|
|||
|
|||
Hierbij de foto van de stroomverdeler. De andere gegevens moet ik even opzoeken.
|
|
||||
|
||||
Quote:
... graag gedaan
|
|||
|
|||
De bus is een T2b met een 1600 motor. De stroomverdeler is van het merk Bosch (0 231 168 015)
P.S. De motor maakt geen ongewone geluiden bij het starten. |
|
|||
|
|||
Hierbij ook een foto van het deel van motor waar ook de klemring van de stroomverdeler zichtbaar is.
|
|
||||
|
||||
hulp in de buurt
Misschien is er een volksforummer welke in de buurt woont en er een beetje verstand van heeft en er een blik op wil werpen. Waar kom je ergens vandaan?
|
|
|||
|
|||
Ik woon in Maartensdijk, dat ligt onder de rook van Utrecht. Als iemand er zin in heeft dan is hij/zij van harte welkom natuurlijk.
|
|
|||
|
|||
Nou, mijn bussie rijdt weer als de beste. Ik de nokjes op de stroomverdeler ring wat opgelast. Tevens zat er behoorlijk veel speling tussen de onderkant van de stroomverdeler en de ring met de nokjes. Daar heb ik een glijring tussen gedaan. Nu haken de nokjes weer perfect in de as die op de krukas draait. Na het afstellen van de onsteking rijdt de bus weer als de beste.
Ik heb de onsteking afgesteld met een lamp op de laagspanning van de bobine en op de massa. Ik de ontsteking bijgedraaid totdat de lamp ging branden. Daarna gestart en de motor draaide redelijk goed. Toen de motor warm was heb ik met draaiende motor de ontsteking nog iets bijgedraaid zodat deze beter liep (op het gehoor dus). Is dit voldoende of is het noodzakelijk dat ik de ontsteken even bij de garage laat afstellen met een stroboscoop lamp? Bedankt in ieder geval voor al jullie tips. |
|
||||
|
||||
Goeie oplossing!
|
||||
|
||||
Quote:
Das goed nieuws. Ken het principe niet echt zoals jij het beschrijft, maar ik zou nog ff met een stroboscoop lamp afstellen, dan kan je gelijk de juiste voorontsteking afstellen.