|
|||
|
|||
Benzine tank vol roest
Vriend van mij heeft een porsche 356 maar zijn tank is van binnen helemaal geroest en wil dat graag laten opknappen,
nu de vraag; 1) Wat zijn de verschillende mogelijkheden? 2) En waar kan je dat laten doen liefst omgeving Haarlem. Alvast bedankt voor jullie reacties!!
|
||||
|
||||
Tim ik weet dat ze bij rustbuster iets hebben om de roest in een tank te behandelen.
Of het werkt weet ik niet. Het is wel iets wat ik zelf zou proberen. http://www.rustbuster.nl/Fertan/Tapox.htm |
|
||||
|
||||
wie ken jij wel met een 356 en ik niet, wil ik wel ff weten.
verlede jaar winterfestijn stond er trouwens ook iemand met speciaal spul voor in een geroeste tank. maar ja naam enz. weet ik niet, dus aan mij heb je weer helemaal niks.
|
|||
|
|||
Dat is onze huurbaas van het werk...
hij heeft wel meer moois heb binnenkort afgesproken om ff de auto`s te testen.... en die 356 heeft te lang stil gestaan waardoor de benzine tank is gaan roesten en daar heb ik ook al een oplossing voor aangedragen!!!
|
||||
|
||||
mooi, wij rijden af en toe dan wel een stukje met die ouwe troep van hem..
je kan ook dat hg spul gebruiken, tank leeggooien, hg troep erin, ff lekker schudden, dan is de roest ook omgezet naar een andere materie. heb ik nog wel wat flesjes van staan. ik hoor het wel, hoiiii
|
|||
|
|||
Hij is wat dat betreft een stuk makkelijker en zegt tegen mij "waar moet ik dat ding heenbrengen dat Ze dat ff doen"
Ikke: geen idee zal het eens op het forum gooien... Maar over de voorraad in beweging houden ben ik nog met hem bezig dus hoor het wel...
|
||||
|
||||
top, we trekken die tank er wel een keer uit, en nemen hem ff onder handen, komt goed, amstelveen woonde die niet?? of spanje?
|
|||
|
|||
spanje en aalsmeer en amsterdam das altijd makkelijk als je niet kunt kiezen
|
|||
|
|||
He TIM!
Ik weet dat je, als je het écht goed wil laten doen, en dat neem ik aan met een porsche 356, de onderkant van je tank eruit kunt laten slijpen. En dan de binnen en buiten kant helemaal laten stralen en bewerken en daarna de onderkant er weer in kunt laten inlassen. Ik weet het uit een oldtimerblad. Ik meen Klassiek & Techniek. Het schijnt dat het helemaal perfect kan worden! En noooooooit meer last van roest oid in je tank! Moet je even op de website van K&T kijken, daar staat het vast wel! Anders moet ik even gaan graven in de bladen! Rens |
|
|||
|
|||
thanks Bussie komt zo, en Rens,
@ Rens heb ff op de site zitten kijken maar word daar niet veel wijzer van... als je zou willen kijken waar ze dat doen zou dat helemaal top zijn!!! Alvast bedankt, Gr Tim
|
||||
|
||||
Roestige tank zien?
Dit is het bovenste deel van de 2 schalen.... Polo'tje stond een goede 18 jaar stil, met een deel benzine in de tank.. in de hoek rechtsboven op de foto was 't dus meer vergiet dan tank.. Nog maar 1 optie: D'r is afgelopen jaar een Oldtimermarkt sonderheft geweest met alle verschillende middeltjes voor tank ontroesting erin getest. Tapox (Fertan) is er 1 van. Op Verhikel en de TechnoClassica staan er altijd wel standjes die de verschillende spullekes aanbieden..
|
|
|||
|
|||
Quote:
Ik check de stapel wel ff! Er staat elke maand iets van een technische afdeling in. En een tijdje geleden stond dat erin! Maar gelukkig koop ik niet elke maand het blad, dus wellicht valt het mee! |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb voor je gekeken Tim! Maar ik kan het nergens vinden. Er bestaat nog een kleine kans dat het betreffende blad bij mijn ouders ligt. Ik ga er volgend weekend heen, dus dan zal ik daar voor je kijken..... Rens |
|
|||
|
|||
top dankje Rens,
ik hoor het graag na het weekend!!! alvast fijn weekend!!
|
||||
|
||||
tell your boss tha I'll give him 500E for the car, who need's a car with rusty tank? He'll buy another one anyway!
|
|||
|
|||
Thats something I already thought up and asked him and he was not planning to sell them...
I also asked hime to switch cars his VW touareg v8 from 2005 for my Toyota starlet 1.0 from 1987 He is thinking about it but I think I`ll keep my starlet for a while!!