Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-12-2005, 08:14
MetPeter's Avatar
MetPeter MetPeter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 185
Question Wat blijft er waarom branden?

Ik heb een onduidelijk probleempje in het electrisch circuit van mijn T2. Tijdens het rijden brand er verlichting op het dashboard, waarvan de oorzaak mij onduidelijk is.

Het gekke is dat deze lampjes de ene keer wel branden, de andere keer weer niet of soms maar heel flauw aan zijn.

Het betreft het lampje van de accu (G) (links in de kilometerteller) en het lampje dat naast de verwarmingshendels zit (ook accu? of remoliedruk?).
Mijn accu laad wel gewoon op tijdens het rijden, de dynamo doet volgens mij dus wel z'n werk.

Heeft iemand dit probleem eerder gezien/meegemaakt?
Oplossingen zijn welkom!!
__________________
The only thing we do is surf . . .
Reply With Quote
  #2  
Old 05-12-2005, 08:30
Vonkr's Avatar
Vonkr Vonkr is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 44
Default

Als het acculampje brand is dit (waarschijnlijk) toch een dynamo probleem. Heb je de spanning gemeten die van de dynamo afkomt? Deze hoort ca. 14 volt te zijn, het kan zijn dat deze 1 a 2 volt lager is en dat daardoor je lampje af en toe oplicht > controleer even je koolborstels en kijk of alle elektrische aansluitingen in het gedeelte dynamo / spanningsregelaar / accu schoon zijn.

Ik weet niet welk andere lampje je bedoelt, als er een symbool bij staat van een oliekannetje dan kan het zijn dat je oliedruk aan de lage kant is > oliepeil controleren.

Suc6, Ronald
Reply With Quote
  #3  
Old 05-12-2005, 09:25
MetPeter's Avatar
MetPeter MetPeter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 185
Default

Ronald, dank je voor je reactie. Ik heb even een foto gemaakt van wat er aan blijft. Het oliepeil lampje is niet aan, maar dat spreekt inderdaad voor zich.


__________________
The only thing we do is surf . . .
Reply With Quote
  #4  
Old 05-12-2005, 10:36
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by MetPeter
Ronald, dank je voor je reactie. Ik heb even een foto gemaakt van wat er aan blijft. Het oliepeil lampje is niet aan, maar dat spreekt inderdaad voor zich.




Hoi peter,

Dat lampje naast je kachel handels zit daar volgens mij omdat het een brandweer bus is. (volgens mij dus niet origineel VW)
Het andere lampje is waarschijnlijk een dynamo probleempje, zoals Ronald al zegt even meten moet +/- 14 V zijn.

Optie 2 = De Boxer
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #5  
Old 05-12-2005, 11:31
MetPeter's Avatar
MetPeter MetPeter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 185
Default

Optie 2 is eigenlijk al optie 1 + 2 + 3 geweest!
Maar dan kom je bij De Boxer aan en dan zijn alle lampjes netjes uit!
Ik gaat zelf maar eens meten als ze wel aan zijn.

Bedankt.
__________________
The only thing we do is surf . . .
Reply With Quote
  #6  
Old 05-12-2005, 11:48
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

massapuntjes allemaal goed... wil nog wel eens rare lampjes laten branden als de massa niet 100% is.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #7  
Old 05-12-2005, 11:52
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Dat lampje is ter controle van je remvloeistof, is wel degelijk origineel.
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #8  
Old 05-12-2005, 21:04
Peppie's Avatar
Peppie Peppie is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 561
Send a message via MSN to Peppie
Default

Toch maar ff controleren dan....
Reply With Quote
  #9  
Old 05-12-2005, 21:58
MetPeter's Avatar
MetPeter MetPeter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 185
Default

Remvloeistof is OK, er zit voldoende in het systeem. Morgen ff een metertje kopen om het voltage van de dynamo te checken.
__________________
The only thing we do is surf . . .
Reply With Quote
  #10  
Old 16-12-2005, 20:54
leo leo is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 83
Default

Ik had hetzelfde probleem maar dan in mijn kevertje ,koolborstels van de dynamo vervangen en toen was het probleem opgelost. vr gr Leo
Reply With Quote
  #11  
Old 19-12-2005, 18:00
MetPeter's Avatar
MetPeter MetPeter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 185
Default

Gaat erop lijken dat ik hetzelfde zal moeten doen.
Bedankt voor alle tips
__________________
The only thing we do is surf . . .
Reply With Quote
  #12  
Old 20-12-2005, 17:51
Dienjo's Avatar
Dienjo Dienjo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 147
Default

kijk alsjeblieft uit bij het vervangen van de koolborsteltjes dat je het veertje er niet afwipt.
en ik kan het weten...
__________________
--------------------------------------------------------
---> I prefer to be called... "evil genius"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum