#1
|
||||
|
||||
rare geluiden na verlagen
hoi,
ik heb dus met hulp van jullie beschrijvingen en tips de voorkant van m'n polo wat naar beneden gekiept. ziet er prachtig uit, rijd ook prima, maar ik heb schijnbaar toch iets verkeerd gedaan. als ik gas geef dan lijkt er iets te "kantelen" aan de voorophanging, als ik gas los laat kantelt het weer terug met een klonk geluid. dat lijkt me niet een ideale situatie, weet iemand misschien zo wat ik verkeerd heb gedaan? ik heb nog niet echt tijd gehad om er naar te kijken, maar dat ga ik morgen doen als ik thuis kom van school.. ik hoop dat jullie ideen hebben!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#2
|
||||
|
||||
klinkt toch als een motorsteun. Kan altijd gebeuren, wel typies dat dit na het verlagen is gekomen. Kijk er eens naar.
suc6 |
#3
|
||||
|
||||
Misschien dat er speling zit tussen de bovenste veerschotel en waar je veerpoot in de auto steekt? Je veerpoot is korter door kortere veren lijkt mij...
|
#4
|
||||
|
||||
er zitten ook kortere dempers onder dus dat zou geen probleem moeten zijn, kan alleen bedenken dat we het toplager niet goed in zijn zitting hebben gedrukt ofzo, maar dat gebeurt dan toch als je de bovenste moer aandraait?
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#5
|
||||
|
||||
wanneer je je veerpoot hebt gedemonteerd, heb je dan de rubber die in de carrosserie zit laten steken of is die er mee uitgekomen?
als de veerpoot er vanonder is kunt je door het gat die rubber zien zitten. de schotel die de veer op spanning houd gaat daarin draaien, dus als je die vergeten terug te monteren bent kan het zijn dat de volledige poot beweegt. als het dit niet is (als je zeker bent dat je die rubber er hebt tussensteken) alle bouten,moeren die je hebt losgehad eens nakijken en eventueel ook in 1 keer naar de motorsteunen.
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#6
|
|||
|
|||
Kijk of de schokdemper goed vast in de veerpoot zit, er zijn wel merken/types die qua behuizing net iets te kort zijn. In dat geval iets van het schroefdraad van de veerpoot afvijlen.
Verder: - toplager: moer met sleufjes misschien nog los, dat wil ook wel rammelen. Kun je zo ingebouwd van onder de motorkap controleren/herstellen. - rubber stabilisatorbevestiging/in draagarmen versleten? Beugeltjes stabilisatorstang goed vast? (denk wel om aanhaalmoment en niet onder spanning monteren) - veren goed in de schotels? Niet dat ze kunnen verdraaien.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
||||
|
||||
ik heb ook de toplagers (rubber dus) gedemonteerd en daarna naast de auto de complete poten in elkaar gedraait en onder de auto gezet, daarna boven de schoteltjes er weer op.
de sleufmoertjes zijn volledig vast gedraaid, de bovenste moeren ook. stabi-stang zit goed vast. de veren volgens mij ook, maar dat ga ik controleren als ik thuis kom.
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#8
|
||||
|
||||
Nieuwe toplagers geplaatst ? Die willen nog wel eens na jarenlange trouwe dienst na de uitgebouwde staat speling vertonen .
|
#9
|
||||
|
||||
die zitten er net een half jaar onder, nieuw gemonteerd tijdens montage van verlagingsveren..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#10
|
||||
|
||||
Geen veren die iets verdraaien en door sturen weer in de schotels schieten?
|
#11
|
||||
|
||||
dat ga ik vanavond checken, dan kan ik weer droog staan en hoef ik niet in de sneeuw te gaan prutsen.
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Sneeuw? woon je in Oostenrijk? Hier is alle sneeuw allang weer weg |
#13
|
||||
|
||||
hallo..
zijn het niet je heumeau kineten ??.. deze hebben jaren in dezelfde stand gestaan en nu door het verlagen verander je de stand... dit geeft vaak het 'klonk' geluid .. succes |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
hier ligt nog genoeg, bij mij op de oprit komen ze niet strooien jammer genoeg.. @cabrio16V ik ben maar 2 cm verder naar beneden gegaan, dat moet toch niet uitmaken?
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Geeft dat niet meer iets van een ratelend geluid? |
#16
|
||||
|
||||
ok, het geluid is wat minder als gister direct na het verlagen. de rechter stuurkogel had een dolle draad, dus die heb ik net vervangen en dat scheelt ook weer wat.
je hoort en voelt nu nog steeds wel een gekantel, maar dat is niet meer dan ik al had voor het verlagen..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#17
|
||||
|
||||
Keertje uit laten lijnen doet ook wonderen
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
is dat mogelijk dan ? |
#19
|
|||
|
|||
na verlagen altijd laten uitlijnen.
maar heb je de motorsteun rubbers al na gekenen?
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#20
|
|||
|
|||
Niet alleen mogelijk, ook noodzakelijk
Helaas is origineel alleen de sporing in te stellen. Wat ik aan kan raden zijn andere steunen voor de stabilisatorstang aan de voorzijde. Hiermee komt de stang iets verder naar voren wat de ophangings-geometrie weer wat meer in de richting brengt zoals het moet zijn. Door het verlagen komen de veerpoten namelijk meer rechtop te staan. En het laat wat minder beweging toe van de stabi, én het verhindert schuiven van de stabi in de bevestiging. Dat zijn de zogenaamde "Wellems"-blokken, te koop via: http://www.g-ladertechnik.de (shop) Er zijn ook andere toplagers te krijgen ([url = http://www.vwtuningsalzmann.de/SeitePolo8.htm]Salzmann[/url]), die verstelbaar zijn. Dit uiteraard monteren voor het uitlijnen, en dan het geheel zo laten afstellen volgens de originele camber/caster/sporing (volgens G40-waarden, weet zo alleen niet de verschillen, zijn er echter wel).
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |