 at 16:32. |
|
||||
|
||||
wat kostten ze dit jaar? +-350 zeker?
|
||||
|
||||
Gelukkig maar dat hij niet stuk is. Scheelt je weer een hoop kopzorgen
Misschien kan je als je demper stuk of lek is zelfs nog een andere er in zetten. Staan daar toevallig nummers op die demper Peter?
|
||||
|
||||
er staan idd nummers op de dempers en de veren, dus het lijkt me dat die los te bestellen zijn.
|
|
||||
|
||||
als die setjes zo goedkoop zijn in Essen, hoeveel betaal je dan eigenlijk voor zown supersport schroefset hier in NL ??
deze gaat toch tot 120 of niet ?
|
|||
|
|||
zou crap geweest zijn als ze echt kapot waren geweest, heb ik voor jan l*l een half uur met die veren in m'n klauwen gelopen
|
|
||||
|
||||
hehehe idd, maar ben iig blij dat ze niet kapot zijn. ze waren waarschijnlijk aan beide kanten nooit goed vast geweest en verder losgetrild.
|
|
||||
|
||||
nou ja, als je na 2 maand al problemen hebt met zo'n setje, of dat er iets niet goed vastzit, is het m.i. geen kwaliteit.
maar gelukkig kun je het fiksen.. |
|
||||
|
||||
ik heb ook een setje voor de jetta gekocht op essen dit jaar.
er zit toch echt een garantie bewijs bij hoor. en er waren 2 stands. 1 waar je vanalles kon kopen fk lampen/schroefsetjes/chrome dingetjes enzo. en 1 waar ze echt van supersport zelf waren. die hebben ook een winkel enzo. staan ook op ebay. hier heb ik hem gekocht en daar zit het bewijsje bij. |
|
||||
|
||||
kun je toevallig geen gele koni's in zo'n set schuiven?
|