#1
|
|||
|
|||
olie lekkage
Hallo,
Ik heb een probleem met de auto golf 2 1.3 cab Ik heb een maand geleden mijn olie laten verversen. maar sinds dien lekt de auto olie bij koppaking. nu telkens al de auto stilstaat liggen er 2 kleine plasje van ongveer diameter van 2 cm op de grond. Kan de lekkage door de olie nieuwe olie komen? of betekend dit dat ik straks een lekke koppaking krijg? gr patrick |
#2
|
|||
|
|||
is waarschijnlijk je kleppendekselpakking vervangen door een rubbere pakking
|
#3
|
||||
|
||||
lekt ie langs de voorkant of langs de achterkant vh blok? mijn golfje2 1.3 lekte onlangs langs de rubber afdichting van het benzinepompje (kan je lang naar zoeken, ik spreek van ondervinding )
ik zou eerst ff alles goed nakijken vooraleer het ergste (koppakking) te gaan denken. hij kan nl op zoveel plaatsen gaan lekken als ie wat km heeft gelopen
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#4
|
|||
|
|||
bedankt voor jullie antwoorden.
de motor lekt aan de linker voorkant bij de motor. dan bij de pakking in het midden van de motor kwa hoogte. olie valt op bovenkant dynamo. |
#5
|
||||
|
||||
Vrij bekend probleem van een 1.1 en een 1.3 motor .....
In die hoek van de koppakking wil het olie kanaal nog wel eens gaan lekken .... enige remedie is om dan je koppakking te verversen ..... met lang doorrijden gaat je dynamo anders ook nog naar de eeuwige jachtvelden ..... Bij mijn weten is VW nooit echt met een oplossing gekomen voor dit probleem. |
#6
|
||||
|
||||
dat is idd een vrij bekend probleem. het enige voordeel is dat het nog een vrij makkelijk blokje is om een koppakking te vervangen. als je een beetje handig bent in die dingen ben je op een halve dag terug aan het rijden. alleen ff rekenig houden dat je de bouten van de culasse moet veranderen, dit zijn nl "rekbouten" dsu ze zijn best niet terug te gebruiken
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
voor de zekerheid kop even laten vlakken is niet zo prijzig en later geen gezeur als je een andere koppakking haalt geen imitatie pakken is wel een stuk goedkoper maar bestaat de kans dat het over een jaar weer is kijk even voor prijs op www.partsbase.nl Last edited by golf mkII 16v : 06-01-2006 at 08:27. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
In de golf 2 worden al geen rekbouten meer gebruikt, mits het een diesel is
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#9
|
||||
|
||||
Hallo ieder een ik heb ook olie lekkage bij mij Golf NZ moter volgens mij is het niet de nokkenaskeerring want die zit hoger ik heb nog niet gekeken maar als het me nokkenaskeerring is breng ik hem naar de dealer (ik blijf er natuurlijk wel bij staan haha) mogen ze het voor € 130,- maken het is toch een klote klusje en ze stellen hem meteen af. hij lek volgens mij niet op de koppakking want de olie zit hoger b.v.d. Tino
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Hey Tino, Motorblok afspuiten, en vervolgens goed in de gaten houden waar ie olie zweet. Dus niet na drie maanden de kap weer eens los, maar gewoon vanaf de wasstraat naar huis, en zoeken. Niets gevonden? Volgende dag weer eens kijken. Nokkenaskeerring is GEEN klote klusje, tenminste: als je 2 rechterhandjes hebt, of zoals ik: gewoon 1 linker en 1 rechter . Misschien t makkelijkste om (als ie toch binnenkort aan de beurt is) de distributieriem + waterpomp ook gelijk te vervangen: Die riem moet er namelijk af, en daarvoor moet de waterpomp even ontspannen. Dan is toch alles los... Maar goed; ik heb geen idee hoeveel technische handigheid je hebt: bij de dealer je auto laten onderhouden,.. moter ipv motor.. Who Knows.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#11
|
||||
|
||||
Ik kan heel wat aan me Golfje sleutelen maar ik heb het erwel voor over en ik laat ook mijn snaren vervangen dan heb ik weer 2 jaar garantie. Normaal rij ik altijd diesel en dan is het slim om je ditributie bij de dealer telaten doen want als ze dan een roetmeteting doen en hij knapt kan je het onder die garantie laten repareren ook al zeggen ze dat als er bijde roetmeting iets knap dat niet onder de garantie valt tijdens de roetmeting maar dat maakt niets uit want je hebt 2 jaar van de distributiesnaar vervanging.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Roetmeting is volgens mij vaak eigen risico hoor...
__________________
Your Signature |
#13
|
||||
|
||||
ja dat klopt Dennis roetmeting is voor eigen risico maar daarom laat ik de snaren en waterpomp daar vooral vernieuwen en ook al gaat het dan stuk verhaal ik het op die 2 jaar garantie die ik had op de reparatie daarvan.
|
#14
|
||||
|
||||
Patrick, bij lekte en zweete ook van alles krukas en nokkenas keering en koppakking de Golf die ik kocht voor heel weinig had schijnbaar heel weinig onderhoud gehad en ik heb er te lang mee doorgereden dus dynamo stuk, gelukkig was zo'n beetje alles aan vervanging toe en ik heb veel bij de groothandel gekocht van Bosch met veel korting (30%)
|