|
||||
|
||||
Bout startmotor los
Van het weekend starte mn bus niet.
Ik hoorde meteen dat het aan de startmotor moest liggen. Dus ik er een paar klappen tegenaan gegeven, en ja hoor... hij deed het weer. Nu ging ik nog even checken of alles nog wel goed vast zat. Voel ik dat die bout bovenop er helemaal los op ligt. Kan ik deze bout nog vastkrijgen zonder het blok eruit te halen?
|
||||
|
||||
Ja tuurlijk! Je moet die bout ook loshalen om de motor uit te bouwen!
Wel een leuk gepriegel met je handen achter het koelhuis maar valt goed te doen hoor. |
|
||||
|
||||
achter koelhuis zit de moer (die zal er bij jou wel afgerammeld zijn) kun je zo bij
|
|
||||
|
||||
Als je eenmaal weet waar je moet sleutelen om die moer los te krijgen lukt het wel aardig, maar misschien heb jij en extra luik boven je motor ruimte? Dan is het helemaal een eitje!
|
||||
|
||||
Quote:
Helaas, hij heeft een 1600cc boessie en die hebben standaard geen luik. Je kan het best even een spiegeltje pakken en achter koelhuis gluren, dan zie je het prima. Maar het valt idd best mee hoor, soms druk je de bout wel eens terug als je de moer erop wil draaien, dan is het handig om er iemand even bij te vragen om hem tegen te houden vanaf de startmotor zijde. succes!!
|
||||
|
||||
Quote:
een 1500 ceeceetje zonder klep inderdaad met spiegel of op de tast |