Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-11-2005, 17:25
Raymond dellink Raymond dellink is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2005
Posts: 8
Default uitvallen golf 1 1600 gti

mijn golf valt op de gekste tijden uit
het is een 1600 motor met een electronische ontsteking.
toeren teller valt helemaal dood dus ikzelf denk dat het een probleem met de ontsteking is
wie heeft hier ervaring mee??????
Reply With Quote
  #2  
Old 01-11-2005, 17:34
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

is je accu wel goed heb ik vaker gehoord bij andere autos en dan was vaak de accu kapot
Reply With Quote
  #3  
Old 01-11-2005, 20:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

ontstekings module te warm???
Reply With Quote
  #4  
Old 03-11-2005, 12:45
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Ik weet niet, maar ik denk op het moment van uitvallen het slimste is om te kijken of ie dan nog vonkt............ voor het zelfde geld ie het een brandstof probleem
Reply With Quote
  #5  
Old 03-11-2005, 13:10
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Contactslot?
Hall-sensor zou ook nog kunnen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #6  
Old 03-11-2005, 15:20
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

hal senor denk ik, vraag maar aan vwleusden.
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #7  
Old 07-11-2005, 12:53
Wim_pie Wim_pie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 202
Send a message via MSN to Wim_pie
Default

ik had hetzelfde probleem !
je zegt dat je toerenteller niks meer doet
dan is het iniedergeval een elektronisch probleem
mocht het zo zijn dat het iets met benzine zou zijn dan had op zijn minst je toerenteller nog iets uit moeten slaan en de toerenteller werkt vanaf je bobine

kijk dan es na of je bobine nog stroom krijgt
als hij niks meer doet zet een + op de zwarte draad die op je bobine zit en kijk dan of hij start
vaak is het probleem dat de draad die daarvandaan komt naar de knoppe gaat en dan krijgt hij geen + meer

Mocht dat zo zijn dan kan je hem altijd via je contactslot schakelen !
let wel op kijk of je bobine dan nog wel goed is !
koop desnoods een nieuwe voor die 25,-
dan weet je zeker dat dat ook goed is !
__________________
The Return of the legend !!

<<<<V-Dub Team Haaglanden !!>>>>
Reply With Quote
  #8  
Old 09-11-2005, 17:49
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Ik heb heel af en toe hetzelfde probleem (denk ik) alleen is het bij mij met koude motor en koud weer. Ineens valt de toerenteller naar nul, soms springt ie ook weer naar wat het was en blijft ie lopen, anders valt ie uit. Direct daarna wel weer prima te starten.

Zou dat ook de bobine kunnen zijn??
Reply With Quote
  #9  
Old 09-11-2005, 23:18
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

massa probleem
Reply With Quote
  #10  
Old 11-11-2005, 14:13
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
massa probleem


Kan dat massa probleem ook de oorzaak ervan zijn dat, eveneens met koude motor en koud weer, de motor flink in toeren zakt bij bv. lampen aan doen of in z'n achteruit zetten? Bij het in z'n achteruit zetten krijgt ie de grootste "klap", als ik dat bij stationairtoerental doet kan ie er zelf op afslaan!

Accu is nog goed, zit er net nieuw in, die gaf ik eerst de schuld..

Of is zou dit toch iets anders zijn dan een slechte massa? Dynamo?


Alex
Reply With Quote
  #11  
Old 11-11-2005, 19:08
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

massa naar de brandstofpomp en/of ontsteking
Reply With Quote
  #12  
Old 11-11-2005, 19:10
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
massa naar de brandstofpomp en/of ontsteking


Al er morgen eens naar kijken, bedankt!
Reply With Quote
  #13  
Old 12-11-2005, 07:44
Raymond dellink Raymond dellink is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2005
Posts: 8
Default

Het probleem bij mij zit in de zekeringskast.
Heb nu een nieuwe besteld komt maandag binnen.
Reply With Quote
  #14  
Old 19-11-2005, 12:14
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Heb net alle massa punten in het motorruim mooi opgeschuurd maar het haalde niks uit. Stationair laten lopen en bv lampen aan doen= plop, motor uit

Alleen bij koude motor...
Reply With Quote
  #15  
Old 19-11-2005, 12:40
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Alex
Heb net alle massa punten in het motorruim mooi opgeschuurd maar het haalde niks uit. Stationair laten lopen en bv lampen aan doen= plop, motor uit

Alleen bij koude motor...



wat is het toerental bij koude motor????
extra luchtschuif gaat niet open?
regeldruk bij koude motor buiten tollerantie?
termocontact sluit het cicuit niet?
koude startverstuiver opent niet?
Reply With Quote
  #16  
Old 19-11-2005, 12:52
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Toerental bij koude motor is net iets boven 1500, normaal net iets onder de 1000.

En tis ook alleen bij koude motor, als ik rij en doe mn lampen aan (of iets anders waar ff power voor nodig is) zakt het toerental ook maar dan met een "schok" (niet elektrisch maar een "beweging"(snapje?) die je door de auto heen voeld. Vannaf +- 70gr is er niks meer aan de hand.

T lijkt wel of iets het vermogen (elektrisch) niet helemaal trekt.
Reply With Quote
  #17  
Old 19-11-2005, 21:11
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

is dan waarschijnlijk toch de brandstof pomp krijgt te wijnig spanning om op druk te pompen even meten met een multiemeter??
Reply With Quote
  #18  
Old 26-11-2005, 13:38
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Nou komt er met die verrekte sneeuw vrij weinig van meten enzo..

Maar gister begon ie ineens zwaar op 3 poten te lopen (al lijkt het ergens ook wel op "tegen het verzuipen aan zitten ") De bougies zijn pikzwart (zitten er nog niet zo lang in) en ze zijn ook iets nattig.

Bougies schoongemaakt maar dit haalt niks uit.. Auto rookt ook best wel zwart..

Iemand suggesties?
Reply With Quote
  #19  
Old 26-11-2005, 13:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

warmdraairegelaar ontsteking niet op tijd
Reply With Quote
  #20  
Old 26-11-2005, 15:44
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
warmdraairegelaar ontsteking niet op tijd


Kan je me misschien vertellen waar deze zit? En kan ik daar zelf iets aan doen of is dat lastig?

Ik zie dat de auto ondertussen alweer ingesneeuwd is
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum